Smrad při brždění

Od: Datum: 17.12.13 17:34 odpovědí: 57 změna: 11.01.14 01:59

Zdravím, chci se zeptat..jela jsem z kopce, najednou jsem cítila jakoby něco upadlo, možná jsem na něco najela..ale teť když brzdím a zastavím tak cítím smrad spáleného..je to ale docela nářez..bojím se aby mi to nebouchlo nebo něco..co to tak může smrdět? Brzdy nebo něco? Nebo opravdu mohlo něco upadnout? Dělám si automechaničku sama, nemám nikoho kdo by se mi na to podíval..


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: axus®
Datum: 17.12.13 17:51
avatar

Budete se muset ohnout, zaspinit, sundat kola a koukout co je spatne.

Pokud dopredu vite, ze z toho co uvidite stejnak nebudete moudra, budete holt muset navstivit servis.

A vzhledem k faktu, ze jde zrejme o problem s brzdama, doporucoval bych co nejdrive.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: kami95
Datum: 17.12.13 17:55

No žádná kontrolka zatím nesvítí, brzdí to normálně..by mě zajímalo jaktože se to ještě nespálilo, když to furt smrdí? Co by to mohlo být?Jsem bezradná..

Datum: 17.12.13 17:58
avatar

prohlídnout všechna kola a kouknout jestli u některýho neuhnila miska tlumiče a nestřelilo péro to se pak opírá o pneumatiku a ta se při jízdě ničí a smrdí

Ohodnoceno: 2x
 
Od: kami95
Datum: 17.12.13 18:00

To mě nenapadlo, a jak to poznám tak na pohled? Musím kolo vymontovat nebo se to dá poznat i tak?

Datum: 17.12.13 18:02
avatar

mělo by to jít vidět na první pohled nebo ohmatat z vrchu kolo a za nim

doplněno 17.12.13 18:12:

pokud bude péro tlumiče či miska s pérem vyhnilá či opřená o pneumatiku nedá se dělat nic jinýho než ty tlumiče vyměnit

co je to za auto?

Ohodnoceno: 2x
 
Od: kami95
Datum: 17.12.13 18:06

No moc nevím, co hledat..jestli nějakou bublinu nebo odrhlou gumu? A co s tím pak?

Datum: 17.12.13 18:11

Hledat, jestli něco nedrhne o pneumatiku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kami95
Datum: 17.12.13 18:12

No jo, ale když to smrdí jen u brždění, tak potřebuju aby mi někdo na té brzdě stál, nebo já fakt nevím..

Datum: 17.12.13 18:16
avatar

aha tak zkus postupně zvednout jedno kolo po druhým a koumej zda se volně otáčí pokud náký pude ztuha tak sundat a podívat se jestli nevysí brzdový destičky pokud ano rozebrat vyčistit rozhejbat pokud by to bylo na zadní nápravě tak ještě kontrola ruční brzdy mohly zareznout lanovody a pak to furt přibržduje

doplněno 17.12.13 18:24:

nevydává to při brždění náký divoký zvuky?

doplněno 17.12.13 18:34:

pokud byste byla z okolí Karlovarska sem ochoten na to kouknout :),

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kami95
Datum: 17.12.13 18:31

No ono to skřehotá, když to jede na volnoběh, ale jen než se to zahřeje :)) ale to už delší dobu :)) když vám v autě hrdliká všem, tak to pak těžko poznáte..ale spíš ne..

Od: k2
Datum: 17.12.13 18:19

A vy jste schopna si sama vymenit tlumic/pruzinu, nebo udelat jinou opravu na naprave ci brzdach?

Nechci Vas podcenovat, ale pokud ne, tak tohle stejne nema smysl resit...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kami95
Datum: 17.12.13 18:23

Když se mi přímo řekne, kde co vymontovat a kde namontovat, tak ano :)) dělám si všechny opravy sama :)) žádný chlap není schopný..

Od: k2
Datum: 17.12.13 18:26

Muzu se zeptat, co konkretne uz jste takto sama opravila?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kami95
Datum: 17.12.13 18:30

Kladku klínového řemene, klínový řemen, baterku, chladící kapalinu :)) toť zatím vše :)) a po ničem jiném netoužím..

Datum: 17.12.13 19:49
avatar

Mno ,měl bych se urazit,ale jen částečně máte pravdu,ukázkový případ je můj kolega z práce-nemůže jezdit autem nebot má defekt a nesmi jet s jiným-rozuměj rezervou!,dnes chtěl,při předání služebního doplnit naftu,protože ručička palivoměru je v červeném poli a "hladové oko teprve začalo svítit a čeká ho cesta 4O km přičemž na rezervu ujede min 60km!

