Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zvýšení výkonu

Od: jezus odpovědí: 6 změna:

Dobrej pánové. Měl bych malou otázku přemýšlím o zvýšení výkonu u Peugeota 309 1.9. Ale prý se to nedá nijak. Zajímal by mě váš názor :) Děkuji

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*
hodnocení

2x
Není zas tak velkým problemem,jak manuálně tak finančně,tam dodatečně na pat turbínu z identických motoru koncernu PSA,samozřejmě pokud je vas motor stále fit tak kvůli životnosti snížit plnící tlak(u sv ho Rendlika benzinu je taky turbín a z TD s tlakem asi 0.4 bar) motor drží a je to samozřejmě znát...Pokud je vas motor tak nějak vselijaky rovnou bych sháněl zdravý např.ze 405ky...Jenom podotykam ze i 309 byla i ofiko turbodiesel ale do cech se dostalo jen par vysoce ceněných kousku ono se jich ani takové kvantum jako třeba 405ek nevyrobilo...

Jj Má pravdu předsedo!

Jinak zjistit co mje tam za motor ,zda-li s výkonem tuším 44 (to by byla 1,8) nebo 47kW (19) nebo dokonce 51kW (typ D9B)Pkd posledně jmenovaný,tak má přípravu na turbo (kanálek mazaní turba),který se u ostatních musí dodělat,lepší by bylo koupit celý turbomotor a vyměnit ho jako celek a pak přeštítkovat typ.Doporučil bych sehnat typ A8A (XUD7TE)-1,8TD bez katu další již potom jsou s katalyzátorem a popř EGR Lze z X typů-od 205,306,405 nebo z citroeneů ZX,BX,Xantia)Ovšem ta 1,8TD je jen mechanická nejjednodušší a co tam není se nemůže poserýnkovat!

Nejlepší zvýšení výkonu je ale auto prodat a koupit výkonnější auto,jinak 309 měla i benálovou 1,9i16V ,výkon nwn.V odkazu některé z úprav (na sprint) motoru 1,9-16V v BX,jen tak pro zajímavost : bxclub.com/...

doplněno 20.12.13 17:55:

To 777-orávě u starých vozů z PSA je to buřt.Tyto motory ať již 1,8D či novější 1,9D jsou bloky stejné,liší se jen hlavami a vnitřkem např turbomotory měli odstřik dna pístů olejem ,kanálek mazání turba atd.jinak jednosmičky měli menší vrtání a uložením pomocných agregátů (altik,atd) a hlavně se liší nanýtovaným štítkem s typem motoru!Osobně jsem měl papírově 405 s motorem 1,8TD,ale skutečně tam byl atmosféricky plněný (1,9typ 162) a na STK absence turba nevadila-důležité bylo že seděl typ motoru a VIN.

777

Turbo je taky možnost...je otázka jak na to bude motor reagovat,ale pokud je identický s turbomotorem tak by asi neměl být problém...jen pozor pokud by chtěl měnit motor jako celek...pokud si dáte do auta jiný typ motoru legálně vám to přes STK neprojde

Znám favorita s turbem,extrémně upravený motor,upravená hlava,ventily,vačka,převrtaný blok na 1,4 atd...má to nějak udělaný přes karburátor weber(přesnou úpravu nevím) a má to taktované tuším na 0,8 bar...s tou vykuchanou lehoučkou kastlí to lítá naprosto neskutečně a překvapivě ten motor drží dobře...měl jsem možnost s tím jet na uzavřené ploše a na vodě to hrabalo na 4,fakt nářez

 

jezus
hodnocení

Ještě doplňuji je to Nafťák

 

gocars*
hodnocení

0x

Pokud se jedná o nepřeplňovaný motor bez turba, jen tak lehce to zvýšit nejspíš nepůjde, pokud se ale jedná o motor přeplňovaný turbem, mělo by to jít úpravou dat. Na tuto práci ale doporučuji dílny nejlépe s "brzdou", kde se může ihned změřit rozdíl (přidané koně) oproti původnímu nastavení. Nemá vůbec cenu si tuto úpravu nechávat dělat u některých "garážových mistrů", kteří jen do auta nahrají jiné mapy a navýšení tak není ničím podloženo :)

 

777
hodnocení

0x

Pokud je to starý diesel tak těžko,možná tak nějakou fyzickou úpravou motoru(hlava,ventily atd...)na tohle auto pokud to nemáte jako koníček tak absolutně nerentabilní...benzín s řídící jednotkou a nové turbodiesely se dají snadno načipovat,ale tohle ne

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]