Práce řidiče kamionu - platy

Od: Datum: 26.01.14 11:55 odpovědí: 11 změna: 27.01.14 18:52

Ahoj, chtěl bych se Vás zeptat jak je to dneska s platy řidičů kamionů, kolik je tak reálné, že si člověk na mezinárodníkamionové dopravě vydělá (napište prosím, jestli jde o hrubý nebo čistý měsiční plat)? Dále by mě zajímalo, jestli lze v dnešní době najít férového zaměstnavatele, který by mě neokrádal o peníze a nenutil mě jezdit přes přestávky atd.. Nevím zda mám do této profese jít , nebo ne, když bych se rozhodl pro ano tak, bych práci našel nejspíše v nějaké pražské firmě, tak by mě hlavně zajímalo jak to chodí u nich.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ok®
Datum: 26.01.14 12:01

pokud máš rodinu(děti,ženu), tak se na to vyprdni!

dle statistik, 9 řidičů z 10 jsou už bez rodiny

někdy i jen 1x do týdne jsou mimo domov, ale většinou jsou vlastně "pořád" pryč

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 26.01.14 12:27

Ahoj,mám dva kamarády kamioňáky a oba dva mi svorně říkají, že férový a slušný zaměstnavatel v kamiónové dopravě neexistuje a když, tak ho zase likvidují řidiči samotní. Většinou je tlačí jezdit přes limity, rychleji a samé očůrávání předpisů...tlak na jejich psychiku je obrovský...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 26.01.14 12:34

Mzda je od .. do .., je třeba si ji domluvit se zaměstnavatelem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dexx®
Datum: 26.01.14 12:42
avatar

Z vlastní zkušenosti - plat 10-11000 základ, zbytek diety = dohromady tak 30000 - 40000 Kč čistého ( jak kde ). Teď si z toho základu spočítej co budeš brát jako nemocenskou nebo důchod. Je to opravdu málo. Pokud jsi svobodný a bez závazků tak jdi, ale pod zahraniční firmu, ne pod českou. Pro zaměstnavatele jsi jenom k...t kterej sedí za volantem. Řvou na tebe kde pořád jsi i když už si vyjetej. Větší spotřeba nafty = většinou srážky ze mzdy. AETR se dodržuje jak kde. Pokud budeš chtít na víkend být doma tak kolikrát sám porušíš. Buzerace policajtů ( hlavně v německu ) kvůli špatně přikurtovanýmu nákladu = opět dost velký pokuty. Ve francii žabožrouti mi dokázali dát 2500.- € pokutu za 20min. porušení pracovní doby. A nepustěj tě dokud nezaplatíš. Já to tenkrát vzal jen kvůli fin. situaci, když se to vyřešilo vzal jsem to úprkem pryč. Jediný co bylo např. super, že se podíváš tam kde by jsi se normálně nepodíval. Např. ve Španělsku víkendy u moře, plavby lodí do Anglie, Finska atd...

doplněno 26.01.14 19:23:

Zase na druhou stranu, nedej bože ať tě chytne sra..ka, hledání sprchy je taky občas zajímavý když poláci ukradnou i baterii ze sprchy.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: hanicka69
Datum: 26.01.14 12:55

Můj přítel jezdí,jak tady píše pán 10.tis.na účet,když si chce vydělat,musí být dlouho pryč.ted odjel 1.1. a vrátí se 7.února.máme už každý jedno manželství za sebou,děti už dospělé,takže se to dá vydržet.až se doplatí to co se potřebuje doplatit,tak skončí a těší se jak malej kluk.je to hodně odříkání od rodiny a koníčků.Zaplat panbůh,firma platí,nenutí je nic porušovat,ale žádnej med to určitě není.fakt jen dopomoci si k trošku více penězům.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.14 17:18

