Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Olej v motoru auta

Od: kemo® odpovědí: 28 změna:

Potřebuji poradit.

V autě mám olej v motoru přesně na risce MIN. Kolik kilometrů ještě ujede než dojde k zadření či poškození motoru?

Na servis jdu až začátkem příštího roku. Já bych tam klidně něco nalil ale nevím co,auto je z bazaru a jaký typ oleje se tam lije nevím :(

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

proč by mělo dojít k poškození či zadření motoru? Pokud je hladina na minimu, sací koš normálně dodává olej do čerpadla a motor maže.

A kdybys nám, kemo, třeba řekl, o jaké jde auto a motor, poradíme ti, jaký olej tam dolít

 

skodovkar
hodnocení

0x

Každé auto mám jinou spotřebu oleje. Pokud máte auto v pořádku a nemá extrémní spotřebu oleje, pak s tímto minimem ujete ještě cca 2 tis km. Každé auto má červenou kontrolku tlaku oleje. Pokud vám funguje, pak při kritické hladině začně občas poblikávat (až nakonec svítí-to je už pozdě). Typ oleje zjistíte z návodu k použití.

 

ic96yzyhas
hodnocení

0x

Pokuď je na MIN, tak je vše v pořádku. Zatím se nic neděje a klidně jezdi.

Já ve svém autě bych bez problémů najezdil přes 10tis km. Ale protože nevím, co máš za vozidlo ty, tak se ti může zadřít klidně zítra.

hodnocení

Ford fiesta 1.3 44kW z roku 1997,benzín .

Manuál k auto sice mám,ale je v Němčině :(

dolij tam 10W-40, normy alespoň API - SJ, a ACEA A2/B2. Na jaře si nech olej vyměnit a dopodučit v servisu. Tohle zatím bude rozhodně lepší, než přípdané přidření motoru z nedostatku oleje ;)

jirkat111

dolij tam 10W-40? No to snad ne*sok*. Nic nedolejvat jen hlídat kontrolku mazání a rači i tu měrku.

proč ne dolit, když je na minimu?
jyri*

Měl jsem stejný problém a jak uz zde bylo řečeno nikdo neví spotřebu oleje a kontrolka může blbnout ale poté sem zašel do místní mototechny a tam mi pán řekl že by v mém případě raději dolil na horní risku a řekl mi dám vám 10w-40 castrol to je taková ta střední třída a bude mnohem lepší nez ten co tam mám protože servisi mají stáčené oleje a většínou i značky Starline což je stejný olej jako kdyby jste do motoru nalily stolní :D a poradil mi at kupuju ten castrol polosyntetiku jsou to už 3 roky od této události a olej si do servisu vozim svůj a od té doby co mám jiný olej je pravda že i v zimě jsou studene starty o malinko snažší :)

"protože servisi mají stáčené oleje a většínou i značky Starline což je stejný olej jako kdyby jste do motoru nalily stolní"No tak to je zase kec jako prase. U oleje závisí na viskozitě a specifikaci, NE na značce.doplněno 15.12.13 21:25: pane jyri, já jinak značku starline neobhajuji, o jejich nekvalitě dílů znám, ale nemyslím si, že by starline vyráběl vlastní oleje, vsadím se, že výrobce je úplně stejný, jako u oleje dražšího. Navíc pokud specifikace splňuje, tak je splňuje. To znamená, že to vyloženě nekvalitní olej být ani nemůže.
777

Závisí na značce...na výrobu levných olejů jsou použity méně kvalitní suroviny...neplatí to vždycky,ale vcelku ano

jyri*

Mimochodem pane mikihans kamarád kupoval díly od autokelly ze začátku bral starline skoro vše lidi to chtěly levné jenže za rok se vrátily a řekly (např: pravá strana zase mi bouchá a minulý rok jste mi to vy dělal) pak sem to měl na triku on je to značka která dělá vše levné a já osobně už bych nikdy nic od starline do auta nedal např brzdové destičky jsme testovaly na mém autě a brzdové destičky starline na mém autě vydržely 13 měsíců na přední nápravě nyní tam mám značku ferodo a mám je tam 14 měsícem a koukal jsem se minulý měsíc u kamaráda v servisu a mají na sobě jeste dost značka starline je proste ŠIT víc k ní nemohu říct

 

hodnocení

0x

já se ve feliši ani na měrku nedívám začne problikávat konntrolka doleju 3dcl a jedu dál

777

Tak to se s motorem brzo rozlučte...pokud už začne problikávat kontrolka,mazací tlak je nedostatečný,ojniční a kliková ložiska,dřiky ventilů a válce jsou nesmírně namáhány a dochází k vysokému opotřebení a přidírání...

Nechápu tu s prominutím lenost,vytáhnout měrku z motoru a prostě tu hladinu držet na optimu...jestli měníte olej to se radši ani ptát nebudu

k2

Proc brzo rozlucte? Troufnu si rict, ze i pri tomto postupu motor nekolikanasobne karoserii prezije.

