Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaké auto na začátek

Od: jyri* odpovědí: 37 změna:

zdar lidi chtěl bych se zeptat jaké by jste mi doporučily auto skusenosti s rizením celkem mám tak si chci po ridičáku koupit něco v tý střední tříde a rozhoduji se mezi temito auty jde mi hlavně o spotřebu a spolehlivost jaké by jste mi doporučiky

Škoda octavia 1.9tdi

Škoda Fabie 1,4 MPI

Fort Focus 1,6 tdci

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jm*
hodnocení

2x

Octavii 1.9 tdi .

doplněno 04.01.14 21:22:

Nejnižší spotřebu budete mít s octavii. Je to spolehlivé auto, máme ho v rodině. Ovšem ford je také dobrý, ale spotřeba bude vyšší než u octavie. Ovšem otázka je, zda se Vám vyplatí benzín, nebo diesel. Na delší trasy diesel, na kratší benzín.

 

cobrak*
hodnocení

1x

Forda ne, hnije to. Když je to na heveru a stojíte pod tím, všude je samá rez! Hnijou tomu prahy zespoda a nosné části, což je docela problém. Naposledy jsem viděl Focuse a Mondeo z roku 2002 a měli nájezd asi 120tis., oba byly garážovaní a oba totálně shnilý. Něco jiného je samozřejmě Transit, to je prostě vlajková loď fordu. Radím Octavii, ale počítal bych se stočeným tachometrem, protože diesel si kupovali lidi s vysokým nájezdem kilometrů. Takže to může být stočené klidně o 150tis.stočené. Ale když si vezmete mechanika, co se na to podívá, tak neníé problém, i když to bude stočené. Někdy je auto s 350 tisíci na tachometru v lepším stavu než to, co na něm má 100tis. Viz, jak jsem psal o tom Fordu. Pokud se bavíte o Octavii novejší, třeba dvojkové, tak tam už neplatí, že si diesly kupují jen řidiči s vysokým nájezdem kilometrů, ale řidiči, kteří se nechali zlákat do spotřeby 4litry na 100km. Tudíž v dnešní době mají všichni diesly, jezdí s tím dva kilometry do krámu pro pečivo, tam to chcípnou, pak zase jedou zpátky. Tudíž to jezdí "podchlazené," jelikož se to neohřeje a diesl strašně trpí. Takže když si vezmete Octavii z roku třeba 2002, co má najeto 300tis a vedle budete mít Octavii z roku 2009, co má 130tis., tak ta stará na tom bude podstatně líp. Takže u diesla fakt pozor. Chtějte vždycky znát historii vozu, kdo s tím jezdil a jak s tím jezdil. Jestli s tím jezdila nějaká mladá trubka, počítejte, že bude vylítané turbodmychadlo a to už je docela částka za nové.

