Nejste přihlášen/a.
nevím co dál koupil jsem fildu 1.9d a když jsem přijel na evidenční kontrolu nejdřív technik zjistil že vin není vůbec vidět že to prý bylo nějak opravovaný v místě kde kde má být zrovna VIN a říkal no budiš ale pak zjistil že v techničáku mám napsaný ABS ale na autě ho nenašel a to byla konečná normálně mě slušně vyrazil s tím že velký tp vůbec k autu nepatří co mám dělat člověk od kterýho jsem to koupil se všelijak vykrucuje že oni na evidenčce prošli atd. dá se s tím ještě něco dělat?
A důvod,proč vám spadla brada?
Měl jsem podobný problém pár let zpět. V TP nebylo psané ABS a na autě bylo,což se též projevilo i na VIN,kde na autě bylo ve Vin "A" a v TP "B".Celé roky před tím to procházelo a najednou ne ... Už ani netuším v jakém to bylo roce,ale byli nějaké změny rok před tím v evidencích. Bylo mi jen řečeno, že nejsem jediný, že takových je tisíce.
Prostě pryč je doba,kdy se na silnici pouštěli kdejaké slátaniny z několika aut.
Ani já si tenkrát nekontroloval stav v TP se stavem vozidla a to byla chyba.
Po prodávajícím bych písemně žádal odstoupení od kupní smlouvy s tím,aby tam byl uvedený důvod proč. Po té případně podání trestního oznámení na pokus o podvod.
Mám s tím zkušensoti, dělá se to tak že se seženou papíry k feldě která je v pr**li, přiveze se slušná felda z německa ...VInm se bud přendá s celým kusem plechu na jinou karoserii, nebo se technik na STK podplatí aby napsal do protokolu že je VIN poškliotzenio korozáí blbě čitelníé a že doporučuje jkeho obnovu náhradní technologií
Pak se na úřadu vyžádá povolení nebo rozhodnutí k vyražení VIN a je hotovo
Kdaž zavoláte do škodovky na oddělení homologací, tak pan vím do telefomnu řekne, že má na obrazovce počítače technický průkaz který vydala k feldě škodovka, a že tam, z výroby ABS nebylo
Pak vám řekne že i podle jeho názoru se jedná o karoserii přitaženou z německa, protože do našich felicií se v těchto modelových řadách ABS nemontovalo a do felicií pro německý trh ano
Jdětě za prodejcem, písemně odstupujete od kupní slouvy, vemte si s sebou dva svědky, řekněte mu že pokud vám OKAMŽITĚ nevrátí peníze podáte OKAMŽITĚ na polici trestní oznámení pro podezření z odcizení vozidla v německu a pokus o jeho legalizaci v ČR, postrašte ho že půjde před soud, navíc za to že pozměnil VIN je pokuta 50 tisíc Kč a také mu sdělte že máte advokáta který na nějk podá okamžitě žalobu
Vy počítejte s tím že policie auto zabaví a bude jej půl roku zkoumat
Pochybuji že uspějete a to i spodáním trestního oznámení!Pkd prodejce nebude chtít tak prostě máte smolíka,já měl štěstí na ochotnou vedoucí odboru a jejího nadřízeného na úřadu,že díky její ochotě se podařilo zlegalizovat auto s přeraženým vin kódem a bez typu motoru! Pkd chcete více písněte SZ zde nebudu rozepisovat!
doplněno 02.01.14 18:55:To Danys - i ta základní kontrola nemusí být směrodatná a navíc strhnout štítek z motoru je záležitost ani ne minuty !
VIN kod byl pro mne laika OK ale pro technika na STK ne,tak to vzal podrobněji s lupu a zrcátkem a našel pár detailů,kterých si žádný laik nevšimne!
To co je tady tvrzeno,že staré šunky jako feldy , mém případě šlo citroen BX ,nemá nikdo zájem nepaltí.Naopak na těchto autech za cenu šrotu si mnozí technici dovolí daleko více než když se přijede z ojetinou řádově za půl mega!
Starou feldu nebude nidko hledat, nemá žádné skryté znaky které se nedají nahradit, stačí se podívat na net na výsledky policejní akce ČISTKA a budete zvracet...
ČR je pračkou kradených a pochybných aut. ČR legislativa NIC NEŘEŠÍ.
Mluvčí MDCR neustále v médiích vykládají jak je zákon úžasný a že umožní kupovat si značky na přání, stačí se podívat na
Slovenský zákon a tam stojí jedna značka na přání 165 eur, méně než u nás, můžete mít klidně AC/DC nebo BRABUS 01, ale když se zjistí přeražené VIN, auto podle SK zákona MUSÍ být vyřazeno z provozu a pokud se nepodaří identifiovat jej podle skrytých znaků, tak se MUSÍ TRVALE VYŘADIT i z registru, náš zákon to vůbec neřeší.
když je na slovensku jakýkoliv vážný technický problém, úřad vám podle zákona nařídí technickou prohlídku v plném rozsahu, v některých případech KONTROLU ORIGINALITY. Ta stojí v přepočtu na Kč skutečný MAJLANT.
Kontrola originality se vyžaduje i při ztrátě velkého TP. Duplikát srojí asi 200,- Kč,. ale předtím na STK provádějící KO zaplatíte MAJLANT. Až pak si můžete požádat o duplikát.
A to se vypatí. Každý si tam doklady k autu HLÍDÁ.
Při nesplnění výzvy - úředního rozhodnutí o absovování TP tam zákon ukládá úředníkům VYŘADIT VOZIDLO Z REGISTRU.
U nás zákon neukládá v těchto souvislostech nikomu nic, auto s přeraženým VIN je sice podle zákona technicky nezpůsobilé ale zákon vůbec neřeší co s tím dál, i kdyby to byl slepenec ze 3 aut s VIN-kem které nikdo nidky nevyrobil.Zákonodárce nepočítá s tíém že se v čr kradou auta a že se u nás ojebává jako na běžícím pásu.
Úředníky podílející se na legalizaci špinavých aut je nutné vyházet, odsoudit ze zneužití povinností a úřady vyčistit, tak jako registr od neexistujících vozidel.
Pak bude i u nás klid.
pokud tě pán pouze s stk vyrazil a nikam nic nepsal tak je šance sehnat někoho kdo někoho někde zná a ten to pustí
pokud ovšem tě technik dal do počítače a vystavil protokol tak si de facto v riti neb už si na každé STK daj na tento vůz pozor a budou dělat dusno
nejlepší by bylo jak píšou ostatní auto vrátit
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.