Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pískání klínového řemene - proč?

Od: slamlu* odpovědí: 14 změna:

Zdravíčko lidičky, chci se zeptat někoho z Vás, kdo tomu rozumí. Mám auto po opravě motoru.. celá generálka (rozvody, symerinky, hlava atd.), občas mi začne pískat klíňák.. při startu auta. Ale jen opravdu zřídka. Jeden kamarád mi říkal, že je to po takovém zásahu do auta normální, než si to sedne všechno... nicméně mám o auto strach. Chci zavolat pak mému opraváři, ale teď ho nechci samozřejmě rušit o svátcích.

PS: Mám se toho pískání nějak více bát, když je vše v motoru a kolem něj nové?

Díky moc a pěkné svátky. :)

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kuloch
hodnocení

0x

Je to normální, musí se to usadit po takové výměně jak píšete.

Jinak na hasičské Tatře 148 jsme nechali běžet motor a k řemenu přiložili obyč mýdlo a on se tím celý protáhnul a pak bylo po pískání ;)

Příjemné svátky

 

hujer123*
hodnocení

0x

O auto se bát nemusíš, maximálně o ten řemen. Zkusil bych napnout, v případě automatického napínáku použít o cenťáček kratší řemen. Samozřejmě, pokud už není napínák na doraz. V horším případě může být vyběhaná některá řemenice. Předpokládám, že všechny poháněné řemenice včetně napínací se volně otáčejí.

 

beri49*
hodnocení

0x
Souhlasím s obyčejným mýdlem a časem se to usadí. Pěkné svátky :)

nebo funguje i školní křída

 

beri49*
hodnocení

0x
Souhlasím s obyčejným mýdlem a časem se to usadí. Pěkné svátky :)
doplněno 23.12.13 19:53:

Nevnucuji se, ale 2x jsem to určitě neodklikal :-D

 

777
hodnocení

0x

Pokud píská tak je podle mě mírně volný...pokud má mauální napínák tak trošku napnout,pokud automatický napínák tak jak už někdo psal nechat jej přejet mýdlem,bude po pískání

 

slamlu*
hodnocení

Díky moc, uklidnili jste mě :)... přeji pěkné prožití svátků všem. Hlavně zdravíčko.

 

hodnocení

0x
avatar opicak

Existuje ještě jedna závada, která se projevuje pískáním. Ono to není pískání řemenu, ale řemenice. Tato závada se často zaměńuje s volným řemenem. Jakékoli napínání a mazání řemenu je v tomto případě na nic. Napínáním dojde k většímu namáhání ložisek a pokud je to skutečně hodně našponovaný, ložiska to nevydrží. Matláním jakýchkoli sraček na řemen (existují dokonce i kalafunové spreje) docílíte akorát tak zasvinění drážek a náslené ulpívání nečistot. Řemen musí být suchý.

Jak je to tedy s tou velmi častou závadou. Týká se to jen a jen těch řemenic, které jsou ze dvou kusů oddělených gumou (střed a věnec). Měly to třeba už i feldy. Je to jakási úprava pro snížení vibrací či co. U těchto řemenic může stářím dojít k separaci, tedy oddělení kovové části od gumy. Není to vidět, ale test takto poškozené řemenice je jednoduchý. Udělejte na ni čáru od středu ke kraji přes všechny materiály, ze kterých se skládá. Nastartujete, zakvičte si a chcípněte motor. Pokud je čára tak jak byla, je řemenice OK. Pokud jsou čáry posunuté, je v ... (na výměnu). I když , jezdit se s tím ještě dá, ale kvičí a píská - hned tak se nerozpadne.

777

Napnuté musí být samozřejmě v normě,pokud je to našponované extra ložiska se zničí...ale už jsem takových řešil plno že řemen byl příliš volný...

Nejde o to řemen namazat,jde o to aby se odstranilo to největší povrchové napětí a při nárazu točivého momentu při startu to nepísklo ale mírně to proklouzlo,aby to nahradilo něco jako náporový tlumič...u některých aut ten řemen pohání plno věcí od kompresoru klimatizace,poslilovače řízení přes vodní pumpu a alternátor(nemusí samozřejmě všechny tyto věci) a odpor těch komponent je tak vysoký že když to motor roztočí ten první náraz točivého momentu to neustojí a pískne to...některé automatické napínáky jsou totiž hodně slabé u některých aut...

Řemenice je klidně taky možné,ale prvně bych zkontroloval ten řemen...tuhle závadu jsem řešil taky už víckrát a viděl jsem i hodně prasácký způsob opravy...ta řemenice se provrtala v místě tý gumy,udělal se tam závit a normálně šroubem se to stáhlo,ale rozhodně to nedoporučuji

 

hodnocení

0x

Já, abych se ujistil, že píská řemen a ne ložisko a pod., tak při běhu motoru a pískání, naliji trochu vody na řemen (řemenici) a při zmyzení pískotu je příčinou málo napnutý, prokluzující řemen. Řešení popisují rádcové výše.

Hezké Vánoce přeje - miro.

 

slamlu*
hodnocení

Díky moc chlapi, vidím, že příčin je opravdu celá řada :)... pískne mi to tak 1-2 do týdne po dobu max. 5-10s. Sdělím to přece mému automechanikovi, jsem rád za vaše příspěvky. Jsem o něco moudřejší :D...

PS: Hezké svátky.

 

kami95
hodnocení

0x

Taky mi tam něco píská a klíňák mi rupnul, takže velký asi nebude..spíš moc malý..

 

jyri*
hodnocení

0x

souhlasím s ostatníma mel sem ten samí problém a nekde na google sem se dočetl to s tim mýdlem pár otáček a bylo po pískání

 

hodnocení

0x

Dneska jsem po cca 1km jízdy(studený motor felicia 1.6)) vyhodil z kopce kvalt a během vteřiny pohasla o polovinu přístrojovka a rozhvízdal se klíňák,to trvalo asi 50m a pak se vše vrátilo do normálu,zbytek cesty (cca 6km) bez problému.Co mi tím chce auto říct? Odcházející alternátor (původní),klínový řemen (byl měněn před rokem a nezdá se mi povolený)?Stalo se mi to poprvé co auto mám (8 let).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]