Denní svícení Ford Focus

Od: Datum: 17.01.14 08:53 odpovědí: 9 změna: 20.01.14 20:43

Dobrý den,namontoval jsem denní světla na Ford Focus 2011 nový model dle návodu,vestavěná elektronika,černý kostra,bílá +,žlutý parkovačky přímo u předního světla.Při vyplém motoru vše funguje jak má-napnuté zapalování den.světla svítí,pri zapnutí parkovaček den,světla zhasnou.Při nastartování den.světla svítí ale při zapnutí parkovaček nezhasnou pouze poklesne jas a mírně blikají,nemaji vestavěné poziční světla.Jak to to odstranit,na netu jsem našel že se vloži jaké si rozpínací relátko,nejde to jednodušeji,děkuji M.B.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.01.14 09:35
avatar

Nejjednodušší zapojení je:+pól světel zapojit na pojistku,která bude pod proudem po zapnutí klíčku zapalování(např.palivové čerpadlo) a -pól na vlákno pozičních světel.K tomuto zapojení není třeba žádná jiná elektronika..Jedinou slabost tohoto zapojení spatřuji ve faktu,že když se přepálí vlákno parkovačky,tak světla nebudou svítit.Ale za dva roky,které jsem měl takto světla zapojeny,se mi to nestalo.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.01.14 12:18
avatar

Ty máš denní světla kombinované s parkovacími. Při rozsvícení obrysovek se sníží svítivost denních světel na cca 30%, v podstatě slouží jako parkovačky, ale...! Pokud je chceš mít jako parkovací i denní, musí být od země minimální výška 350mm, pro denní bez využití parkovaček platí 250mm. Dále pokud je chceš mít jako parkovačky, NESMÍ svítit parkovačky ve světlometech - předních. Takže vytáhnout žárovičky ven! Pak ti budou za jízdy svítit denní světla, jakmile zapneš světla potkávací, denní světla pohasnou. Při stání s vypnutým motorem slouží jako parkovací. Pokud bys chtěl deaktivovat funkci parkovaček, stačí odpojit žlutý nebo bílý kabel - najdeš v návodu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: focuc
Datum: 17.01.14 12:38

Denní světla nejsou kombinovaná s pozičníma

Od: focus
Datum: 17.01.14 14:05

Někdo říká že parkovačky u Forda mají obrácenou polaritu,není to tím že problikávají?jak to zapojit?

Datum: 17.01.14 16:10
avatar

Promiň, přehlédl jsem to. Každopádně mrkni znovu do zapojení. Proč by měl být žlutý i bílý drát zapojený stejně? Na to by stačil jeden. Tipoval bych to tak, že černý je kostra, bílý plus na spínací skřínce po zapnutí klíčku a žlutý na parkovačku. Nebo bílý se žlutým prohodit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.01.14 16:10
avatar

Co to tady meleš stirecku.Žádná kombinace parkovacích a denních světel tady není.Tím,že je -pól denních světel zapojen na parkovačky se po zapnutí parkovaček "ztratí" kostra v denních(z obou stran jde do světel proud) a přestanou svítit.Že to mnou popsané zapojení funguje i bez vyndávání nějakých žároviček a bez zásahu do instalace se můžeš přesvědčit.Přijeď a já Ti to předvedu...nebo si to zapoj přesně podle mého návodu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.01.14 17:51
avatar

Jirko psal jsem, že jsem to přehlédl, myslel jsem, že má kombinované. Nicméně pokud má tři dráty je jasné, že dva nemůžou jít na parkovačky, proč? Černý se dával na parkovačky dřív, i když to bylo nesprávné zapojení - přes vlákno obrysové žárovky. Pokud žárovka odešla - prasklo vlákno, tak denní světla nesvítila vůbec. Dnes se dává černý na kostru, a bílý nebo žlutý se dává na aktivní plus po zapnutí klíčku a jeden z těch drátů se přidá na plus obrysových světel, které když se rozsvítí, zhasnou obrysovky. Takže on musí zapojit žlutý a bílý drát dle návodu - jeden na aktivní plus po zapnutí klíčku, druhý na plus obrysovek. Jde to udělat přímo v ovládací skřínce světel, tam najde jak kostru, tak aktivní plus po zapnutí klíčku (jeden z těch silných drátů), tak drát na obrysovky. Kdyby měl c max, napsal bych mu to přesně, ale myslím, že velký rozdíl nebude.

doplněno 19.01.14 17:53:

Ono tím že má oba dráty napojené na plus od obrysovek, to funguje tak, že denní svítí, ale jakmile zapne obysovky, měly by zhasnout, jenže jeden drát zhasíná a druhý svítí, takže se to hádá.

doplněno 19.01.14 17:56:

Mám to zde, jen jsem použil světla, co na autě už mám. Princip zapojení je stejný

http://stirecek.rajce.idnes.cz/Denni_sviceni_c-max/#

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinfocus
Datum: 20.01.14 07:42

Mam to tedy připojit přímo u vypínačů svetel?Přímo u světel to funguje jak jsem popisovel asi to ovlivňuje počítač ,je možno poslat ten plánek na C-maxe.dík.

Datum: 20.01.14 20:43
avatar
Máš to na te fotce. 30je stálý proud pí zapnutí kličku, 87 kostra, a 85 obrysovka. Čtvrtý drát je mlhovka, to se te netýká. Ty zapojis černý na kostru, světlé dráty na stálý proud po zapnutí klicku a druhý na parkovacku. Ověř si v návodu, kam přijde žlutý a kam bílý. Radej pouzij zkousecku, může to byt jinak. A pokud můžu poradit, ty zacvakavaci svorky nepouzivej, dělalo to neplechu, hřálo se to, tak jsem to na dráty napajkoval a zaizoloval.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.