martin23*

Zdravím,také bych se rád vyjádřil k tomuto tématu protože některé příspěvky mi přišly až směšné.Řeknu na rovinu že jsem Fordař,měl jsem Focus I cca 5x Focus 2 1x,fiesta 1x,escort ,1X mondeo 2001,1x a jednou také Octavii 1.8T Laurin a klement.Momentálně jsem se vrátil k Focus I nyní kombi 1.8 benzín 85KW.Ty fámy které se tady píšou o Fordech,lidé mají smíšené informace a každý se řídí tím a on jarda povídal a pepa povídal že Fordy nebrat.Věc se má takhle,všechny Fordy jsem měl benzínové kromě Escorta to byl 1.8D.Co se týče oleje u Fordu zase někdo povídal.Pokud motor má kilometry poctivé opravdu někde okolo 150tis a neměl to žádný dobytek tak olej nežere.Samozřejmě od počátku se do motorů leje 5W30,když se auto blíží k nájezdu 200tis a stále se tam leje 5W30 tak motor je značně opotřeben a unaven a tento olej je možná už moc řidký,proto bych osobně doporučil změnit na 10W40 v případě že vůz nějaký olej sežere.Jinak benzínové Fordy jsou držáky,navíc za ty peníze co se pohybují jsou bezkonkurenční nejvíc se to týká Ford Focus I,dle mě nejpovedenější Focus.Auto za 50tis,se skvělou výbavou,jízdníma vlastnostma,pěkným interierem,spolehlivým motorem.Co se týče nafotvých Fordů,bavíme se o novějších(TDCI a TDDi)Tddi o něco spolehlivější tam se poruchy projevují spíše u čerpadel a TDCI u čerpadel i vstřiků.Je to jednoduché,nejde o to že by to byly špatné motory,jsou pouze náchylné na palivo.V Německu mají tyto motory bez problémů najeto 500tis a více ale proč?Protože nafta je u nás špatná,ředěná míchaná atd atd.Tam kde mají dobrou naftu tam ty auta vydrží,další věc je ta,že každý dovozce se chce uživit,to znamená že jediné na čem lze vydělat jsou z 80% auta které mají více km,proto jsou v Německu levnější,když se přiveze takové TDCI které má najeto 350tis,stočí se na 150tis a český šetřílek do toho začne lít naftu do traktoru tak je jasné že odejde čerpadlo atd.nicméně jsem zastánce toho že Naftový Ford je v dnešní době s kvalitou paliva a stočenými tachometry spíše sázka do loterie.Proto doporučuji benzínový motor,když se jezdí třeba s 1.6 slušně žere také málo,já jezdím dálku s Focusem 1.8 benzín kombi nějakých 6,5L/100km.Co se týče koroze,na tu si člověk při koupi musí dát pozor,není pravda že každý Focus nebo Mondeo je zrezlé,já to teď zrezlé nemám a neměl jsem skoro žádného,je potřeba vybírat a jako že je z čeho,Např Focusů je po internetu mraky.Tím bych uzavřel stránku Fordu a usměrnil spekulanty kteří o tom nic neví ale spekulují.Octavie,dobré auto v Čr velice žádané,ano je spolehlivé ale cena?Kdo by chtěl dát za r.v.2001 90tis ještě když 60% Octavii TDI je stočených?Za ty peníze má člověk vybaveného Focuse 2006 v benzínu ,Focus II už mimochodem nemá problém s korozí.A co se týče tachometru u Focuse v benzínu je tak 10x menší pravděpodobnost že bude stočený než Octavie TDI.Jinak pocity z jízdy určitě lepší u Focuse,interier za mě určitě lepší Focus,jediné co cením u Octavie jsou ty spolehlivé motory ale jak jsem řekl,kdo to chce platit navíc když je to stočený.Co se týče fabie tak když si do ní sednu tak je mi z toho oholeného interieru špatně kord za ty peníze za které se taky prodávájí ,podstatně levnější než Octavia ale cenově stejný jako Focus s kterým se nedá porovnat.A díly?Coje za nesmysl že Ford má drahý díly?Vždyť dneska jsou všechny díly cenově skoro stejně ,většina dílů jsou za hubičku.Co se týče dílů u Fordu naftových tak ano,čerpadlo cca 25tis a vstřik nějakých 3000kč kus.U benzínu se však tyto částky neplatí a jsme zase u spekulací,někdo měl naftového Focuse,odešlo čerpadlo platilo se 30tis za opravu a přišel na vesnici do hospody a řiká,ty díly na ty Fordy jsou drahy to není možný a pak vznikají fámy Fordy nekupovat,díly jsou drahé atd.Můj názor je takový že s tvým nájezdem by stačil i ten benzín.Nejlepší volba je Focus,za ty peníze co ho koupíš je to krásný,vybavený,spolehlivý auto.Octavie předražená obvykle stočená,fabie průměrná ale v porovnání s Focusem není hezká a oholená.

martin23*

Rozhodnutí je však na tobě,nicméně alespoň budeš mít reálný pohled na tyto vozy.

