Úsporná jízda - návod

Od: Datum: 01.01.14 08:32 odpovědí: 20 změna: 01.04.14 00:38

Kde by se mohl najít návod na úspornou jízdu


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: luke237
Datum: 01.01.14 09:17
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.01.14 17:05
avatar

Mnohokrát řešené téma nějaké základní rady, které mlžete začít aplikovat hned, můžete najít třeba zde - http://bit.ly/15Miw4M

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jyri®
Datum: 02.01.14 17:09

poradím ti todle já jezdím usporně furt a dodrzuji tyto pravidla

1)netočit tolik motor do otáček

2) brzdit motorem a ne brzdou šetříš tim jak brzdy tak spotřebu ( samozdřejmě že bez nožní brzdy by to nešlo)

3) správně nafoukat kola na předepsaný tlak a seřídit zbíhavost a rozbíhavost (geometrii )

4) při jízdě z kopce !nevyřazovat ! jen pustit nohu z plynu a brzdit motorem :)

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 02.01.14 17:21
avatar

pokud ovšem auto z mírného kopce při zařazeném rychlostním stupni zpomaluje a je nutné mu pomáhat plynovým pedálem, je rozhodně úspornější vyřadit :)

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 02.01.14 18:20
avatar
Já jezdím takhle
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.01.14 18:40
avatar

:d

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.14 18:43

Stirečku, co máš za auto?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.14 18:49
avatar

C-max 1,6tdci 80kw

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.14 19:01

Tak to seš dobrej !:)) A co říkáš na to, že jsem dnes jel S-MAXEM, 2.O TDCi z Prahy na chalupu po trase Ruzyně, Černý Vůl, Kralupy, Velvary, Roudnice, Kravaře, Žandov, Velká Bukovina , Karlovka za průměrnou spotřebu 4,7 litru?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.14 21:35
avatar

alois: tak to je dobrá spotřeba na dvoulitr. Je jasné, že čím větší obsah, tím to jde nahoru. Pod pět litrů u dvoulitra taky dobré.

andelck: mýlíš se, já bych nechtěl jet za tebou Mimo obec mi vyhovuje rychlost okolo 110-115kmh, při těch otáčkách má turbo nejlepší fofr, pak stačí udržovat rychlost, naopak okolo 90 kmh je spotřeba kapánek vyšší. Nad stodvacet to už nemá cenu řešit, neúmerně roste aerodynamický a valivý odpor. Obec jezdím tacho 60 za tři, udržovačka za čtyři. Jinak řadím jako v autobuse okolo 1500ot a využívám hmotnost vozu, takže neutral, jindy kvalt jako brzdu, záleží na situaci a podmínkách provozu. Ale stejnou trasu už jsem jel za 3,3 litru.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.14 00:03

Překvapilo mne, že řadíš při dosažení 1500 ot/min. To já řadím na vyšší stupeň při dosažení tak 2200 - 2300 ot/min a pak to držím tak na 1900 - po rovině. Do kopce držím tak 2100. Domníváš se, že bych měl řadit dříve a po rovině jezdit na 1500 ot/min?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.14 18:40
avatar
Alois: jedna az tři na 1500 ot, čtyřka uz je dlouhá, ale přes dva tisíce ot nejdu. Záleží na situaci, v kopci nebo stoupání je treba potáhnout, po rovině nebo udržovací jízda stačí nižší otáčky. Ono s otackami ta spotřeba roste, na druhou stranu kdyz se motor trápí pod otackami tak roste dávka paliva. Prostě chce to zkoušet a sledovat. Nejvíc ušetříš tím neutralem a predvidanim situace, znalostí terénu, správným tlakem v pneu, (ten se mění spolu s venkovní teplotou) a nadměrným vytáčením motoru. S nízkou spotřebou se da jezdit i rychle, ale taky hodně záleží na provozu. Potkáš kamiony a je to v prdeli. Pomalá jízda na vyšší kvalty spotřebu zvyšuje a kdyz musíš předjíždět, je to to samé.
Andelck: nezaviď
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.01.14 20:20