Navíc již jsem tu sice jen částečně již jedné slečně pomohl (přítel toho také nabyl schopen),takže odkud jste? třeba bych vyvrátil Vaše názory!

doplněno 17.12.13 19:52:

PS pkd smrdí jen při brždění tak by se nic dít nemělo,zkuste razantní brzdění,spíše brutální brzdění (tím nemyslím ale kola do smyko pkd není ABS!),zdali se to pak změní.Pkd se po tomot pdstraní ten zvuk a přestane nebo se zmírní smrádek,takk byl povlak na deskách a nyní je vše OK

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kami95
Datum: 17.12.13 18:22

Fiat Brava, diesel..

Datum: 17.12.13 19:07

Ještě mě napadá, že Vám praskly gumové manžety homokynetyckých kloubů a vazelíná nalítala na brzdič (tedy ne do destiček).

Najděte poloosy (vedou z převodovky do hnaných kol), na každé straně poloosy je kloub, aby mohlo kolo zatáčet a skákat, kloub je zaplněn tukem (černá vazelína, která se nedá mimochodem ničím vyprat z oblečení :-D ) a aby v tom kloubu vydržela a nešpinila se, tak je kloub i s náplní vazelíny přetažen gumovou harmonikou. Časem harmonika steří a praskne v ohybu harmoniky. Vylítá tou dírou tuk a vyletí všude okolo. Nejčastěji zasviní rameno, podběh, těhlici (hlavu kola, která spojuje tlumič, náboj,rameno poloosu na jednom místě).

Moje doměnka je, že vazelína zasáhla brzdový třmen zvenku a tak když se rozehřeje od bržední (přenos tepla kotouče a destiček na třmen, tak se na třmenu pálí vazelína).

Dost smrdí i když nalítá na výfukové svody.

Takže se s baterkou (teda pořádným světlem nejlépe) sehněte a koukejte na podvozek.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: kami95
Datum: 17.12.13 19:21

No a vadí to nějak, pokud to vytelko? Jak to doplnit?

Datum: 17.12.13 19:47
avatar

no pokud rupla manžeta a vazelína vytekla tak to nedoplníte je třeba to rozebrat a manžetu s mazivem dát novou to sama neuděláte chce to řádné nářadí a někoho kdo to už dělal

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.12.13 20:00

Vadí. Do kloubu proniká písek a prach ze silnice a míchá se ze zbytky vazelíny. Kloub to pak rozemele jako mlýnek (jak se kolo točí) a vzniknou vůle a zadrhání kloubu. Pak začíná volant cukat a kloub silně cvakat při rejdu (vytočených kolech na max do jedné strany).

Pak je potřeba sundat rameno, vytáhnout poloosu z převodovky, dát do svěráku, vyrazit kloub, dát novou manžetu, starý kloub vymýt v tech benzinu nebo nitroředidle, dát novou náplň, spáskovat manžetu ke kloubu,...montovat na auto

To sama asi ne e

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 17.12.13 20:16
avatar

Tak to se mi stalo vloni. Při předjíždění na rovince mi z ničeho nic začal vrnět volant. Asi po 10 km další jíždy mi začal kopat volant až se mi nakonec homokineťák protočil. A vzhledem k tomu, že auto nemá uzávěrku diferenciálu, musel jsem se nechat odtáhnout domů za Fabií. Bylo to před Vánocema. Zrovna sněžilo a já jsem na dvoře vyměňoval homokineťák u levého předního kola. Takže manžety se vyplatí často kontolovat. ;)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 17.12.13 22:11

To si piš ;)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 18.12.13 12:35
avatar

To solenza a co máš za auuto? Jak se protočil kloub? Nechápu toto.

Jezdil jem delší dobu s prasklou manžetou.nejprve (asi půl roku od zjištění )začal nepatrně chroupat při plném mvytočené,což se postupně zhoršovalo,ale až do výměny kloubu po dvou rocích se mimo cvakání níc jiného nedělo (samo se také zvětšovala vůle v kloubu a díky tomu i to chroupání).Najezdil jsemtak na něj asi 20 000km.Zato jsem neodjel domů když se mi střihla poloosa,ale to jsem vyměnil na cestě za pomoci jednoho ochotného servismana na dané typy,který mi přivezl danou poloosu ,jen za cenu šrotu (použitou ale OK)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.12.13 20:36
avatar

Tak to jste měl docela štěstí. Mě se to stalo velice rychle. Při předjíždění při akceleraci se mi nejprve začal trochu chvět volant. Pak to při ubrání plynu přestalo ale po cca 10 km jízdy už ve volantu silně kopalo nejprve v zatáčkách při akceleraci poté i na rovině a poté mi z něj v serpentinách vypadaly kuličky a klec. Do poslední chlíve bych ale neřekl, že je špatný. Jeden den se prostě vysypal. Bylo to u Favorita. Uplně se vymlel. A auto nejelo, protože se mi poloosa v něm protáčela a auto bez uzávěrky diferenciálu se rozjet nedá.