Ahoj. Kámoš, který provozuje MKD a autoškolu mi jednou říkal, že měl z pracáku asi 30 chlapů, co jim ten úřad zaplatil C+E a Profesák. Ze všech dneska jezdí 2 slovy DVA. Ostatní si mysleli, že do práce půjdou na 7 a doma ve 14. A soboty a neděle taky doma. Zřejmě vyhozené peníze. Prý ani naši celníci nezůstávají za těma v cizině moc pozadu. Když vás nevezme brána, je váš problém co nejdříve zajet na nejbližší pumpu a doplatit nezapočátané míto. Jinak se celníci připojí k autu kabelem a stáhnou si do noťasu vše co v něm je, a začnou sčítat problémy. Tak že žádná sranda.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.01.14 18:00
avatar
Celníci by ještě šli, horší je odbor dopravy, to jsou teprve ha**lové.
Ono je málo firem, kteří jezdí na AETR a platí včas.
Ono je známo, že němečtí BAG jsou přísní, ale je to o komunikaci, pokoře a slušnosti.
Hlavně si dát bacha na cigarety, alkohol, prostředky osobní sebeobrany (peprak, plynovou pistoli), ale třeba i na větší nůž (nevzpomenu si na maximální možnou délku čepele).
Já třeba peprak vozim, mám ho viditelně poveseny na kabelu od CB A nikdy jsem neměl problém.
Dá se do určitě míry ukecat i problém na kartě, nebo v tachografu je to všechno jak jsem již psal o komunikaci a vysvětlení.
Jinak další kapitolou jsou kurty.
Na to se dá napsat jedinny -kurtovat, kurtovat a kurtovat.
Není to již nějak extra dobře placená práce, ale zase to není ani nejhorší, každý si musí vybrat sám.
Každý si myslí, ze šofér má práci jako dovolenou, ale není to tak.
Moc se nikde nepodiva, ale takový víkend o prázdninách v Itálii u moře není k zahození, ale nestává se to zase tak často...
doplněno 26.01.14 18:07: Jinak bývá pravidlem, ze na pásce je plus minus desítka, a zbytek bokem, jak už zde bylo zmíněno.
Nevyplatí se chodit na neschopenku, ta almuzna za to nestojí.
Na důchod jde taky kulovy a nedej bože, když je člověk nucen jít na pracak, tam dostane taky velký kulovy.
V životě bych nešel k Cs cargo, ani ke Smidlovi, a už ani omylem k Hanzalikovi, Nico trans a podobným...
Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 26.01.14 19:12
avatar