To stirecek : Díky za rady, zkusím to.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.14 11:54
avatar
Ještě dodám, ze pětku točím někde okolo 2100-2200 ot po rovině, nevím presne, odpovídá to rychlosti okolo 110-115, kde se motor veze na hladině roztoceneho turba, při devadesátce ještě neni turba tak roztocene, ale i tak se da jet úsporně. Pod osmdesát uz je pětka hodně dlouhá... Při tom rozjezdu je lepší se co nejdříve dostat na požadovanou rychlost bez nějakého vytáčení motoru. Musíš zkoušet jak reaguje tvůj motor, kdyz jsem do toho sedl poprvé, taky to zralo více, nez jsem si zvykl na "těžké" převody a commonrail. Taky nějakou stovku kilometru trvá než se ti prenastavi mapy v řídící jednotce.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.14 10:14

S HDI 1.6 (máš prakticky stejný motor) jsem něco najel a tvá spotřeba je dlouhodobě neudržitelná.

Více se dozvíš třeba na, kde průměrně dosahují spotřebu okolo 5,82l na 100km.

http://www.spritmonitor.de/de…wer_s=79&power_e=81&gearing=1

Zaregistruj se tam, máš nejúspornější C-Max široko daleko. *slunce*

doplněno 03.01.14 19:03:

@stirecek To není závist.

Jedno auto mě žere průměrně cca 10-30l N95 na 100km(dle stylu jízdy, ale většinou přes 20) , druhé auto zase 7,36l LPG(tohle číslo je přesné, protože si eviduji knihu jízd). Motorka nevím. Ale je to něco mezí 5-15l na 100km.

Já jen bojují proti nesmyslům. A to znamená, že jezdit s 1.6 HDI dlouhodobě za 3,5l na 100km znamená zdržovat provoz a za tím si stojím.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.14 18:44
avatar
Průměr je průměr.. Někdo jezdí za 3.89 a jiný za 10.48 To je jako když soused má čtyři kozy a ty žádnou-dle průměru máš dvě
doplněno 04.01.14 11:42: Andelck: nikdo přece netvrdí, ze ta spotřeba je celková, primárně používám auto hlavně ve městě, takže v průměru jezdím okolo pěti litrů. Tahle spotřeba je po ujeti cca 200 km v dálkovém režimu mimo dálnice a v takovém provozu jaký byl. Jezdím tuto trasu několik let a na 3.6 litru v průměru jsem ji jezdil i se starým escortem 1.8D nebo focusem 1.8 TDDI. A šlo to úplně normálně a bez zdržování. Ono právě pomalá jízda spotřebu zvyšuje, víš? A v kopcovitem terénu na Valašsku se dá hojně využít neutrál a to te spíš brzdí ti, kteří tam ten kvalt nechají a dole pod kopcem se jim nechce na plyn šlapat. Za 3.3 litru jsem jel s pěti metrakama briket plus dvě osoby.
Ohodnoceno: 1x
 

 

Datum: 02.01.14 18:55

Jestli takhle jezdíš normálně dlohodobě v provozu, tak za tebou bych určitě jezdit nechtěl. *blee*

Pokuď je to jen jedna jízda pár desítek km dlouhá, tak nic moc. I se Škoda Favorit se dá zajet spotřeba 2,5l na 100km.

doplněno 02.01.14 19:04:

@mikihans Není pravda. Stačí se podívat na závody ekorally.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 02.01.14 18:58
avatar

2,5l na cestě tam, ale 10 na cestě zpátky :)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: buss®
Datum: 04.01.14 11:56

Někdy byly pilové diagramy, jak řadit, jaké otáčky pro daný motor. Obecně se uvádí jezdit na 3/4. I na nižší, ale to chce cit. Nejezdit dlouho na nižší stupeň. Dojíždět, i na neutrál, co nejmíň brzdit. Ostatně kdysik byly "závody" za co nejmíň co nejdále. Na intu se najde dost testů.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 01.04.14 00:38

jděte do lpg ci cng a máte po starostech.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.