Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Samovolne vybijeni

Od: felicia odpovědí: 22 změna:
Dobry den,mam felicii 1,3 glxi r.v.95 a potrebuju poradit.Sama od sebe se mi vybiji baterie,nevim cim to je,nemam alarm ani central a radio to nedela. Baterka a altik je ok.Ve tme jde videt,ze pri vetsich otackach slabe sviti dobijeni.Dekuju za odpoved.

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Nabit baterku, nastartovat a zjistit zda na svorky jde 14v pak altik dobiji. Muze byt baterka ko, nebo to vybijet naky prohnily dratek co zkratuje kajsi...

 

felicie
hodnocení

Dal jsem tam druhou novou baterku a po cca 3 dnech zase mrtva.Altik dava 13,8 pri zatezi.Mel jsem to i v servise a na nic neprisly.
Tak odpojte jeden drat na baterce a zmerte proud chcipnuteho auta.
Nasledne vyndavanim pojistek zjistite co vam batetku vybiji.
doplněno 14.01.14 10:43: Jeste co u vas znamena "pri zatezi"?
felicie
hodnocení

Pri zatezi znamena to,ze je auto nastartovane,zaple svetla,radio atd..
felicie
hodnocení

Muzete mi poradit jak s tema pojistkama,kdyz pri chcipnutem aute merim 0 tak jak zistim ktera pojistka je spatna.vysvetlete mi to prosim

Pokud při vypnutém autě, změříte odběr 0A, tak je v háji baterka.

Pokud byste naměřil třeba 0,5A, tak postupným vytahováním pojistek zjistíte v kterém obvodu ten proud teče.

jirkamatapat*

Odpojíš -pól baterie a mezi odpojenou svorku a kostru vozu dáš zkoušečku.Rozsvítí-li se,vyndáváš pojistky jednu po druhé.Při vyndání pojistky musí zkoušečka zhasnout(žhavit vlákno) U té pojistky,kterou vyndáš a vlákno zkoušečky bude přesto svítit je zkratovaný příslušný okruh.Musíš najít podle chytré knížky nebo schematu,které spotřebiče jsou na ten okruh zapojeny a ty potom postupně odpojuj,dokud nepřijdeš na ten vadný.

 

 

tomasek*
hodnocení

0x

To se takhle na dálku těžko určuje.

Možné příčiny bych viděl takto:

1) stará baterie, která už "neudrží kapacitu" (záleží i na "údržbě" baterie, na ročním nájezdu apod. - obecně se dá říct, že po 5ti letech má baterie svá nejlepší léta za sebou).

2) v autě je někde problém s dobíjením baterie za jízdy - baterie se nedobíjí a tudíž ztrácí kapacitu/napětí...

Buď tedy auto nechat prohlédnout v servisu/automechanikem, nebo zkusit výměnu baterie...

doplněno 14.01.14 10:45:

Aha, odpověděl jste těsně předtím, než jsem odeslal mojí reakci.

Je to tedy zvláštní - nejspíš někde problém v elektroinstalaci - něco Vám evidentně tu baterii vybíjí. To by chtělo automechanika, který se "specializuje" na elektro...

 

hodnocení

0x
avatar justin

Dobrý den, mužou to být uhliky na alternatoru

 

felicie
hodnocení

Zkusim se na to podivat,jinak dekuju vsem za rady

 

foo*
hodnocení

0x

pokud je rádio dodělané a neměřil jste klidový odběr tak to může být klidně jen tohle

felicie
hodnocení

Jeden cas jsem schvalne radio odpojil a delalo to,to same

 

777
hodnocení

0x

Pokud svítí lehce dobíjení tak altík není v pořádku...nejde jen o samotné napětí ale taky o to jestli je v pořádku diodový můstek-může vznikat zkrat a přes alternátor se to vybíjí...

Pokud se zjistí že to alternátorem není(ale vsadil bych si na to,alt je slabinou felicií)tak za nějakým autoelektrikářem a zjistit co zůstává zapnutý(jestli náhodou nezůstává zapuntá třeba cívka nebo něco díky nějakému zkratu v pojistkovce)

Prvně si ale nech změřit baterku...ať neplašíš s nějakým zkratem a nebyla by špatná baterie

felicie
hodnocení

Baterka je ok to vim jiste,protoze je vytazena z druheho auta u ktereho nic takoveho nedelala.na altiku byl menen regulator a pri mereni chcipleho auta nema zadny odber.

Tak když to baterka v jiném autě nedělá a vypnuté auto nemá žádný odběr, tak už jediný důvod může být alternátor.

Nebo k vám do auta někdo v noci chodí a baterku vybíjí.

 

hodnocení

0x

Můj názor je, že něco s alternátorem. Jestliže jste naměřil nabíjení 13,8V (taky jde o to čím jste to měřil..), není to úplně extra moc. A jestli pomžourává kontrolka dobíjení, koukl bych se opravdu na ty uhlíky.

Jsou na boku alternátoru, spolu se stablizátorem v jednom bloku, taková malá hliníková věc, drží to na dvou šroubkách.

Uhlíky musí být oba dva stejně dlouhé, já už si to nepamatuju, ale měly by mít tak cca alespoň 2,5 cm.

doplněno 14.01.14 12:14:

Podle všeho se auto nestačí dobíjet a pokud vyloučíme vadnou baterii a pravdivost vašeho měření, nemůže to už být nic jiného než alternátor.

felicie
hodnocení

Diky za vasi radu.
777

To napětí pokud je změřené dobře je na magnetonech celkem normální jev...jen ty nejlepší nebo po repasi dávají přes 14...v tom bych problém neviděl,můj alt před repasováním(magneton 90A s klimou)dával 13,3V a stačilo to na dobíjení

Problém bych viděl v tý kontrolce,ta nesmí svítit,žhnout problikávat a nic...po startu musí kontrolka okamžitě zhasnout a v žádném režimu otáček nesmí svítit

Problém buď v uhlíkách nebo v diodovém můstku,přes alt se to nepatrně pořád vybíjí

 

petan86*
hodnocení

0x

Píšete ve vyššichotačkách problikava kontrolka, tedy auto mám větší spotřebu energie a altik nestíha dobijet tudiž prosvěcuje kontrolka motoru. Tedy bych to tipoval že alternátor dobijii ale málo, tak bud je špatný alternátor nebo vedení k alternátoru, typoval bych to na špatny spoj ukostřeni motoru po čase ty dratky reznou vedou méně a méně energie a dobijeci proud se vyrazně snižuje- už jsem se stím setkal na jednom autě. Zkuste zkontrolovat vedeni a všechyn spoje popřipadně zkusit překostřit novým kabelem, Je to jen moje úvaha když tak mě někdo opravte .

felicie
hodnocení

Tak jsem vymenil altik kontrolka prestala svitit a altik dava 15,2
A necham ro stat ze 3 dny a uvidim jestli to bylo tim
martinhajek*
15,2V je nesmysl. Leda bys měl v hajzlu regulátor.

 

hodnocení

0x

Vzhledem k tomu problikávání kontrolky ve vyšších otáčkách, bych tipoval na uhlíky, že nedokonale dolehájí na komutátur, že tento neni ideálně rovný a tudíž uhlíhy nestihají kopírovat (být stále v kontaktu) s rychle se točícím komutátorem(rotorem alternátoru)a tím se snižuje dibíjecí proud. Toť můj pohled na vaši závadu, která ale nemůže mít žádný vliv na samovolné vybíjení akumulátoru, spíše na jeho nedostatečné dobíjení, což se může, za nějakou dobu projevit nedostatečně nabitým akumulátorem. - mir

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]