Reklamace opravy vozidla v servisu

Od: Datum: 19.12.13 07:58 odpovědí: 9 změna: 20.12.13 01:30

Ahoj, dal sem si auto do servisu se závadou a oni mi tam vyměnily součástku, ale já si myslím, že jí měnily zbytečně, že ta původní byla v pořádku. Mám právo jim tu opravu nezaplatit a chtít aby tam vrátily tu původní součástku? Diagnostikování a věci okolo bych jim zaplatil, jen nechci platit tu novou součástku a práci za její výměnu. Mám strach, že to bude slovo proti slovu. Dále by mě zajímalo, jaké všechny dokumenty mám chtít o té opravě, abych je kdyžtak mohl použít k reklamaci opravy kdyby se ta stejná závada objevila zase. Ještě dodám, že ta závada se objevuje jen někdy a ten servis je neznačkový. Předem děkuji za odpovědi


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: olaf71*
Datum: 19.12.13 08:45

každopádně jestli to jede, tak je všechno OK. starou součástku by Vám měli dát. co vím z vlastní zkušenosti, tak záruka na opravu není i když to nemá logiku. max. je záruka na danou součástku

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.12.13 09:01

Záruka na opravu je dle zákona je 3 měsíce, pokuď není nějakým předpisem stanoveno více. U oprav automobilů je stále platná vyhláška o podmínkách údržby a oprav silničních vozidel pro motorovou dopravu v majetku občanů a nesocialistických organizací.

Ta stanovuje záruční dobu 6 měsíců.

Takže záruka je 6 měsíců, a to že máš zkušenost, že není, jen znamená, že neznáš zákony a neumíš uplatňovat svá práva.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: olaf71*
Datum: 19.12.13 09:10

a praxe je jaká? vztahuje se to i na opravy např. elektroniky?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asdd
Datum: 19.12.13 10:13

Ano vztahuje se i na elektroniku

praxe je taková, že servis bude tvrdit že nejde o vadnou opravu ale o novou poruchu. Ale většinou to jde prokázat, jen je třeba vědět jak a dát si s tím práci...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: olaf71*
Datum: 19.12.13 10:26

u mě se jednalo o stejnou závadu, navíc v záruce, vyměněny snad všechny díly, nikdy nepřišli na to čím to je. značkový servis mi řekl, že záruka na opravu neexistuje, poradce pro spotřebitele mi to potvrdil. zastoupení firmy se k tomu postavilo zády,ať to řeším se servisem. dohadovat kvůli deseti tisícům se nebudu a značka Samsung je pro mne na posledních místech.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asdd
Datum: 19.12.13 22:32

A na to se hraje - že zákazník radši zaplatí než aby se dohadoval. Navíc hodně lidí ani neví jak se bránit...

POokud to bylo v záruce a nespravili, tak nastupuje výměna za bezvadný kus nebo vrácení peněz, pokud to byl normální obchod tak byste to z nich dostal...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 19.12.13 23:02

Jo a aby si pohl, za pár dní bude vyhláška zrušena.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.12.13 01:30

Jaká vyhláška bude zrušena a jaká bude ta změna? Díky

Od: buss®
Datum: 19.12.13 22:52

Jak to dokážete? Vezmete si znalce? Jaké dokumenty chcete, měl jste vyplněný zakázkový list? Pokud ne, jak budete dokazovat s čím jste tam byl? Dostal jste fakturu s pracemi, co se vyměnilo? Na opravu máte ze zákona (OZ) záruku. Značkový, neznačkový, jaký je v opravách rozdíl? Buď to umí opravit, nebo ne.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.