gocars*

Plně souhlasím, konečně nějaká smyslná rada, která má hlavu a patu a nějaké podložené informace! Pěkně :)

doplněno 05.01.14 19:39:

777: Věřím, že máte opravdu bohaté zkušenosti z praxe, jen mě trochu zaráží, že pořád srovnáváte Octu 1,9TDI se vším možným jen né s 1,6TDCi :) to, že u Mondea starší generace tan naftový motor také není podařený víme, to že u Fiesty odchází převodovka taky víme :) ale co se týče 1,6 TDCi, tak je to tak jak se zde již uvádí, když se k tomu člověk chová, je to super motor :)

777

Já jsem mechanik,takže já mám vlastní zkušenosti a ne to co pepa povídal...ford bude možná pohodlnější ale tím to hasne...jezdí za mnou na servis jedna starší fiesta,z paměti už nevím motor ale je to benzín...má to starý pán od nova a najeto za celý život kolem 130 tis...motor žere olej jak šílený,ojniční ložiska začínají mít velké vůle,každou chvilku je u mě,drobné závady už ani nejde spočítat,tx velké to je jednou převodovka(úplně KO,něco se v ní rozlítlo-nerozdělával jsem ji tak přesně nevím co,pouze jsem měnil kus za kus)tlumiče vytekly po 90 tis,ty jsem taky dával komplet nové,v řízení už má vůli jak(nechci být sprostý)...prostě víc v servisu než na silnici...jedno starší mondeo v dieselu,taky jej tady mám pořád,každou chvilku něco...jediná vyjímka u fordu je asi vážně ten transit,ten je spolehlivý

Kdybych co se spolehlivosti týče porovnal octávku 1,9 TDi a fokuse,je to jako nebe a dudy...jízdně je fokus pohodlnější,ale je to bohužel vykoupené vítrem v peněžence

Na tohleto mám jen jednu zkušenost (Focus a vstř.čerpadlo)Kolegy jej měl a dost problém-že mu občas nejelo a občas jako z praku. a že čerpadlo stojíoprava kolem 40 a nové že 70 tisíc!Trochu jsem zagůglil a ani nové nestálo kolem 40 000,Ale dal to chlapíkovi,který dokáže fordy a ostatní ,i když udělá jsou klumpy,Tem si jej vzal a ještě ten den mu volal do práce at si pro auto přijede.Z práce jezdili jsem tranzitem,tak se tam stavil a sl.předal nekomu z nás.Závada byla jedna velká pítchovina-doporučoval jsem m u projít eletriku ,zejména ukostření , závada byla vyřešena jen novým překostřením,práce cca za 50kč

to můžu potvrdit... kolega ma rv2000 a hnije ta kastla koplet celá..ty naftové motory jsou tragedie...známý má benzín a na opravách to auto snad už přeplatil..když už tak jedině fungl.. i když ted jak tam vymysleli ted motor 1.0 s turbem tak by mě silně zajímala životnost motoru... já na tvém místě bych volil octavii.. ne že by se mi extra líbila, ale jsou na to vcelku levné díly, umí to opravit kdejaký jouda a pokud s tím nejezdilo nějaké hovado, tak se ti po základním servisování odvděčí spolehlivostí... účel přepravy z bodu a do bodu b splnuje dostatečně... nebo jestli raději focuse, který se prý líp řídí :D

gocars*

Nevím z kama čerpáte, že naftové motory od Forud jsou tragédie...možná doporučuji zjistit si pár rozdílů mezi TDDi a TDCi a taky si zjistit alspoň základní informace (výrobce motoru, použití v modelech a značkách, atd..) o zmiňovaném TDCi :)

doplněno 05.01.14 19:36:

