Vyjmutí akumulátoru z ix20

Od: Datum: 02.01.14 08:08 odpovědí: 16 změna: 04.02.14 20:46

Hyundai IX20, benzín, 1.4, stáří 2.5 roku. Jezdí krátký trasy.

Před asi 3 týdny poprvé nenastartováno. Kabely a stačí ťuk a jede. Opakovalo se to třikrát, vždy dva dny jede, pak dva dny stojí a už nenastartuje.

Mám nabíječku, nabil bych si to... ale nepodařilo se mi z tohoto auta baterku vyndat. Je někde přidělaná zespoda?

V servisu by to asi bylo drahý. V manuálu k vozu není o vyndavání baterky ani slovo.

P.S. Už jsem snadno vyndal baterky z jiných aut:)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jk*
Datum: 02.01.14 09:42

U Kia ceed je aku přichycen na spodní zkosené hraně aku plíškem s jedním šroubkem. Takéž bude i uchycen v ix20.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavelschein
Datum: 02.01.14 13:32

A stejně nevím, jak se k tomu dostat, není tam prostor:( S Kia Ceed je to hodně podobný vůz, to jsem také zíral:)

Od: jk*
Datum: 02.01.14 16:00

Na ten zajišťovací šroub, co drží aku se dostaneš použitím oříšku z gola sady a prodlužovacím nástavcem. ;) Jinak je možno nastartovat auto jiným autem pomocí startovacích kabelů. Existuje také produkt na nastartování auta pomocí druhého přes zásuvku 12V viz odkaz na této stránce: http://www.conrad.cz/pomocne-…-pres-autozasuvky-12v.k857321

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavelschein
Datum: 02.01.14 17:28
tak po ranním nastartovani přes kabely mého auta dojela do práce a teď večer už zase se nerozjede:(
sezenu si nějaký ten klíč a snad to vyndám, nabiju u ní v kanceláři a pak už bude jezdit...
nebo by stačilo jen uvolnit ten šroub, nahodit přes kabely a pak to mít na nabití doma?
myslím, že v autoriz servisu bych dal hodně peněz za výměnu baterie.
ale změřit, jestli se to jizdou těch 10 km opravdu dobiji, by také tam mohli...
Od: jk*
Datum: 02.01.14 18:02

Ideální je vyjmout aku, nabít, zkontrolovat ukostření - polu ke karoserii a mělo by být, pokud je aku v pořádku po problému. Uvolnění zajišťovacího šroubu s tím nemá nic společního. Ten šroub s příložným plechem pouze zajišťuje - drží aku. Nezapoměň při montáži aku zpět nakonzervoval svorky a - aku. ;) Přeji úspěch v oživení aku. ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavelschein
Datum: 03.01.14 19:34

Baterka měla jen 9.9 V. Vím, měřeno bez zátěže, jen obyč. voltmetrem. (Moje auto mělo baterku 12.92 V) Nastartovana pres kabely. Dnes se bude nabíjet v jedné garáži asi 6 hodin, pak snad už bude zítra v pohodě.

Datum: 02.01.14 09:51
avatar

Pokud je to natolik problematické, že to nejde vyndat ,,normálně´´ - tím myslím bez rozborky půl auta, tak bych to normálně nabíjel přímo v autě, ostatně já takhle dobíjím i auta, kde se dá baterka vyndat snadno, kdo by se s tím zbytečně tahal. Zrovna včera jsem manželce dobíjel Forda, taky s tím courá po městě, takže občas dobít nezaškodí

doplněno 02.01.14 09:58:

Jen doplním - nevím, jak to má KIA, ale škodovky, fordy Vw atd mají zásuvku /zapalovač/ stále pod napětím, takže se dají bez problémů nabíjet pře ni, ale frantíci - Citroen, Peugeot atd. mají zásuvky pod napětím jen při zapnutém ,,zapalování´´ - tam to nejde tak snadno. Jen upřesním - pro tento způsob nabíjení je vhodná nabíječka s proudem 1/10 kapacity - tedy na 60 Ah baterii např 6A. To je však zároveň nejšetrnější způsob nabíjení akumulátorů.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: wheeler*
Datum: 02.01.14 12:03
Mimo téma - ne všechny VW mají zásuvky stále pod napětím :)
Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavelschein
Datum: 02.01.14 13:33

Nemám takovou nabíječku, co bych strčil do díry pro zapalovač v kabině ...

Exisuje na to nějaká redukce?

Ptám se teoreticky, neb auto mám před panelákem:(

Datum: 02.01.14 16:32
avatar

Redukce je velmi jednoduchá záležitost - v nejbližších autopotřebách koupíte zástrčku do zapalovače, tu pak připojíte namísto krokodýlů. Je však třeba dát pozor na polaritu (nepřehodit + a - )

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.14 18:08

No já tedy nevím, ale jediné vozidlo v poslední době, které mělo zásuvku pod napětím i bez zapnutého zapalování, byla Kia Sorento a navíc ani u ní nebyly pod napětím zásuvky všechny (pouze 1 ze celkového počtu 3). Pochopitelně ale nemám zkušenost se všemi vozidly, ovšem u mazdy, škodovky, suzuki i hondy byly bez napětí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.14 18:49
avatar

Škodovky? *sok* Kterépak? Zatím všechny, které jsem jezdil měly naprosto spořádaně zapalovač pod napětím stále.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 02.01.14 12:43

Pokud už se rozhodnete nabíjet baterku v autě, je dobré použít slabou nabíječku (třeba jako je tady https://www.poradte.cz/auto-m…baterie-lidl-nejde-nabit.html ). Budete-li nabíjet 1/10 kapacity (to je doporučený proud olověných aku), za hodinu bude elektrolyt pěkně vařit a plynovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.14 20:03
avatar

Proudem 0,1C se nabíjí právě proto, že při něm výše popsaný jev téměř nenastává (trochu to plynuje, ale jen mírně, hodně až při přebíjení).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavelschein
Datum: 02.01.14 19:20

Tak jsem trochu pohledal... a tady mají na konci vlákna i fotku:

http://forum.cars.cz/hyundai/…=28199&hilit=baterka&start=15

Není to tedy zespoda, že bych musel povolovat vleže pod autem. Jen jsem to tam sám neviděl, ty šroubečky. A nářadí na to nemám, tak musím do servisu.

Od: hurda*
Datum: 04.02.14 20:46

baterka se vyndá po odšroubování dvou šroubů za baterkou.

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.