Poměr misení oleje

Od: Datum: 15.01.14 19:02 odpovědí: 10 změna: 18.01.14 13:19
avatar
Dobrý den,chtěl bych se zeptat,jaký poměr oleje mám ředit jawu 21 s bronzovím pouzdrem?Olej používám Valvoline 2t motorcycle minerál nebo Mogul tsf.Děkují moc.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: nu*
Datum: 15.01.14 20:34

já používám SUNOCO podle návodu na obalu 1:33

doplněno 15.01.14 20:36:

v záběhu bych dal 1:25 a "lepší" olej klidně 1:40

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 15.01.14 20:38
avatar

Do fíka M2T, 1:40, nevymejšlel bych žádné kotrmelce...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: nu*
Datum: 16.01.14 07:27

M2T bych vyhodil z okna, levný ale zakarbonuje výfuk 2x rychleji než jakýkoliv jiný olej

Ohodnoceno: 1x
 
Od: moto®
Datum: 16.01.14 10:08
avatar

Přesně, M2T je bazmek. Mám to vyzkoušené ze servisu. Když se rozdělal motor po M2T tak byla ložiska na klice skoro suchá na rozdíl od třeba Castrolu. Odjakživa používám Castrol TT, nyní se to jmenuje Castrol 2T. Dávám to i do motorových pil. A někde na dřevorubeckém fóru jsem dokonce četl, že s tím plní firma Stihl obaly se svým názvem. Čemuž bych věřil, páč mají oleje i stejnou barvu. Castrol 2T míchám do všeho 1:40.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.01.14 23:00

Neposlouchej krainy typu že M2T stojí za nic. Není to pravda. Dříve se tam lilo už z výroby M6A a později se přešlo na kvalitnější M2T. Tyhle starý stroje jsou na tyto oleje dělaný a že někdo píše že po M2T byly ložiska skoro suchý je naprostá blbost. Pod rukama mě prošla hromada motoru a mo M2T byly ložiska namazaný lépe než po nějákejch novejch olejích plně nebo polo syntetických. Musíš toho dávat stejně jako M2T a je to mnohem dražší. Do fichtla 1:33 M2T a není co řešit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: petes
Datum: 17.01.14 23:45

No jasně, taky bývaly motorky jako pojízdné dýmovnice. Klidně si lej M6A do čeho chceš, ale hloupě neraď.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.01.14 07:34

nevim kdo znás hloupě radí. Když máš dobře seřízený karbec a zapalování tak motorka na M2T a na M6A skoro nekouří. Mogul TSF jsem zkoušel jednou do babety nehledě na to že litr stojí 160kč tak mazaní na tom bylo stejně jako M2T. Generace před námi jezdili na tyto oleje a problém nebyl a najednou v době moderních oleju každý vymýšli co tam nalít aby udělal motoru co nejlépe ikdyž uplně stačí M2T. Já netvrdim že to nekarbonuje to určitě ano ale to je fuk. Já teda raději ušetřím 100kč na litr oleje a pak si výzuk vyčistim.

doplněno 18.01.14 07:37:

Samozřejmě M2T bych do novýho moderního motoru nenalil ale pro tyhle starý stroje s obrovskejma vůlema oproti novejm motorům to je zbytečnost.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: petes
Datum: 18.01.14 08:43

Zase meleš blbiny. Fechtl nebo Babeta měli před 50 lety vůle podobné jako dnes. Jen se dnes nepoužívají bronzová pouzdra na pístní čepy. Ložiska jsou naprosto stejná. Snad jsou menší vůle v moderních válcích, protože se některé dělají celohlinikové pokovené a ty mají na rozdíl od litinové vložky podobnou tepelnou roztažnost jako, tedy se roztahují součastně s pístem. Při pracovní teplotě je ale provozní vůle klidně stejná jako u fechtlu.

M2T se míchá 1:25 a moderní oleje 1:50 a to je sakra rozdíl na emise. U bronzových pouzder na ojnici sám raději dám 1:40, pro klid v duši.

Dělám motorky profesionálně a poznám na servise kdo mi na M2T jedí, protože mu musím za pár tisic kiláků čistit zanesený výfuk.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.01.14 13:19

S tim karbonováním svámi souhlasím a ty vůle jsem myslel starý motory oproti novej motorům. Nevim o tom že by se na fichtla dávali jehličkoví ložiska na pístní čep. Tam bylo odjakživa bron. pouzdro a to by se mělo mazat s těma novejma olejema 1:33. Možná mají dnešní oleje lepší mazací schopnosti než M2T ale 1:50 bych to nenaředil ani do moji čz 175/477 která má na pístním čepu jehličky

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 17.01.14 23:31

Mogul TSF je OK. V moderních motorech se ředí 1:50, do fichtla bych to viděl mezi 1:30 až 1:40

M2T zakarbonuje celý motor., pokud se pak vrátíš k modernějšímu oleji tak hrozí až zadření (rychlé uvolnění karbonů = brusná pasta)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.