Reagoval jsem na příspěvek @honzas1 a né na Váš (martin23) :)

martin23*

Pozor!Já jsem nepsal o tom,že naftové motory od Fordu jsou tragedie.Pokud jste četl správně,tak byste pochopil,že to jsou dobré motory jen trošku náchylnější na palivo.Což je u nás v ČR vcelku problém s kvalitou nafty.Natož pokud jich je nějakých 40% stočených.Abych to napsal objektivně,pokud si člověk koupí Forda v naftě(TDCI) od někoho z rodiny,auto zná od novoty,ví že se tam lila slušná nafta starostlivější člověk přilíval i aditiva,pravidelně měnil olej a filtry a o vůz se staral,tak věřím,že takový naftový motor bude ve skvělé kondici .Ale v ČR kde každý kupuje polské díly,lije naftu ze zapadlých benzínek jen proto ,že je litr o korunu levnější tak bych se trošku bál,i když FORD je pro mě nejlepší značka.

martin23*

A jak jsem psal,bavím se o motorech TDCI a TDDI ve Focusech převážně Focusech I,případně Focus II,u novějších už je to o trošku jiné tam si myslí,že ty problémy tolik nejsou.Nejspíše způsobené tím,že 4letá auta mají opravdu najeto 160tis a ne 350tis.Toť můj názor.

 

hodnocení

0x

chceš-li dělat lorda, nekupuj forda.. Jedině tranzita.

Š OI 1.9TDi je solidní volba - jede to pěkně, je to držák, ostudu s tím neuděláš.Spotřeba akceptovatelná.

 

hop®
hodnocení

0x
avatar hop

Nepíšete kolik Vám je let, zkušenosti s řízením docela odporují formulaci "po řidičáku"...

Pro člověka s čerstvým oprávněním bych asi zvolil tu fabku, jestli máte zkušenosti s řízením někde mino civilizaci a chcete se přijet "podívat" třeba do Prahy, tak počítejtre s karambolem...

Váš písemný projev trošku napovídá tomu, že jste už trošku "pod vlivem", tak si hlavně dávejte bacha, ať v tomto stavu nejedete pak vyzkoušet čerstvý řidičák" :)

 

paw*
hodnocení

0x
Jestli se rozhodujete mezi oktou a fordem, tak forda. Skodovky jsou u nas predrazene. Ale zalei kolik chcetr do auta dat penez. Jestli malo (do.50k), tak radeji oktu.

 

pfpetr*
hodnocení

0x
forda nebrat mozna toho tranzita jinak ne . Octu1 sam vlastnim a je to spolehlive auto ale idealne na delsi trasy na jizdu po meste a na nakupy bych sahnul po fabce

 

daniell*
hodnocení

0x

Škodovku ne .. zláště tu Fabii ne .. to už raději tu Octavii ... Ford je z těhle tří jednoznačně nejlepší hlavně co se týče pocitu jízdy a pohodlý s tím se škodovky rovnat nemůžou , řízení ve všech škodovkách je jako jezdit v pudinku.

777

Pocit z jízdy možná ale na spolehlivost a provozní náklady je to horší...já bych radši volil škodovku,octa spíš víc na delší cesty,fabia na městské a kratší jízdy

jyri*
hodnocení

taky o ni uvazuju protoze já budu dojízdet na školu 200km na intr a slyšel sem že ta oktávka celkem vydrží že je to prý držák když dodržuje člověk pravidelný výměny kapalin apod. chtěl jsem driv toho focuse ale bohužel jsem zaslechl od pár lidi že jestli ho koupím tak at sleduju si hlídám hladinu oleje ale nevím co je na tom pravdy

777

Hladinu oleje musíš občas zkouknout u každého auta...octávku doporučuji,je to auto které je postavené robustně,ještě není v první generaci tak přeplněné elektronikou,motor 1,9 TDi je držák s nízkou spotřebou...

