Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Životnost tlumičů Škoda Octavia TDi

Od: julek odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

jaká je zhruba životnost tlumičlů na Octavii 1.9 TDI na našich cestách (bez pokusu o vtip, že vzhledem k našim silnicím tak možná 1 den :))? Mám auto od nova, cca 150 tis najeto. Pár dní pozoruji takové divné chování na nápravách, vyšší hlučnost při přejetí přes koleje. Na STK v listopadu nenašli nic závadného - myslím tím čepy, uložení ramen a tyčky stabil.

Mohou to dělat tlumiče? Je nějaký poznávací znak opotřebení? Kolik na nich najedete vy?

Děkuji

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hujer123*
hodnocení

0x

něco napoví, jestli jsou suché, bez známek úniku oleje. Pokud jsou zamaštěné, je třeba uvažovat o výměně. A co zajet na test tlumičů?

Při tom nájezdu už mohou být KO i když někomu vydrží o dost více. Je to otázka zatížení, způsobu jízdy, po jakých se jezdí cestách a trochu i o štěstí, na jakou serii narazíte.

 

nu*
hodnocení

0x

v auto tukas praha mají přístroj Bosch, stačí tam najet s Oktávkou a obratem zjistíte že 3 tlumiče fungují jen na 23 procent a ten čtvrtý na 65 procent...

takový přístoj za 1,5 milionu s musí zaplatit

 

asd*
hodnocení

0x

150 tisíc? - Rovnou to vyměňte, dobré být už nemůžou, to by na našich silnicích byl zázrak. Průměrná životnost tlumiče je v Německu 80000 km a v ČR 20000. Komu se to zdá málo - tlumič s funkcí 50% při běžné jízdě od nového prakticky nepoznáte, ale při sportovnější je už rozdíl velký - auto se hlavně v táhlých zatáčkách vlní jako had a dost hůř brzdí.

Většina lidí tu tlumiče mění až když je funkce pod 15%, to už na autě dávno nemá co dělat. Zjistí to až podle oskákaných pneu, nebo že se auto houpe jako houpačka - to jsou už znaky tlumiče který je totálně KO. Stejně tak pokud je zamazaný od oleje - to zanmená že netěsní a KO už je nebo brzy bude.

777

20 tis,to zase neblázněte-možná tak asie...i když ani ty už nejsou tak špatný,týpkovi jsem montoval na feldu tlumiče KAMOKA(asie) a po 40 tis mají na měřáku pořád všechny v průměru 80%

Já mám na feldě české ateso a ani už si nemůžu vzpomenout kdy byly měněné,za rok najezdím tak 30 tis...pro zajímavost jsem svoje auto dal na měřák taky a přední cca 75% oba a zadní přes 90%

150 tis by mohly vydržet při jízdě na pěkných silnicích...ale určitě bych doporučoval změření nebo aspoň základní laickou kontrolu(i když tou se moc nepozná)-stlačit silně karoserii u zkoušeného kola a karoserie nesmí pokračovat v houpání,musí se rychle zastavit...taky se na ně podívat jestli nejsou mastné,to je hodně špatný znak

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]