Samovolne vybijeni

Od: Datum: 14.01.14 09:49 odpovědí: 22 změna: 16.01.14 16:07
Dobry den,mam felicii 1,3 glxi r.v.95 a potrebuju poradit.Sama od sebe se mi vybiji baterie,nevim cim to je,nemam alarm ani central a radio to nedela. Baterka a altik je ok.Ve tme jde videt,ze pri vetsich otackach slabe sviti dobijeni.Dekuju za odpoved.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.01.14 10:11
avatar
Nabit baterku, nastartovat a zjistit zda na svorky jde 14v pak altik dobiji. Muze byt baterka ko, nebo to vybijet naky prohnily dratek co zkratuje kajsi...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: felicie
Datum: 14.01.14 10:37
Dal jsem tam druhou novou baterku a po cca 3 dnech zase mrtva.Altik dava 13,8 pri zatezi.Mel jsem to i v servise a na nic neprisly.
Datum: 14.01.14 10:41
Tak odpojte jeden drat na baterce a zmerte proud chcipnuteho auta.
Nasledne vyndavanim pojistek zjistite co vam batetku vybiji.
doplněno 14.01.14 10:43: Jeste co u vas znamena "pri zatezi"?
Ohodnoceno: 0x
 
Od: felicie
Datum: 14.01.14 10:59
Pri zatezi znamena to,ze je auto nastartovane,zaple svetla,radio atd..
Od: felicie
Datum: 14.01.14 11:08
Muzete mi poradit jak s tema pojistkama,kdyz pri chcipnutem aute merim 0 tak jak zistim ktera pojistka je spatna.vysvetlete mi to prosim
Datum: 14.01.14 11:18

Pokud při vypnutém autě, změříte odběr 0A, tak je v háji baterka.

Pokud byste naměřil třeba 0,5A, tak postupným vytahováním pojistek zjistíte v kterém obvodu ten proud teče.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.01.14 16:07
avatar

Odpojíš -pól baterie a mezi odpojenou svorku a kostru vozu dáš zkoušečku.Rozsvítí-li se,vyndáváš pojistky jednu po druhé.Při vyndání pojistky musí zkoušečka zhasnout(žhavit vlákno) U té pojistky,kterou vyndáš a vlákno zkoušečky bude přesto svítit je zkratovaný příslušný okruh.Musíš najít podle chytré knížky nebo schematu,které spotřebiče jsou na ten okruh zapojeny a ty potom postupně odpojuj,dokud nepřijdeš na ten vadný.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 14.01.14 10:39

To se takhle na dálku těžko určuje.

Možné příčiny bych viděl takto:

1) stará baterie, která už "neudrží kapacitu" (záleží i na "údržbě" baterie, na ročním nájezdu apod. - obecně se dá říct, že po 5ti letech má baterie svá nejlepší léta za sebou).

2) v autě je někde problém s dobíjením baterie za jízdy - baterie se nedobíjí a tudíž ztrácí kapacitu/napětí...

Buď tedy auto nechat prohlédnout v servisu/automechanikem, nebo zkusit výměnu baterie...

doplněno 14.01.14 10:45:

Aha, odpověděl jste těsně předtím, než jsem odeslal mojí reakci.

Je to tedy zvláštní - nejspíš někde problém v elektroinstalaci - něco Vám evidentně tu baterii vybíjí. To by chtělo automechanika, který se "specializuje" na elektro...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.01.14 10:49
avatar

Dobrý den, mužou to být uhliky na alternatoru

Ohodnoceno: 0x
 
Od: felicie
Datum: 14.01.14 11:00
Zkusim se na to podivat,jinak dekuju vsem za rady
Od: foo*
Datum: 14.01.14 11:01

pokud je rádio dodělané a neměřil jste klidový odběr tak to může být klidně jen tohle

Ohodnoceno: 0x
 
Od: felicie
Datum: 14.01.14 11:03
Jeden cas jsem schvalne radio odpojil a delalo to,to same
Od: 777
Datum: 14.01.14 11:07

Pokud svítí lehce dobíjení tak altík není v pořádku...nejde jen o samotné napětí ale taky o to jestli je v pořádku diodový můstek-může vznikat zkrat a přes alternátor se to vybíjí...