Ať zvolíš cokoliv,opravdu si připlať a vezmi sebou na prohlídku nějakého mechanika,vyplatí se to...ať pak doma nebrečíš až auto bude věčně stát v servisu

daniell*

to je pravda "není přeplněné elektronikou" .. nemá žádnou výbavu ... 1.9TDi je vážně dobrý motor to je, ale také jediné co je na tom autě dobré ... skutečně vystřídal a řídil jsem spousty opravdu spousty aut od různých značek .. škodovka je jednoznačně co se týče jizdních vlastností na spodních příčkách.

doplněno 05.01.14 10:33:

Ford má sice o něco dražší díly ... jenže se tak nesere jak Škodovka. Teď mě ukamenujete protože podle českého národa je Škodovka uplně nejlepšejší auto na světě a jezdí jich tady hodně ... ale v okolních zemích jich potkáte méně, potkáte spíše opravdová auta ... Jestli chceš auto s kterým chceš i trochu zafrajeřit ber něco jiného než Škodu.

777

To zase přeháníš,i ve feldě 1,3 mám klimu,palubní PC,dálkový centrál,ABS s EDS,okna a zrcátka v elektrice, výškově polohovatelné sedačky,origo lité 14,přední stabilizátor...na pořádných pneu jízdní vlastnosti za průměrem nijak nezaostávají...a to je to modernizovaný favorit

Většina škodovek je bez výbavy protože to tak chtěli jejich majitelé...pokud seženeš tu líp vybavenou,za konkurencí nijak nezaostává

daniell*

ano jenže dobře vybavená nová Škodovka stojí jako o mnoho lépe vybavené vozy německých výrobců .. samozřejmě že dělají i dobře vyrobené auta ale kurevsky si připlatíte .. a za ty prachy můžete mít auto které dobře vypadá (názor vkusu) a dobře se řídí.

Moje zkušenost je takové že snad krom Yettiho jsou všechny Škodovky katastrofální (hlavně v řízení)

777

Ovšem co jsem pochopil z otázky tak tazatel chce ojeté auto...a v těch moc velký rozdíl není,výbava u ojetiny moc cenu nezvýší

jyri*
hodnocení

jediné co chci abych měl v autě jako v interieru tak je rádio topení a posilovač řízení a víc nepotrebuju a pak už vedlejší bych chtěl aby to mělo abs ale bez toho se dá obejít

777

Tak to pak není co řešit...kup octu v dieselu...pokud ti o výbavu nejde tak máš bohatý výběr,posilovač řízení mají všechny bez vyjímky,ABS většinou taky,topení mají všechna auta snad už 100 let a rádio určitě taky má...doporučoval bych klimu,ta se v létě hodně hodí

k2

Co ma vybava spolecneho s jizdnimi vlastnostmi?

Mimochodem nevim, zda je ten vycet vybavy k smichu nebo k placi. U jinych aut (i teto tridy) byla vetsina z toho vyctu mnohdy standardem.

777

Tak to si zase taky nemyslím...dost aut podobné třídy z těch let jsem viděl a o moc víc výbavy tam nebylo,často i mnohem méně

777

Teď si vážně asi zarýpu,ale musím...jsem mechanik a nebýt fiatů,francouzů a fordů tak nemám pomale na jídlo

 

k2
hodnocení

0x

Nechci rejpat, ale ve stredni tride tam nemate jedine auto...

jyri*
hodnocení

myslím střední třídu pro začínající jezdce

 

gocars*
hodnocení

0x

Pěkný den, chtělo by to více informací, hlavně nějaké info o předpokládaném nájezdu km za rok, aby se dalo určit, či už má nafta význam a cenu. Co se týče Octa vs. Focus, je to složité, každé má něco do sebe. Ale z nějakých těch zkušeností bych nejspíš doporučil Focuse, je to hlavně i díky lepšímu pocitu jízdy a také je na tom cenově trochu lépe. Octavie jsou docela hodně nadsazené cenově. Čili, když se veme Focus nebo Octavia ve stejné ceně, tak při stejné výbavě je Focus o něco mladší, při stejném roku tam může být velký rozdíl ve výbavě či menšímu nájezdu, ve prospěch Focusu :) PS: Některé rady rypu Forda nebrat a tak, jsou opravdu zcestné :) bohužel, jsme národ, kde se za nejlepší, nejkrásnější, nejspolehlivější, nejsportovější, nejspolehlivější, atd... vůz na světe považuje právě Octa :)

pfpetr*
on ten ford sice treba pekne jede je to sportovnejsi vuz nez okta ale kdyz me pak oprava zadni napravy vyjde na 10ku tak to pro me neni
jyri*
hodnocení

no budu s tímjezdit na intr 200km talze nějakých 1800km mesicne kdyz počítám i nějaké to zajízdení do měst atd

