Olej v motoru auta

Od: Datum: 13.12.13 22:47 odpovědí: 28 změna: 20.12.13 12:00

Potřebuji poradit.

V autě mám olej v motoru přesně na risce MIN. Kolik kilometrů ještě ujede než dojde k zadření či poškození motoru?

Na servis jdu až začátkem příštího roku. Já bych tam klidně něco nalil ale nevím co,auto je z bazaru a jaký typ oleje se tam lije nevím :(


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.12.13 22:49
avatar

proč by mělo dojít k poškození či zadření motoru? Pokud je hladina na minimu, sací koš normálně dodává olej do čerpadla a motor maže.

A kdybys nám, kemo, třeba řekl, o jaké jde auto a motor, poradíme ti, jaký olej tam dolít

Ohodnoceno: 0x
 
Od: skodovkar
Datum: 13.12.13 22:52

Každé auto mám jinou spotřebu oleje. Pokud máte auto v pořádku a nemá extrémní spotřebu oleje, pak s tímto minimem ujete ještě cca 2 tis km. Každé auto má červenou kontrolku tlaku oleje. Pokud vám funguje, pak při kritické hladině začně občas poblikávat (až nakonec svítí-to je už pozdě). Typ oleje zjistíte z návodu k použití.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.12.13 22:57

Pokuď je na MIN, tak je vše v pořádku. Zatím se nic neděje a klidně jezdi.

Já ve svém autě bych bez problémů najezdil přes 10tis km. Ale protože nevím, co máš za vozidlo ty, tak se ti může zadřít klidně zítra.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kemo®
Datum: 13.12.13 23:04

Ford fiesta 1.3 44kW z roku 1997,benzín .

Manuál k auto sice mám,ale je v Němčině :(

Datum: 13.12.13 23:34
avatar

dolij tam 10W-40, normy alespoň API - SJ, a ACEA A2/B2. Na jaře si nech olej vyměnit a dopodučit v servisu. Tohle zatím bude rozhodně lepší, než přípdané přidření motoru z nedostatku oleje ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jirkat111
Datum: 14.12.13 01:48

dolij tam 10W-40? No to snad ne*sok*. Nic nedolejvat jen hlídat kontrolku mazání a rači i tu měrku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.12.13 08:41
avatar
proč ne dolit, když je na minimu?
Ohodnoceno: 0x
 
Od: jyri®
Datum: 14.12.13 07:59

Měl jsem stejný problém a jak uz zde bylo řečeno nikdo neví spotřebu oleje a kontrolka může blbnout ale poté sem zašel do místní mototechny a tam mi pán řekl že by v mém případě raději dolil na horní risku a řekl mi dám vám 10w-40 castrol to je taková ta střední třída a bude mnohem lepší nez ten co tam mám protože servisi mají stáčené oleje a většínou i značky Starline což je stejný olej jako kdyby jste do motoru nalily stolní :D a poradil mi at kupuju ten castrol polosyntetiku jsou to už 3 roky od této události a olej si do servisu vozim svůj a od té doby co mám jiný olej je pravda že i v zimě jsou studene starty o malinko snažší :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.12.13 14:50
avatar

"protože servisi mají stáčené oleje a většínou i značky Starline což je stejný olej jako kdyby jste do motoru nalily stolní"

No tak to je zase kec jako prase. U oleje závisí na viskozitě a specifikaci, NE na značce.

doplněno 15.12.13 21:25:

pane jyri, já jinak značku starline neobhajuji, o jejich nekvalitě dílů znám, ale nemyslím si, že by starline vyráběl vlastní oleje, vsadím se, že výrobce je úplně stejný, jako u oleje dražšího. Navíc pokud specifikace splňuje, tak je splňuje. To znamená, že to vyloženě nekvalitní olej být ani nemůže.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: 777
Datum: 14.12.13 15:37

Závisí na značce...na výrobu levných olejů jsou použity méně kvalitní suroviny...neplatí to vždycky,ale vcelku ano

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jyri®
Datum: 15.12.13 21:17

Mimochodem pane mikihans kamarád kupoval díly od autokelly ze začátku bral starline skoro vše lidi to chtěly levné jenže za rok se vrátily a řekly (např: pravá strana zase mi bouchá a minulý rok jste mi to vy dělal) pak sem to měl na triku on je to značka která dělá vše levné a já osobně už bych nikdy nic od starline do auta nedal např brzdové destičky jsme testovaly na mém autě a brzdové destičky starline na mém autě vydržely 13 měsíců na přední nápravě nyní tam mám značku ferodo a mám je tam 14 měsícem a koukal jsem se minulý měsíc u kamaráda v servisu a mají na sobě jeste dost značka starline je proste ŠIT víc k ní nemohu říct

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.12.13 23:22

já se ve feliši ani na měrku nedívám začne problikávat konntrolka doleju 3dcl a jedu dál

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 14.12.13 10:30

Tak to se s motorem brzo rozlučte...pokud už začne problikávat kontrolka,mazací tlak je nedostatečný,ojniční a kliková ložiska,dřiky ventilů a válce jsou nesmírně namáhány a dochází k vysokému opotřebení a přidírání...