777

Motor ve felicii je sice extra odolný,ale ani on nemůže běžet bez oleje,nebo s málo olejem...

k2

Ale to je blbost. Vase teorie, ze pri prvnim probliknuti kontrolky mazani motor bezi bez oleje a pridiraji se loziska a ventily je mimo. K tomuto stavu je jeste daleko. Nerikam, ze to motoru prospiva, ale u takto starych aut to neni zas az tak nutne prozivat, stejnak to driv shije...

777

Kontrolka je napojena na baroskop,začíná svítit když poklesne tlak oleje...ložiska klikového hřídele aby se nezadřely a nedocházelo ke stykům kov na kov potřebuje dostatečnou vrstvu tlakového oleje...pokud tlak jen částečně a jen na chvíli poklesne,může dojít ke styku kovových součástí a k jejich opotřebovávání a přidírání...staré motory jsou sice odolné,ale určitě jim to neprospěje...a pokud se tato situace opakuje,motor se klidně poškodit může

Sice máte o mazání motoru pravdu,ale skutečnost může být pro různé motory různá!Například na citroenu BX14RE jsem na cestě cca 600km udělal 3 výměny a domů dojel s půl litrem oleje pro motor i převodovku a nezadřel se.Již od na půlky cesty mezi Pískem a CB se pravidelně v zatáčkách rozsvěcela kontr.mazání ,ale ,motor vydržel až do JH.potom po opravě gufera ještě nalítal hejno kiláků v dobré kondici!

doplněno 14.12.13 17:02:

To Kemo-neřešte tady kecy ,zjistěte si klasifikaci oleje pro Váš model a kupte litr a dolejte.To v závislosti na provozu.Pkd budete do servisu ještě dost jezdit udělejte co jsem psal,pkd ne,tak to nechte být a jen kontrolujte hladinu a při poklesu cca 3mm pod min dolejte.možno téměř jakýkoliv na tu chvíli.

777

Tak taková je teorie...pak záleží jak který motor je odolný co se mazání týče...nezávisí ani tak na značce motoru,ale spíš na štěstí,někdy motor přežije neuvěřitelné věci a někdy se rozsype pro zdánlivou blbost

No dělal jsem to i na 120 asi 8 let najel jsem asi 120 000km (jen já motor celkem 160 000km) a teď ještě spolehlivě chrochtá sousedovi na traktůrku

 

buss
hodnocení

0x

NIKDO zde neví jaká je spotřeba oleje motoru vašeho auta, vy ano? Tudíž to nikdo zde nevíí, ani co máte za auto. Co za olej je v manuálu, nebo najdete na intu.

 

cyril*
hodnocení

0x

"Kolik kilometrů ještě ujede než dojde k zadření či poškození motoru?"Přesně se to bez bližších znalostí určit nedá, ale bude to zcela jistě v rozmezí 0 - 10.000 km.

 

777
hodnocení

0x

Každé auto má nějakou spotřebu oleje,pokud začne být olej pod riskou min je otázka jak je uzpůsobený sací koš a s jakým minimem motor dokáže jet...pokud se oleje začne nedostávat a sací koš zůstane třeba jen částečně na suchu,poškození motoru nedostatečným mazáním je otázkou krátkého času...

Dal bych vyměnit nebo vyměnil sám olej s filtrem hned,pokud auto má jet na servis po novém roce tak to už je pár dní a budete mít klid

hodnocení

Při zapnutí klíčkem do polohy 2 kontrola olejničky svítí a při nastartování zhasne.

Může se stát,že kontrolka olejničky při nedostatku oleje při chodu motoru nebude blikat ani svítit? Nebo je to nějak ošéfovaný,že pokud při zapnutí klíčkem do polohy 2 olejnička svítí,tak musí zakonitě při chodu motoru a nedostatku oleje blikat,svítit.

 

Může se stát cokoliv.i nový díl se může poserýnkovat.Motor může mít více kontrolek-mazání a ještě třeba jen hladinu oilu (na sobě nezávislá čidla).

hodnocení

Mohu tam nalít toto? jaknaauto.cz/...

777

Většinou to funguje jako tlakový spínač s obrácenou činností...tzn když je tlak tak kontrolka zhasne,spínač se tlakem sepne a kontrolka nesvítí...když není tlak kontrolka se ukostří a svítí...jakékoliv svícení či blikání je špatně,tlakový spínač je nastavený tak aby kontrolka při optimálním tlaku nesvítila

Při zapnutí klíčku do polohy 2 kontrolka svítí,to je vlastně zkouška její činosti...po nastartování musí zhasnout maximálně do jedné sekundy,pokud svítí třeba tři sekundy je většinou špatný zpětný ventil v olejovém čističi...pokud začne svítit nebo blikat za jízdy je malý tlak a je nutno neprodleně zastavit a vypnout motor,riziko jeho poškození je velmi vysoké...občas se může stát že kontrolka svítí kvůli špatnému spínači,ale protože nikdo neví jaká je příčina,stejně se musí neprodleně vypnout motor a teprve po změření tlaku olejové soustavy a namontování nového spínače se může pokračovat

Některá auta mají i kontrolku hladiny oleje,ale není to nutnost,je žlutá...kontrolku tlaku oleje musí mít všechna auta a je červená

 

nu*
hodnocení

0x

nechápu podobné hloupé otázky , deci oleje na dolití nad rysku MIN stojí několik korun

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]