Jde spojka do kytek?

Od: Datum: 14.12.13 15:00 odpovědí: 5 změna: 14.12.13 17:34

Ahoj,

jak to mám poznat,jako naprostý laik? Někde jsem četla, že mám zařadit 3 a jestli se rozjedu tak je ko.Zkoušela jsem to a rozjela jsem se normálně. Jenže mi to příde úplně normální ta spojka :-D njn ženská no.

Jinak jak jezdit,aby se co nejmín ničila. To samozřejmě vím, že na ní nemám stát, zbytečně dlouho,třeba když stojím na semaforu a dál?

Děkuji,za případné odpovědi.

A přeju hezký zbytek dne


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.12.13 15:19

Jednou z možností, jak šetřit spojku, je nezkoušet rozjezdy na trojku. Dále při řazení najít cit a nechat spojku prokluzovat co nejméně. A za další včas podčadit na nižší převodov stupeň.

Že spojka odchází poznáte nejlépe, když při jízdě do kopce na nejvyšší rychlostní stpeň přidáte plyn. Pokusd se zvýší otáčky motoru, ale vozidlo adekvátně nebo vůbec nezrychlí, je spojka KO. No a pokud se od spojky začnu ozývat nezvyklé zvuky, má to také za sebou.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 14.12.13 15:20
avatar

Pokud se budete často rozjíždět na trojku, tak spojku do kytek pošlete.
Neřešte to, asi ani vyhazování rychlosti na červenou, dnešní auta mají kvalitní spojková ložiska.
Jezděte, dokud se kola točí a jak říkají v Rusku "jechať ale neslušať"

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.12.13 17:15
avatar

Jestli jste se rozjela i na trojku je spojka O.K. ne K..O.Ještě by to chtělo doplnit údaje o značce a stáří vozu.(...příště...)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.12.13 17:22
avatar

Spojka se hlavně nesmí přehřát, to se potom začne pálit, smrdět, ničí se tím jak obložení tak pružina a ložisko. Takže když to vypadá na dýl tak raději zařadit neutrál než stát na spojce. Není nutné nějak extra rychle pouštět spojku při rozjezdu, normální rozjezd spojce nijak nevadí. Stejně tak při řazení - než neodhadnout plyn a autem škubat, to raději zůstat o půl vteřiny déle na spojce, pomaleji ji pustit a další rychlost "roztáhnout".

Jestli je spojka KO tak bude prokluzovat ve větší zátěži. Zkuste jet do mírného kopce třeba na 4 a dát pořádně plynu. Když se spojka protočí místo aby auto zrychlilo, je KO. Jinak u aut se spojka většinou moc nekazí, u silných motorek s malými spojkami to bývá mnohem častější.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.12.13 17:34
avatar

poznáte to jednoduše nejlépe v táhlém kopci pokud přidáte plyn otáčky vozu letí vzhůru a auto nezrychluje tak spojka klouže

další možností je zatáhnout fungující ruční brzdu a skusit rozjezd auto by mělo chcípnout pokud pustíte spojku a auto de do otáček opět spojka klouže a musí se dát nová

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.