doplněno 18.12.13 20:38:

Ještě jsem zapomenul napsat, že to byl vnější homokineťák v levém kole. Ne na převodovce.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.12.13 19:04
avatar
mimochodem kromě zkoušky jak dobře se točí zvednutý (vyheverovaný) kolo (bacha - nedělat ve svahu, a vůbec tak jako tak zajistit ty kola na zemi klínem (cihlou, velkym kamenem, dřevem) a i tak počítat, že to může spadnout (nestrkat ruku pod kolo)) by možná mohlo být kolo po jízdě (a kdyžtak po nějakém přibržďování třeba z dlouhýho kopce) znatelně teplý-horký, ne? (na rozdíl od ostatních kol) - je ovšem třeba šáhnout si až za nějaký kryt (poklici), pokud na kole je - snad by stačilo zezadu?
doplněno 17.12.13 19:08: jestli něco skřehotá, tak by se mělo dát určit kde - na předních kolech snad úplně jasně, na zadních možná taky...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: kami95
Datum: 17.12.13 20:05

Na řidičové straně jakoby nad kolem, ale dělá to až potom, co jsem dolila fridex, tak jestli to má souvislost? Nevím..

Datum: 17.12.13 22:28

Nejspíš se vám pálí spojka. Ta rána byla od prasklého přítlačáku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.12.13 23:32
avatar
tak s dolitím fridexu to snad opravdu žádnou souvislost nemá...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: vaha
Datum: 17.12.13 19:29

Ruční brzda je povolena?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kami95
Datum: 17.12.13 20:06

A ještě podotýkám že mi to udělalo až potom, co jsem z kopce brzdila a slyšela jsem, jakoby něco upadlo, ale jestli opravdu něco upadlo nebo to byl třeba jen kámen, nevím..

Od: asdd
Datum: 17.12.13 20:10

Začal bych očucháním co se pálí. Základní druhy jsou 1. pálí se guma 2. pálí se obložení 3. pálí se nějaký plast. Podle toho bych hledal co se hřeje a proč. Těch možností je hodně.

Pokud umíte vyměnit jen řemen, baterku a tohle neumíte ani najít, tak to na samoopravu nevidim. Pálící se něco je hrozící průšvih, v lepším případě vám shoří auto a v horším někoho zabijete...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jyri®
Datum: 18.12.13 19:50

TO TI JENtak nikdo takhle neřekne bude nejlepší když to i malým heverem zvednes po jednom kole zatočíš s ním a pořádně to prohlídneš :) než něco začneš kupovat muze to být i uplná kravinka v hodnotě oprav 200kč

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kami95
Datum: 19.12.13 13:03

Tak už vím čím to bylo..podívala jsem se pod auto abych prohlídla ty kola a našla jsem ohořelý klíňák..takže fakt super, protože všechny ty kolečka jsou teť od roztavené gumy, nevím jak to budu čistit, ale alespoň že si to budu moci opravit sama, kdybych měla čekat na nějakého chlapa tak bych se nedočkala..no odešla mi i baterka, takže bez baterky i bez klíňáku..jen by mě zajímalo, z čeho se tak mohl roztavit?

Od: k2
Datum: 19.12.13 13:29

To je ten, co jste si ho sama odborne vymenila? Aneb proc sverit auto odbornikum (chlapum), kdyz to sama umim lip.

P.S.: Az ho budete menit, tak ho poradne napnete, at neprokluzuje a neshori...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kami95
Datum: 19.12.13 13:47

Naplý byl dost..předtím jsem tam měla o pár milimetrů větší, a ten nikdy neshořel, přestože prokluzoval..tak nevím jestli špatné napnutí je ten správný důvod..

Od: k2
Datum: 19.12.13 14:18

Koukam, ze tomu rozumite dost, takze poradit vlastne ani nepotrebujete...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.12.13 13:50

Nedostatečně napnutý. Až vám to bude zase skřehotat, tak to je volání o pomoc - vyměň mě. Jinak ta baterka bude stačit nabít.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kami95
Datum: 19.12.13 14:04

A skřehotalo to na řidičové straně..kliňák je na protější straně takže mi to nějak nedává souvislost..no je fakt, že teť už to neskřehotá..

Od: kami95
Datum: 19.12.13 14:04

Baterku jsem nabíjela už několikrát během pár dní, vždy několik dní nastartovala a pak nic, musela jsem zase nabít..takže myslím, že už odešla definitivně..

