Favorit - nejde stáhnout okýnko

Od: Datum: 16.01.14 15:53 odpovědí: 8 změna: 17.01.14 17:40

Zdravím, favorit 1988 jak se má správně spouštět sklo u spolujezdce ve dveřích. Mě se spouští asi tak do půlky a víc nejde. U řidiče se spouští skoro celé do dveří je tohle notmální.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: richardzavodny*
Datum: 16.01.14 17:02

Skuste to nějak namazat ale bude potřeba se dostat do vnitřní části dveří.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: robokop*
Datum: 16.01.14 21:30

Mazání jsem zkoušel a nic !

Datum: 16.01.14 17:27

Tam bude problém se stahovačkou - tzn. tím stahovacím mechanismem okna. Jestli se tam někam nazašmodrchalo lanko nebo nepraskl některý plastový díl... Budete muset sundat tapecírung a mrknout na to...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.01.14 22:27

Počítám, že tam žádné lanko není. Poslední typ s lankovým spouštěním oken byla Š100/110

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 16.01.14 23:18

No předpokládám, že je to podobné jako u el. stahovaného okna (jen místo motorku je klička). A třeba u Fabie I. lanko je. Ocelové, průměr tak 1 mm. Po bocích tažené do jezdců.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.01.14 05:56

U Favorita do roku 1992 se přední okýnka nedají spustit celá. Vždy od spodního okraje trčí cca 2-3cm (nevím, nikdy jsem neměřil na přesno). Až od roku 1993 jdou spustit celá do dveří. Je tam i jiná těsnící lišta. Ovšem na obou stranách se dají spouštět stejně, takže hledej problém ve stahovačce. Je tam něco jako ohebná závitová tyč a šnek. Asi je někde silně orezlá a nejde a nejde...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: robokop*
Datum: 17.01.14 10:32

Dobře děkuji, jak tedy vyměnit ten stahovací mechanismus?

Datum: 17.01.14 17:40

Zespodu loketní opěrky dveří (madla) jsou dvě vybrání pro plochý šroubovák. Tímto způsobem se odcvakne kryt madla. Pak se vezme křížák a povolí se dva šrouby uvnitř. Pak se odklopí klička madla tak, jako by jsi chtěl otevřít dveře. při tomto úkonu ti povyleze lanko s válečkem uloženým v kličce a snadno ho tak uvidíš a vyprostíš ven. Stačí ten prostřední jazuýček u válečku konce bovdenu odehnout tuším dovnitř (to poznáš kam) a pak vyhákneš lanko bowdenu.

Pak sejmeš krytku klyčky stahování okna tahem a pod krytkou je šroubek (doufám že jsi nerval za celou kličku, jistí ji totiž ten jeden šroubek na křížák). Po jeho demontáži sejmeš kličku okna s tisícihranu.

Nyní stačí po stranách vypáčit plochým šroubovákem tapec ze sololitu, molitanu a koženky. Pod ním je igelit, který opatrně stáhneš a nepotrháš. V místě kličky stahovačky je šnek s přírubou a dvěma maticema na tuším 8 nebo 10? klíč. Pak už jen nasadíš na tisícihran demontovanou kličku a popojedeš si z oknem, aby jsi sklo odmontoval od kolejnic či se dostal tam, kam je potřeba.

Případně demontuj zámek (z futer dveří vypadne kování a uvnitř vnitřní zámkový mechanismus z táhly) na dva pořádné křižáky.

Opakem je zpětná montáž. Doporučuji dát igelit na ten tapec a pak to celé přiložit a zacvakat postranách.

Ohodnoceno: 4x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.