Nechápu tu s prominutím lenost,vytáhnout měrku z motoru a prostě tu hladinu držet na optimu...jestli měníte olej to se radši ani ptát nebudu

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 14.12.13 10:40

Proc brzo rozlucte? Troufnu si rict, ze i pri tomto postupu motor nekolikanasobne karoserii prezije.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 14.12.13 10:53

Motor ve felicii je sice extra odolný,ale ani on nemůže běžet bez oleje,nebo s málo olejem...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 14.12.13 13:26

Ale to je blbost. Vase teorie, ze pri prvnim probliknuti kontrolky mazani motor bezi bez oleje a pridiraji se loziska a ventily je mimo. K tomuto stavu je jeste daleko. Nerikam, ze to motoru prospiva, ale u takto starych aut to neni zas az tak nutne prozivat, stejnak to driv shije...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 14.12.13 14:46

Kontrolka je napojena na baroskop,začíná svítit když poklesne tlak oleje...ložiska klikového hřídele aby se nezadřely a nedocházelo ke stykům kov na kov potřebuje dostatečnou vrstvu tlakového oleje...pokud tlak jen částečně a jen na chvíli poklesne,může dojít ke styku kovových součástí a k jejich opotřebovávání a přidírání...staré motory jsou sice odolné,ale určitě jim to neprospěje...a pokud se tato situace opakuje,motor se klidně poškodit může

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.12.13 16:58
avatar

Sice máte o mazání motoru pravdu,ale skutečnost může být pro různé motory různá!Například na citroenu BX14RE jsem na cestě cca 600km udělal 3 výměny a domů dojel s půl litrem oleje pro motor i převodovku a nezadřel se.Již od na půlky cesty mezi Pískem a CB se pravidelně v zatáčkách rozsvěcela kontr.mazání ,ale ,motor vydržel až do JH.potom po opravě gufera ještě nalítal hejno kiláků v dobré kondici!

doplněno 14.12.13 17:02:

To Kemo-neřešte tady kecy ,zjistěte si klasifikaci oleje pro Váš model a kupte litr a dolejte.To v závislosti na provozu.Pkd budete do servisu ještě dost jezdit udělejte co jsem psal,pkd ne,tak to nechte být a jen kontrolujte hladinu a při poklesu cca 3mm pod min dolejte.možno téměř jakýkoliv na tu chvíli.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 14.12.13 17:01

Tak taková je teorie...pak záleží jak který motor je odolný co se mazání týče...nezávisí ani tak na značce motoru,ale spíš na štěstí,někdy motor přežije neuvěřitelné věci a někdy se rozsype pro zdánlivou blbost

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.12.13 16:55

No dělal jsem to i na 120 asi 8 let najel jsem asi 120 000km (jen já motor celkem 160 000km) a teď ještě spolehlivě chrochtá sousedovi na traktůrku

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 13.12.13 23:36

NIKDO zde neví jaká je spotřeba oleje motoru vašeho auta, vy ano? Tudíž to nikdo zde nevíí, ani co máte za auto. Co za olej je v manuálu, nebo najdete na intu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.12.13 01:54
avatar

"Kolik kilometrů ještě ujede než dojde k zadření či poškození motoru?"Přesně se to bez bližších znalostí určit nedá, ale bude to zcela jistě v rozmezí 0 - 10.000 km.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 14.12.13 10:26

Každé auto má nějakou spotřebu oleje,pokud začne být olej pod riskou min je otázka jak je uzpůsobený sací koš a s jakým minimem motor dokáže jet...pokud se oleje začne nedostávat a sací koš zůstane třeba jen částečně na suchu,poškození motoru nedostatečným mazáním je otázkou krátkého času...

Dal bych vyměnit nebo vyměnil sám olej s filtrem hned,pokud auto má jet na servis po novém roce tak to už je pár dní a budete mít klid

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kemo®
Datum: 14.12.13 16:14

Při zapnutí klíčkem do polohy 2 kontrola olejničky svítí a při nastartování zhasne.

Může se stát,že kontrolka olejničky při nedostatku oleje při chodu motoru nebude blikat ani svítit? Nebo je to nějak ošéfovaný,že pokud při zapnutí klíčkem do polohy 2 olejnička svítí,tak musí zakonitě při chodu motoru a nedostatku oleje blikat,svítit.

 

Datum: 14.12.13 17:04
avatar

Může se stát cokoliv.i nový díl se může poserýnkovat.Motor může mít více kontrolek-mazání a ještě třeba jen hladinu oilu (na sobě nezávislá čidla).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 20.12.13 11:43

Většinou to funguje jako tlakový spínač s obrácenou činností...tzn když je tlak tak kontrolka zhasne,spínač se tlakem sepne a kontrolka nesvítí...když není tlak kontrolka se ukostří a svítí...jakékoliv svícení či blikání je špatně,tlakový spínač je nastavený tak aby kontrolka při optimálním tlaku nesvítila

Při zapnutí klíčku do polohy 2 kontrolka svítí,to je vlastně zkouška její činosti...po nastartování musí zhasnout maximálně do jedné sekundy,pokud svítí třeba tři sekundy je většinou špatný zpětný ventil v olejovém čističi...pokud začne svítit nebo blikat za jízdy je malý tlak a je nutno neprodleně zastavit a vypnout motor,riziko jeho poškození je velmi vysoké...občas se může stát že kontrolka svítí kvůli špatnému spínači,ale protože nikdo neví jaká je příčina,stejně se musí neprodleně vypnout motor a teprve po změření tlaku olejové soustavy a namontování nového spínače se může pokračovat

Některá auta mají i kontrolku hladiny oleje,ale není to nutnost,je žlutá...kontrolku tlaku oleje musí mít všechna auta a je červená

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 20.12.13 12:00

nechápu podobné hloupé otázky , deci oleje na dolití nad rysku MIN stojí několik korun

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.