 

 

rychnovekl
hodnocení

0x
Hochu, s těmi zkušenostmi ti to nemohu věřit, protože někdy potkáš takový pošuky, kteří udělají to, s čímž bys nikdy nepočítal. Samozřejmě, že bude hodně záležet kde budete jezdit. Nicméně každou novou započtenou jízdu se naučíš něco nového. Jistě že mi to nebudeš věřit, ale je to tak. A teď k tvé otázce. Řeknu to takto, jsem spíš na ty starší auta. V dnešní době hodně záleží na spotřebě, ale nezáleží na barvě. Jestli chápeš? Hlavně at ti to někdo okukne :), abys nenaletěl
martin23*

777:Dobře bavíte se o fiestě nevím jakého roku ale starší beru dejme tomu r.v.93 v tom případě porovnejte s feliciema které ten olej také žerou navíc hnijou takovym způsobem ,že to není možné.Dobře Mondeo v naftě,zeptám se kolik to auto má najeto a jaký majitel s ním za vámi jezdí?Jsou to individuální případě,známý si přivezl Octavii 1.9TDI a za 14 dní mu měnili motor,samozřejmě to bylo po nějakém dobytkovi.Co řeším u Octavie tak je jednou tolik vysoká cena a stočené tachometry a výbavu .Je to názor člověka ale vycházím také ze svých zkušeností.Kdo je zarytej škodovkář tak nemohu ani čekat jiné názory.Já jsem Fordař a dokážu říci že nafty od Koncernu jsou opravdu povedené a spolehlivé ale sehnat slušné auto s poctivými kilometry a cenově dostupnou je nad lidský úkol.

777

S tou feldou se právě hodně pleteš...mám najeto na 1,3 přes 320 tis km a motor olej nežere téměř vůbec,za celou dobu měněny jen řetězové rozvody...koroze taky minimální,protože hnedka po koupi jsem podvozek a dutiny důkladně ošetřil,karoserii pravidelně impregnuji voskem a až na jednu tečku na pátých dveřích není stopa po korozi...s těmi feldami se není čemu divit že vypadají jak vypadají,co s tím kolikrát lidi udělají to snad ani není možný,olej neměněný třeba 60 tis-pak se nemá motor opotřebovat a žrát jej,na karoserii nemáknuto,všechno prohnilé na šrot,vyteklé tlumiče žádný problém atd atd...viděl jsem i tmel nalepený lepící páskou a jiné podobné zrůdnosti

U ty fiesty to právě nechápu protože pán je velice pečlivý,jezdí ke mě pravidelně,všechnu údržbu dělá v předepsaných intervalech a kupuje jen originální díly...stejně se to kazí horem spodem...ta felda se kazí jen když je neudržovaná,pokud se o ni pečuje,nemám žádný problém,je v plné výbavě a po 320 tis je stále 100% schopna bez nějakých omezení plného provozu

Ten fokus pak majitel prodal,bylo to tuším 1,6(a teď mě oluv pokud napíši nesmysl,ale v těch ford označeních se fakt ztrácím)DCi...měl najeto asi 210 tis,nevím kolik je to už let a ani rok výroby už si nepamatuji...údržbu taky dělal celkem dobře,jak jezdil nevím ale stejně se to dost kazilo

 

hodnocení

0x

Motoristé - benzín v Mošnově za 27.90 Kč. O pár kilometrů dál o pět korun více.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]