Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Úbytek chladící kapaliny felicie

Od: koleo odpovědí: 8 změna:

ahoj v expanzce byla chladící na max a ted je na min dle mého se strácí voda do oleje protože nikde nekape a z výfuku také nejde pára... Dnes jsem měnil olej a na víčku bylo docela dost emulze a nemáme ještě takové mrazy aby se tam hojně dělala a v oleji byli bublinky ... Kde mám hledat příčinu úniku do oleje?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar hejkal
Otázkou je, jak jste to měřil. Za tepla bylo více, za studena méně?
Netuším, kolik je celkem litrů kapaliny v chladícího okruhu Felicie, nemám tabulky na roztažnost chladící směsi v závislosti na teplotě a na hustotě.
Kolik mililitrů či centilitrů je ten rozdíl mezi max. a min. ryskou? Zkuste dolít...

 

gumidek*
hodnocení

0x

Kapalina se nikdy nedolévá za studena na MAX. Vždy mezi rysky MIN a MAX (za studena). Ohřátím či výrazně vyžší teplotou motoru kapalina dosáhne rysky MAX. Na MAX se nedolévá ani u Fabie a ani u Octavie.

V důsledku dolití na MAX je soustava namáhána vyžším tlakem a pak snáze prdne i staré a načaté těsnění hlavy motoru (ne vše víčko expanzky zachrání).

Pokud auto bíle kouří a na zapalovacích svíčkách je na elektrodě zlatý prášek, tak je jasné KO těsnění pod hlavou.

Popř kaše v oleji na víčku (i na měrce).

U MPi a SPivoda často uniká i víčkem termostatu (domky z plastu a lidi si kupují nejlevněší šunty z Polska). Jedině originál domek ze Škodovky komplet celý za 700,- drží a hlavně vydrží.

doplněno 25.12.13 17:31:

Pozn.: Víčko oleje se pravidelně utírá po kontrolách, aby se tvorba emulze zjistila včas. Stará emulze z víčka jen tak nezmizí...

koleo
hodnocení

Když jsem byl na přezutí tak mi to tam dolil na max nemrznoucí ... auto nekouří jen trochu ráno ale to je normální a když je venku zima ... svíčky jsou čisté... žádná kaše v oleji jen pár bublinek, na měrce nic ... na víčku větší vrstva emulze a kapky vody termostat rok starej ale nevim jakej mi tam dal jinak motor je suchej nikde nevidim únik...

gumide

Ta voda ti třeba z toho domku termostatu bude utíkat pomalinku a bude kapat na horký motor, kde se odpaří.

gumides

Nefunkčním víčkem expanzky bude utíkat voda ve formě páry a nic neuvidíš. Zkus koupit nové a dávej pozor, aby na víčku nebyl nápis VIKA (čínské šmejdy).

 

hodnocení

0x
avatar opicak

Těsnění pod hlavou bývá bolestí těchto motorů.

Několikrát jsem se setkal s únikem i pod vložkami válců, ale to je dražší oprava, možná převýší cenu Felicie.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Hned bych nepanikařil s fouklým těsněním nebo prasklou hlavou!Pkd byla chl.kapalina na max-tak se teplem a takem při provozu (chladicí soustava je přetlaková!) vytlačilo ven.Normálně bych trochu dolil vodu ale na na max ,aby bylo víc než min.Olej bych kontroloval jeho množství-pkd by šla voda do oleje,ten by musel trochu přibývat a jezdil bych.max s pravidelnou kontrolou těchto provozních kapalin !

 

hodnocení

0x
avatar dabel

voda se většinou ztrácí přez netěsné hadice či vodní pumpu pokud by šla do oleje poznal bys to s oleje by byla emulze

bílej neřád na olejovým víčku je normální zvláště na krátkejch trasách kdy se motor neohřeje

špatný těsnění pod hlavou se projevuje tlakováním hadic.špatnýn topením či lítáním teploty

za jak dlouho ti ubyla voda?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]