Datum: 19.12.13 18:51
avatar

Čekat na chlapa?!Dle vašeho chování zde na poradně se ani nedivím,že se Vám chlapi vyhýbají!Byli jsme tu alespoň dva s nabídkou pomoci a Vy jse nebyla schopna ani napsat odkud jste,jen na nás ,muže, kydáte ,obrazně řečeno ,špínu.

doplněno 19.12.13 18:54:

Je jen logické,že když nic nepohání alternátor,nebo to co jej pohání (plochý či klínový řemen)prokluzuje,tak baterie dřív či později přestane dodávat proud a auto přestane jezdit a AKB se musí nabít.Takže neprve řemen a pak nabít baterku,dát ji do auta a změřte jak funguje nabíjení!

doplněno 19.12.13 21:43:

V tom případě že jste písnula odkud jste se omlouvám asi neumím číst neboť jediné jsem vyčetl že máta Fiat Brava a zřejmě 1,9 v naftě,zda-li přeplnovanou nebo dokonce přímovstřik common rail je otázka.Spíše myslím tu první variantu tj 1,9D.

Ještě jedno-pkd byste chtěl pamoci písněte alespoň okres .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kami95
Datum: 19.12.13 20:17

A ten měřáček nabíjení nemám, takže nevím jak to poznat..vždy to nabité pár dní vydrží a pak se spoléhám, sednu a prostě už nenastartuju..jinak za jízdy to dobíjí..možná málo?

Od: kami95
Datum: 19.12.13 20:25

Jinak to za jízdy normálně dobijí..už jsem psala odkud jsem..kontrolka baterie za jízdy nesvítí, takže alternátor funguje tak nevím, jestli dobijí málo?

Od: kami95
Datum: 19.12.13 22:02

Jsem okres Olomouc..jinak nevím, moc se v tom nevyznám, mám myslím 1.9 turbo..

Od: demijan*
Datum: 20.12.13 11:32

By mne zajímalo jak jste měnila klíňák ,jak vám dlouho vyržel na tom autě než ohořel..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.12.13 11:56

Pokud řemen nebyl dostatečně napnut tak se dříve nebo později podělá a nevim jak je to u tohoto auta ale pokud řemen pohání vodní pumpu a alternátor a řemen prokluzoval tak můžete být ráda že jste auto neuvařila.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kami95
Datum: 20.12.13 13:01

Měla jsem ho tam asi čtvrt roku..no díval se mi na to otec a říkal, že napnutý je dobře, tak nevím jestli to bude zrovna tím..jinak auto by se mi zavařit ani snad nepodařilo, ale to je zase jiný problém, rafička teploty motoru je pořád dole, asi bude pořád otevřený a nějak zaseknutý ventilátor nebo co..jen když dlouho stojím na místě tak se rafička posune do půlky, tak jak má správně být..

Od: asdd
Datum: 20.12.13 13:11

Pat a Mat automechanikem... Radím vám opravy nechte na někom kdo to umí, jinak to auto zlikvidujete...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.12.13 13:11

řemen je správně napnut když jde promáčknout cca o 1cm.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kami95
Datum: 20.12.13 14:25

Tak on nešel promáčknout vůbec..nemůže to být tím že byl napnut moc?

Datum: 20.12.13 14:43

Klouzat mohl taky proto, že se namazal. Třeba zmiňovanou vazelínou z kloubu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: demijan*
Datum: 20.12.13 15:27

čtvrt roku?to je dost málo ,byl blbě napnut ,nebo něco udělala špatně..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.12.13 16:47

Záleží na tom co u vás znamená vůbec. Pokud byl hodně přepnutý mohl se uvařit kvůli tomu ale to se mi nezdá.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.01.14 01:59

Když nejde prohnout to je noc napnutý a to je špatně

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 20.12.13 15:46
avatar

Hm,pocházím sice z Prostějova,ale již více jak čtvrstoletí žiji v jižních čechách a holt brácha na auta není,že bych ho poslal.Smůla.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kami95
Datum: 20.12.13 17:17

To je škoda, a to jsme tak blízko..No jinak byl napnutý opravdu hodně, sama bych ho ani nenasadila, neměla jsem sílu..a mastné tam nic není jen všude roztavená guma tak nevím, jak se toho zbavit? A ještě mi bylo doporučeno protočit kladky, jestli není některá zadřená, to by zase byla radost..myslíte, že je možné aby se zadřela? Najela jsem s tím dosta daleko už jak to smrdělo ještě než se to spálilo..a spálené to bylo až jsem uplně zastavila, a přišla k autu ráno..

Datum: 20.12.13 17:27

No pokud byl řemen opravdu hodně přepnutý a ložisko to nevidrželo a kouslo se tak to tím být může.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 12*
Datum: 05.01.14 10:46

Watto,ser na to.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.