Podělím se o svůj příběh. Jezdil jsem půl roku Anglii pro jednu z nějvětších dopravních firem v CZ a nemůžu si stěžovat, práce byla celkem fajn, byla to stabilka odsud z CZ pak doložit v D a jet pro automobilku skoro u Liverpoolu, takže projížďka po Anglii dobrá a docela dlouhá. Škoda že jsme jezdili ve 2ce a neschodli jsme se a řidiči se mezi sebou také nestřídají v této firmě. Co se týká platu, základ jsem měl cca 9800 a zbytek v náhradách. Na účet mi chodilo kolem 30 000 měsíčně, rekord byl přes 32 000. Za měsíc jsme najezdili kolem 16500 km. Jezdili jsme s návěsovou soupravou. Dispečer byl taky celkem fajn. Jen škoda, že na nás v hospodě kolegové co jezdili tuhle automobilku (celkem 6 aut) s náma vymyseli boudu, kdy nám poradili, ať si na dojíždění při tankování v Lucembursku vezmeme taky něco do kanystru pro sebe, aby se nám částečně zaplatila cesta, protože původně jsme měli pracovat na pobočce v mém případě cca 25 km od domu ale nakonec nás přeřadili na jinou pobočku, která byla vzdálená 297 km. OK. Dohodli jsme se, že si každý budeme brát 20 l. 3x nám to vyšlo, po čtvrté nás chytili vpodstatě takoví vedoucí směny, takže okamžitě výpověď naštěstí podle 49ky tedy dohodou a ne na 55ku. Jinak doma jsem byl průměrně 2 dny za celý měsíc, kolikrát se ani nevyplatilo jet domů, takže jsem spal v autě na pobočce firmy. Ale jako začátek to byla dobrá zkušenost, projel jsem si trochu Německo, Belgii, Francii, Lucembursko a Anglii. Co se týká práce, pokud bych měl jezdit MKD, tak byl docela rád jezdil zase Anglii, ale rozhodně by se mi nechtělo už jezdit v režimu 2 řidičů, protože je to skutečně jen a jen o ústupcích, nebo jen a jen o nekonečném hádání. Aby jsme se oba dohodli, to byl skutečně velký problém a nakonec jsem musel ustoupit a se vším se podřizovat kolegovi, jinak by jsme se pořád hádali. Také nám nepomohl docela velký věkový rozdíl, jemu bylo přes 50 a mě 25. Nakonec sem byl docela rád, že nás chytili, i když to stálo dobrou a zajímavou práci. Ale tohle byl skutečně problém. Jen my jsme to jezdili jako cizí lidé, jinak tohle jezdili téměř vždy nějací manželé, nebo dobří známí. Co se týká auta, to bylo také celkem fajn, pravidelně jsme mohli jezdit do servisu, používat myčku. Měli jsme nařízeno, kde tankovat, kudy jezdit aby se hlavně v Německu nezaplatilo moc na mýtném a měli jsme také stanoveno, kde můžeme spát cestou do VB. Nesměli jsme třeba stát dál, než za belgickýcm Gentem, kvůli nebezpečí nalezení beženců do návěsu. Vyjímečně jsme měli povoleno spát na hlídaném parkovišti před Eurotunelem. Do Anglie jsme museli jezdit po pauze, aby jsme stihli dojet do automobilky, odpojit návěs, zapojit prázdný, vyřídit papírování a i se všemi kolonami jsme se měli stihnout trajektem vrátit zpět na kontinent, aby jsme nemuseli v Anglii spát na placeném parkovišti. Jednou se nám stalo, že jsme kvůli kolonám u Londýna a Birminghamu nestihli dojet zpět do Doveru a tak jsme museli spát v Anglii u Londýna na Cobhamu. Ale to bylo jen jednou. Co se týká pokut, pokud byla pokuta za auto firma pokutu zaplatila, pokud dostal pokutu řidič, platil si ji ze svého. Jezdili jsme podle nařízení 561 což je vpodstatě AETR a to jsme celkem dodržovali. Jen vyjímečně jsme museli obcházet 561. Třeba jednou se dispečerovi nedostaly auta a tak pospal jiného řidiče za námi s osobákem. Tam jsme se vyměnili a on jel na nakládku a my jsme dělali 9ku, že jsme jezdili za ním osobákem. Ale to se stávalo jen vyjímečně, jinak se nařízení o dobách řezení a přestávky dodržovaly.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 26.01.14 19:17

je to super práce, o víkendu kdy se nejezdí po dálnici se opaluješ u dálničné kaple, večer opékáš špekáčky s jinými řidiči z rumunska nebo si ohřeješ konzervu z vepřových kůží na plynovém vařiči

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 26.01.14 19:27
avatar
Jak kdo.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jard*
Datum: 27.01.14 18:52

Zdar no stěma platama u kamionové dopravy je problém ono záleží jak na tom jsi jestli už máš něco najeto nebo né.Taky rozhoduje firma čim víc aut tím mín na platu.Rozhoduje styl jízdy a taky jestli firma jezdí dle AETRU.no jinak kdy jsi nováček tak budeš 4týdny pryč a zhruba za 30 000 měs.jinak jestli máš znalosti a praxi doporučuji zkusit přes něm.nebo rakouskou firmu tam bys mněl jednou tolik

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.