Nejste přihlášen/a.
Dobrý podvečer, mam pro někoho možná banální otázku.Za jak dlouho se do autobaterie vrátí energie spotřebovaná při startu? Jenom dodam že baterie je 45Ah a baterie se bude dobíjet za stání.
To záleží, jaký proud je schopen dodat konkrétní alternátor při volnoběhu (v zimě spíše při zvýšeném, bohatším, voloběhu), jaký má startér odběr a jak dlouho se bude startovat. Naopak na kapacitě akumulátoru nezáleží.
doplněno 23.01.14 18:57:taky samozřejmě záleží na zapnutých spotřebičích a odběru samotné elektroniky motoru
Ahoj. I tak je to možné. Jen občasné použití nabíječky, i v případě, že by se musela koupit, se bude jevit o dost úspornější.
Jestli musíte používat 2x do měsíce nabíječku, tak je asi něco špatně (baterie nebo její dobíjení)...
Když nejezdíš, musíš dobíjet jinak. Na občasných pojížďkách 2 - 3 km po městě a zejména v zimě prostě baterku alternátorem nenabiješ.
Jezdím celkem málo (hlavně v zimě). Baterie už má odslouženo asi 6 let. Nabíječkou dobíjím 2x ročně a to spíš "preventivně"...
To jedině že pán opravdu několikrát do měsíce/týdne vyjede jen na pár km...
Proč používat nabíječku 2x do měsíce? Pokud máte v pořádku alternátor a vozidlo správně dobíjí nemusíte se o akumulátor skoro starat já mám původní už 10 let a ještě jsem mimo vůz nedobíjel i když už čekám že musí každou chvíli kleknout.
Dobíjí jak má a klidový odběr je v pořádku.Jezdim kratší trasy takže se nestíhá dobíjet a musim tomu pomáhat.
Dobrá a funkční baterka musí vydržet víc než jen cca 6 startů, než se vybije tipuji že se jedná o benzínový motor (dle velikosti baterie), čili ty starty jsou tam o něco snažší než s naftovým...hlavně třeba po jejím plném nabití musí vydržet minimálně několikrát tolik startů, bez nejmenšího zaváhání...zkusil bych na zkoušku jinou baterii
Při měření dobíjení baterie jsem na baterii naměřil asi 14,6V +/-2 nevim přesně.Start se téměř vždy povede na první "škyt" což jsou tak dvě sekundy. Odběr startéru nevim ale zejtra poměřim. Dá se čas cca odhadnout? Tipoval bych to tak na 15 minut.
doplněno 23.01.14 19:04:spotřebiče by byli všechny vypnuty.. odběr co si bere elektronika motoru též nevim a ani nemám čím poměřit
Je velký rozdíl jak moc studený motor musí starér roztáčet. Bez zátěže je to kolem 50A, ale se zátěží jsou to stovky ampér a jde o krátký okamžik, takže spolehlivě to asi změříte jen osciloskopem s proudovou klešťovou sondou. (nebo odpojit např. napájení VN cívky aby motor nechytl a studený ho točit - trápit déle, pak by stačil obyč DC klešťák ) Hrubým odhadem bych u menšího motoru tipnul 400A po dobu 2 s. Nabíjení odhadnu na 4A, takže bez ztrát by dobití odpovídalo 200 s, jenže bez trát to není, především při odběru těch 400 A se dějí uvnitř akumulátoru nepěkné věci. Takže můj tip je tak 400 s, tedy cca 7 minut. U teplého dobře chytajícího motoru míň.
Výrobci akumulátorů z důvodů, aby životnost akmulátoru (jeho kapacita), byla co nejdelší, doporučují akumulátor 1x měsíčně dobít nabíječkou mimo vozidlo a jednou za 3 měsíce vybít a opětovně nabít do známek úplného nabití.. Mohli bychom to přirovna k tréninku sportovce. Zdravím -miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.