Nejste přihlášen/a.
poradím ti todle já jezdím usporně furt a dodrzuji tyto pravidla
1)netočit tolik motor do otáček
2) brzdit motorem a ne brzdou šetříš tim jak brzdy tak spotřebu ( samozdřejmě že bez nožní brzdy by to nešlo)
3) správně nafoukat kola na předepsaný tlak a seřídit zbíhavost a rozbíhavost (geometrii )
4) při jízdě z kopce !nevyřazovat ! jen pustit nohu z plynu a brzdit motorem
Jestli takhle jezdíš normálně dlohodobě v provozu, tak za tebou bych určitě jezdit nechtěl.
Pokuď je to jen jedna jízda pár desítek km dlouhá, tak nic moc. I se Škoda Favorit se dá zajet spotřeba 2,5l na 100km.
doplněno 02.01.14 19:04:@mikihans Není pravda. Stačí se podívat na závody ekorally.
Tak to seš dobrej !) A co říkáš na to, že jsem dnes jel S-MAXEM, 2.O TDCi z Prahy na chalupu po trase Ruzyně, Černý Vůl, Kralupy, Velvary, Roudnice, Kravaře, Žandov, Velká Bukovina , Karlovka za průměrnou spotřebu 4,7 litru?
alois: tak to je dobrá spotřeba na dvoulitr. Je jasné, že čím větší obsah, tím to jde nahoru. Pod pět litrů u dvoulitra taky dobré.
: mýlíš se, já bych nechtěl jet za tebou Mimo obec mi vyhovuje rychlost okolo 110-115kmh, při těch otáčkách má turbo nejlepší fofr, pak stačí udržovat rychlost, naopak okolo 90 kmh je spotřeba kapánek vyšší. Nad stodvacet to už nemá cenu řešit, neúmerně roste aerodynamický a valivý odpor. Obec jezdím tacho 60 za tři, udržovačka za čtyři. Jinak řadím jako v autobuse okolo 1500ot a využívám hmotnost vozu, takže neutral, jindy kvalt jako brzdu, záleží na situaci a podmínkách provozu. Ale stejnou trasu už jsem jel za 3,3 litru.
Překvapilo mne, že řadíš při dosažení 1500 ot/min. To já řadím na vyšší stupeň při dosažení tak 2200 - 2300 ot/min a pak to držím tak na 1900 - po rovině. Do kopce držím tak 2100. Domníváš se, že bych měl řadit dříve a po rovině jezdit na 1500 ot/min?
S HDI 1.6 (máš prakticky stejný motor) jsem něco najel a tvá spotřeba je dlouhodobě neudržitelná.
Více se dozvíš třeba na, kde průměrně dosahují spotřebu okolo 5,82l na 100km.
Zaregistruj se tam, máš nejúspornější C-Max široko daleko.
@stirecek To není závist.
Jedno auto mě žere průměrně cca 10-30l N95 na 100km(dle stylu jízdy, ale většinou přes 20) , druhé auto zase 7,36l LPG(tohle číslo je přesné, protože si eviduji knihu jízd). Motorka nevím. Ale je to něco mezí 5-15l na 100km.
Já jen bojují proti nesmyslům. A to znamená, že jezdit s 1.6 HDI dlouhodobě za 3,5l na 100km znamená zdržovat provoz a za tím si stojím.
Mnohokrát řešené téma nějaké základní rady, které mlžete začít aplikovat hned, můžete najít třeba zde - bit.ly/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.