Výměna oleje aby vytekl všechen olej?

Od: Datum: 17.12.13 12:33 odpovědí: 27 změna: 18.12.13 14:33

Zdravím chci na přítelkyně saxu vyměnit olej , je mi jasné dole se musí vypustit výpustním šroubem vyměnit filtr a tak dále , ale mám prý motor tak na 4 sekundy nastartovat aby prý vytekl všechen olej? Je to možné že se to dělává? Prosím o radu zkušeného mechanika díky.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.12.13 12:36
avatar

Motor se vypouští na rovině, nejlépe ještě za tepla.

Hlavně ho nestartujte.

doplněno 17.12.13 12:53:

Oprava: Olej se vypouští. . .

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 17.12.13 12:49
avatar

presne tak nejlip za tepla aby necictony nebyli nadne ale rozmichane a pak vytecou potom staci oddelat sroub a vse vytece ;) driv se to i proplachvoalo nejakym olejem ale to neni potreba ;) potom das novy filtr, vratis sroub dolijes olej po rysku a nechas az potom kdyz je vse pozavirane chvilku nastartovat aby se naplnil filtr a tak vsechno a pak zase zmeris kolik ho tam mas priapdne dolijes ;)

ja bych pri vypousteni nestartoval ;)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jyri®
Datum: 17.12.13 12:50

Hele olej nech motor běžet déle třeba a pokud seš rychlý tak klidně i ohřej motor na provozní teplotu a při vypouštění rychle uhni rukou upřímně čím teplejší olej bude tím ho vypustíš víc protože je kapalnější a a na rovném povrchu samozdřejmě :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin1*
Datum: 17.12.13 12:56

aha vypustil jsem studený olej :/ dobře nebudu startovat díky..

Datum: 17.12.13 13:00
avatar

Já bych to neriskoval, a nový olej bych ještě nedoléval, když jste to vypustil za studena.

Koupil bych dodatečně ještě ten nejlevnější olej, motor zahřál, pak ho vypustil a teprve dolil ten správný.

Muselo v tom motoru zůstat spoustu bordelu a původního oleje.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.12.13 13:27
avatar
Přesně tak. Co tě to napadlo, vypouštět ho za studena?
Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 17.12.13 13:00

To je absolutní blbost...auto před výměnou projeďte aby bylo zahřáté na provozní teplotu...poté vypněte motor a počkejte tak 5-10 minut aby olej stekl do vany a byl pořád pěkně řídký...vytočte výpustný šroub a nechte jej důkladně vytéct...poté vytočte filtr a a i z kanálků to nechte důkladně vytéct...nový filtr naplňte olejem a našroubujte,zatočte výpustný šroub a motor naplňte požadovaným množstvím oleje...

Vy potřebujete aby olej z mazacích kanálků stekl do vany,pokud motor nastartujete,dostane se ten zbytek nahoru,k ventilům,do klikového mechanizmu ale ne do vany,navíc riskujete poškození motoru nedostatečným mazáním...nevím kdo vymýšlí takové blbosti

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin1*
Datum: 17.12.13 13:40

dobře ale pokud to tedy správně chápu tak ráno jsem z autem přijel do práce kdy byl motor trošku zahřátý to znamená že všechno tedy steklo do vany a já to potom vypustil přez výpustný šroub ne?

Od: jarda3*
Datum: 17.12.13 13:51

Zadna tragedie, normalne bych nalil novy a jezdil - hlavne vymenit filtr. U toho vypousteni za tepla jde hlavne o to, ze se nestaci usadit vetsi kusy necistot, ale ty by tam stejne nemely byt, pokud neni motor prilis zanedbany.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.12.13 13:57
avatar

Žádná tragédie?

Já bych teda v motoru nechtěl mít 10% starého oleje s bordelem a 90% nového.

Taková výměna je pak na velký kulový.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 17.12.13 14:05

Myslite si, ze kdyz vypoustite teply olej, tak vytece 100% olejove naplne?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.12.13 14:08
avatar

Já vím, že ne.

Jde tu hlavně o ten bordel a usazeniny.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 17.12.13 14:17

Ja v tom opravdu takovou tragedii nevidim. Pokud to neni nejaka motorizace o ktere se vseobecne vi, ze je na olej hakliva, nebo nejaky "vysoce vykony" motor, tak bych tam nalil novy olej a neprozival to tak. Maximalne bych interval vymeny zkratil treba o 1/4 ci 1/5. Ze to neni idelani je jasne, ale nejak se kvuli tomu stresovat?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jyri®
Datum: 17.12.13 14:20

když už jsi to vypustil za studena tak to nechej alespon pořádně vykapat a pak tam dej novej a pro přístě si pamatuj při teplém oleji toho vyteče víc hele nic se nestane kdyz to vymeníš ted :) hlavně vyměn filtr

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.12.13 15:44

měl jsi někdy shozenou vanu? já měl několik dole a nikdy tam žaden bordel nebyl jak tady líčíš a to jsem to vypouštěl i za studena.. ten olej za studena zas o tolik hustší není aby se tam nalepil jak vazelína... možná to je jen přežitek z dob vozidel š120...maximálně ti zustane na vaně větší olejový film... nechat pořádně vykapat a myslím že ta decka se ve 3-4l ztratí jak nic..

