Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia - nestartuje a stále hučí čerpadlo

Od: sirtnt odpovědí: 8 změna:

Zdravím,

mám felicii 1.3 MPI 50kw a dneska jsem jel a když jsem zmáčknul spojku tak mi auto chcípnulo. Při opakovaném pokusu nastartování začalo po chvilce točení jen cvakat nějaké relátko. Když přestanu točit tak mi stále hučí palivové čerpadlo jako by furt najíždělo. Kde může být chyba? Rele čerpadla a nebo samotné čerpadlo?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar dabel

jukni do pojistek jestli tam nemáš vodu a prověř konektory pojistkovky jestli nejsou vyhnilí

sirtnt
Vcera mi vyletelo cidlo teploty na termostatu...ted mi to az doslo, ze jsem mel mokry motor. Zkusim vse prostrikat a snad pomuze...

 

sirtnt
hodnocení

0x
Tak jsem vse zkontroloval a prostrikal a nic nepomáhá...felicia toci a sviti vykricnik. Kazdopadne rele cerpadla cvaka ale samotne cerpadlo ktere rano tocilo furt tak ted ho jde slyset jednou za cas kdyz otocim klickem. Ne pri kazdem otoceni klíčků ale jen jednou za cas jde slysrt ze tlakuje. Je to normlani a nebo ma vrcet po každém otočení?
gumidek*

To že svítí vykřičník nic s motorem neznamená. Kdyby jsi znal kontrolky, tak poznáš, če to kolečko symbolu značí brzdový buben a kolem ty závorky jsou jakoby pakny/obložení brzd. Je to všeobecná značky pro brzdy. Dovnitř se pak píše vykřičník, P ,ABS nebo u náklaďáků tlak,apod..). Vykřičník znamená obecnou závadu brzdového systému. U Feldy tuto kontrolku rozsvěcuje plovák v nádobce brzdové kapaliny, kdiž je jí kritické minimum nebo u Feldy s ABS/EDS tato jednotka.

Při startování svítí k vůli indikaci kontroly žárovky, aby bylo jasné, že kontrolka bude po čas jízdy funkční.

Relé čerpadla po startu nasaje a pak už, když je systém natlakován nečerpá. Až když tlak poklesne (úplně normální). Tedy cvaká, jak chce (dle tlaku). Může za to ECU motoru. Když relé proklemuješ, tak povalí stále.

Že to nestartuje bych zkotroloval immobilizér (jiné klíče,pod budíkama jednotku, zda není povytažený konektor, HALL snímač, zda nenatekla do něj voda a zapalovací lištu.

doplněno 15.12.13 14:53:

když

doplněno 15.12.13 14:55:

Vlastně u Feldy to relé řídí ECU časově ne tlakem.

sirtnt
Dekuji za odpoved. Auto do ted jezdilo v pohode. Takze se mi nezda ze by to byla lista nebo hall ale vse je mozne. Vytahl jdsem cerpadlo a samotne funguje ale pripada mi ze do nej nejde proud. Pojistka ok a rele taky. Mam tu na konektoru ktery do nej vede po zapnuti klicku hodnoty 1.15V a 7.91V. Neni to malo?

pokud máš podezření že ti nejede čerpadlo vytáhni relé čerpadla a na zkoušku propoj v konektoru kontakty 30 a 87 a skus start

jinak kouknout zda při startu hazí jiskru a zda je po otočení klíčku v konektoru zapalovací lišty proti kostře 12V a jestli tam sou i při startování

gumidek*

Vytáhni konektor z čerpadla a na jeho krajních pinech naměříš 12V. Pokud naměříš méně, tak zkontroluj ukostření svazku (hnědé vodiče) a nebo namátko vyměň relé s relém od světel nebo od výhřevu skla (ta jsou stejná i pro čerpadlo).

 

sirtnt
hodnocení

0x

Takže auto opraveno. Ani sám nevím jak se to povedlo :)

Zkoušel jsem přehazovat rele - nic.

Zkoušel jsem propojit kontakty v pojistkové skříni - nic.

Pak jsem teda zkusil, že jsem vzal kabel, vytáhl rele, propojil svorku 30 s čerpadlem a pak to ukostřil - takže čerpadlo jelo furt a zkusil nastartovat a nic se nestalo. Potom, když jsem však zapojil konektor zpět do čerpadla a rele zpět tak vše normálně začalo fungovat! S tím, že když chvilku stojím na volnoběh tak se začne motor dusit. Je možné, že mám ucpaný palivový filtr a tím jak to čerpadlo jelo zapojené na těch 12V tak se to uvolnilo?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]