Pokud se zjistí že to alternátorem není(ale vsadil bych si na to,alt je slabinou felicií)tak za nějakým autoelektrikářem a zjistit co zůstává zapnutý(jestli náhodou nezůstává zapuntá třeba cívka nebo něco díky nějakému zkratu v pojistkovce)

Prvně si ale nech změřit baterku...ať neplašíš s nějakým zkratem a nebyla by špatná baterie

Ohodnoceno: 0x
 
Od: felicie
Datum: 14.01.14 11:19
Baterka je ok to vim jiste,protoze je vytazena z druheho auta u ktereho nic takoveho nedelala.na altiku byl menen regulator a pri mereni chcipleho auta nema zadny odber.
Datum: 14.01.14 11:23

Tak když to baterka v jiném autě nedělá a vypnuté auto nemá žádný odběr, tak už jediný důvod může být alternátor.

Nebo k vám do auta někdo v noci chodí a baterku vybíjí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.01.14 12:12
avatar

Můj názor je, že něco s alternátorem. Jestliže jste naměřil nabíjení 13,8V (taky jde o to čím jste to měřil..), není to úplně extra moc. A jestli pomžourává kontrolka dobíjení, koukl bych se opravdu na ty uhlíky.

Jsou na boku alternátoru, spolu se stablizátorem v jednom bloku, taková malá hliníková věc, drží to na dvou šroubkách.

Uhlíky musí být oba dva stejně dlouhé, já už si to nepamatuju, ale měly by mít tak cca alespoň 2,5 cm.

doplněno 14.01.14 12:14:

Podle všeho se auto nestačí dobíjet a pokud vyloučíme vadnou baterii a pravdivost vašeho měření, nemůže to už být nic jiného než alternátor.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: felicie
Datum: 14.01.14 12:20
Diky za vasi radu.
Od: 777
Datum: 14.01.14 12:40

To napětí pokud je změřené dobře je na magnetonech celkem normální jev...jen ty nejlepší nebo po repasi dávají přes 14...v tom bych problém neviděl,můj alt před repasováním(magneton 90A s klimou)dával 13,3V a stačilo to na dobíjení

Problém bych viděl v tý kontrolce,ta nesmí svítit,žhnout problikávat a nic...po startu musí kontrolka okamžitě zhasnout a v žádném režimu otáček nesmí svítit

Problém buď v uhlíkách nebo v diodovém můstku,přes alt se to nepatrně pořád vybíjí

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.01.14 12:32

Píšete ve vyššichotačkách problikava kontrolka, tedy auto mám větší spotřebu energie a altik nestíha dobijet tudiž prosvěcuje kontrolka motoru. Tedy bych to tipoval že alternátor dobijii ale málo, tak bud je špatný alternátor nebo vedení k alternátoru, typoval bych to na špatny spoj ukostřeni motoru po čase ty dratky reznou vedou méně a méně energie a dobijeci proud se vyrazně snižuje- už jsem se stím setkal na jednom autě. Zkuste zkontrolovat vedeni a všechyn spoje popřipadně zkusit překostřit novým kabelem, Je to jen moje úvaha když tak mě někdo opravte .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: felicie
Datum: 16.01.14 07:30
Tak jsem vymenil altik kontrolka prestala svitit a altik dava 15,2
A necham ro stat ze 3 dny a uvidim jestli to bylo tim
 
Datum: 16.01.14 10:09
avatar
15,2V je nesmysl. Leda bys měl v hajzlu regulátor.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 16.01.14 15:27

Vzhledem k tomu problikávání kontrolky ve vyšších otáčkách, bych tipoval na uhlíky, že nedokonale dolehájí na komutátur, že tento neni ideálně rovný a tudíž uhlíhy nestihají kopírovat (být stále v kontaktu) s rychle se točícím komutátorem(rotorem alternátoru)a tím se snižuje dibíjecí proud. Toť můj pohled na vaši závadu, která ale nemůže mít žádný vliv na samovolné vybíjení akumulátoru, spíše na jeho nedostatečné dobíjení, což se může, za nějakou dobu projevit nedostatečně nabitým akumulátorem. - mir

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.