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 17.12.13 15:54

Jen dodám, že já to dělám tak, že olej vypouštím "za tepla" (např. když od někud přijedu). Na noc vrátím šroub a druhý den znovu vyšroubuju - vyteče ještě celkem hodně oleje (tak 100 ml). Až poté vyměním filtr a naliju nový olej... Vypouštění oleje "za tepla" má podle mě jedinou výhodu v tom, že olej vyteče rychleji než za studena, nic víc, nic míň. Tzn. stejný objem oleje za tepla vyteče za 10 minut a za studena za 90 (jen takový hypotetický příklad)...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 17.12.13 16:22
avatar

A to kdybys ten sroub na noc nevracel zpet, tak Te tech 100ml oleje vykape taky (a jeste o chlup vic) a rano uz nemusis cekat.

To jen takovy zlepsovak pro priste.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 17.12.13 16:33

To jo, ale u nás bývá často přes noc vyšší vlhkost (poblíž je potok) a tak se, možná trochu "paranoidně", bojím , že by se nějaká vlhost dostala i do "systému"... Tak tam radši na noc ten šroub dávám...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.12.13 17:36
avatar

To je opravdu paranoidní.Ta vlhkost se do motoru dostává tak jako tak!Žádný motor není hermeticky uzavřen!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.12.13 00:30
avatar

Tak nějak, nějaký vlhkostní extrém v olejosoustavě poznáš podle bílé hmoty/emulze na vičku oleje... pokud toho není moc...

To už je víc reálnější než vlhkost nějaký brouček či muška kterého naláká vůne a domotru vletí ale ten moc paseky neudělá...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.12.13 00:06
avatar

Asi jsem podle některých přítomných barbar, ale léta měním na svém saxu olej tak, že po jízdě jej horký vypustím z vany, odšroubuji filtr a po dvou až třech minutách motor protočím startérem. Divili by jste se kolik oleje ještě z motoru vyteče. Před tím ale na šroub pro upevnění filtru narazím kus polystyrenu, jinak se z kanálku co vede olej do filtru rozcáká olej po celém motoru (nechtěně vyzkoušeno). Ty tři vteřiny běhu motoru bez oleje mu v žádném případě nemůžou uškodit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.12.13 00:32
avatar

Snad nějaké saxo nic neřekne ale nějaký moderný řekněme ropák s přeplňováním/turbem by to moc dobře nerozdýchal...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.12.13 13:06
avatar

Jasně, ale tazatel má právě to saxo.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 18.12.13 09:25

Blbý dotaz, ale co to přesně znamená "protočit motor startérem"? Jakože nastartujete na ty 3 sekundy motor (tzn. běží), jo? Taková doba asi tomu motoru skutečně ublížit nemůže - pokud by měl např. člověk problém s tlakem oleje, tak auto může urazit ještě pár km, než se zadře. Ale u novějších aut / motorů bych to asi fakt raději nezkoušel.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 18.12.13 09:45

Tak to má ten motor asi nějakou mimozemskou konstrukci...logickou úvahou ani nemusí být člověk automechanik...oloejové čerpadlo tlačí olej pod tlakem nahoru,do ojničních a klikových ložisek,na ventily vačku atd...

Ty potřebuješ mít všechen olej ve vaně,a toho těžko docílíš tím že jej naženeš nahoru...mnohem lepší je zahřátý motor nechat stát tak 10,klidně i 15 minut,za tu dobu to neschladne...potom vypustit olej a nechat to řádně vykapat jak z vany,tak od filtru...a nemůže tam nic zbýt,možn nějaké půl deci na stěnách motoru

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin1*
Datum: 18.12.13 12:18

díky všem za odpovědi pro příště jsem o hodně chytřejší , jinak auto sem nechal přes noc stát bez výpustného šroubu ráno po nějakých 20 hodinách jsem z autem hnul o kousek dál potom sem přišel asi za hodinu a bya tam další malá loužička takže ten olej všechen nevytekl :/ teď sem dolil nový olej natočil a na měrce už je zase olej trošku špinavý takže další výměnu udělám tak za 3000km už se zahřátým motorem myslím si že důležitou roli hraje také ten nový filtr , a za olej sem dával 1100kč za 5L je to nějaký německý MEYLE 5w-30 takže nejspíš kvalitní.

Datum: 18.12.13 14:33

S tím filtrem to myslíte jak?

Jinak ten en olej (Meyle 5W-30 - 5 litrů) se dá pořídit i za 735 Kč (možná i míň), takže ta cena, za kterou jste ho koupil, moc výhodná není... A podle mě by i stačil i "nějaký" Total za cca 500 Kč (za 5l). Ale to už je Vaše věc.

Měnit stačí buď po 10 000 km nebo po roce (záleží, co přijde dřív). Pokud se s autem jezdí málo, dá se měnit i třeba po roce a půl.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.