Nejste přihlášen/a.
Dobrej pánové. Měl bych malou otázku přemýšlím o zvýšení výkonu u Peugeota 309 1.9. Ale prý se to nedá nijak. Zajímal by mě váš názor Děkuji
Jj Má pravdu předsedo!
Jinak zjistit co mje tam za motor ,zda-li s výkonem tuším 44 (to by byla 1,8) nebo 47kW (19) nebo dokonce 51kW (typ D9B)Pkd posledně jmenovaný,tak má přípravu na turbo (kanálek mazaní turba),který se u ostatních musí dodělat,lepší by bylo koupit celý turbomotor a vyměnit ho jako celek a pak přeštítkovat typ.Doporučil bych sehnat typ A8A (XUD7TE)-1,8TD bez katu další již potom jsou s katalyzátorem a popř EGR Lze z X typů-od 205,306,405 nebo z citroeneů ZX,BX,Xantia)Ovšem ta 1,8TD je jen mechanická nejjednodušší a co tam není se nemůže poserýnkovat!
Nejlepší zvýšení výkonu je ale auto prodat a koupit výkonnější auto,jinak 309 měla i benálovou 1,9i16V ,výkon nwn.V odkazu některé z úprav (na sprint) motoru 1,9-16V v BX,jen tak pro zajímavost : bxclub.com/...
doplněno 20.12.13 17:55:To 777-orávě u starých vozů z PSA je to buřt.Tyto motory ať již 1,8D či novější 1,9D jsou bloky stejné,liší se jen hlavami a vnitřkem např turbomotory měli odstřik dna pístů olejem ,kanálek mazání turba atd.jinak jednosmičky měli menší vrtání a uložením pomocných agregátů (altik,atd) a hlavně se liší nanýtovaným štítkem s typem motoru!Osobně jsem měl papírově 405 s motorem 1,8TD,ale skutečně tam byl atmosféricky plněný (1,9typ 162) a na STK absence turba nevadila-důležité bylo že seděl typ motoru a VIN.
Turbo je taky možnost...je otázka jak na to bude motor reagovat,ale pokud je identický s turbomotorem tak by asi neměl být problém...jen pozor pokud by chtěl měnit motor jako celek...pokud si dáte do auta jiný typ motoru legálně vám to přes STK neprojde
Znám favorita s turbem,extrémně upravený motor,upravená hlava,ventily,vačka,převrtaný blok na 1,4 atd...má to nějak udělaný přes karburátor weber(přesnou úpravu nevím) a má to taktované tuším na 0,8 bar...s tou vykuchanou lehoučkou kastlí to lítá naprosto neskutečně a překvapivě ten motor drží dobře...měl jsem možnost s tím jet na uzavřené ploše a na vodě to hrabalo na 4,fakt nářez
Pokud se jedná o nepřeplňovaný motor bez turba, jen tak lehce to zvýšit nejspíš nepůjde, pokud se ale jedná o motor přeplňovaný turbem, mělo by to jít úpravou dat. Na tuto práci ale doporučuji dílny nejlépe s "brzdou", kde se může ihned změřit rozdíl (přidané koně) oproti původnímu nastavení. Nemá vůbec cenu si tuto úpravu nechávat dělat u některých "garážových mistrů", kteří jen do auta nahrají jiné mapy a navýšení tak není ničím podloženo
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.