Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
připojím nabíječku k autobaterii,ručička na ukazateli se pohne někam ke středu,nabíjím přes noc,ráno odpojím a jedu.
Jak ale poznám,že baterie je plně nabita? Někde v hlavě se mi motá,že se nabíjí desetinou kapacity baterie,takže přes noc by měla být nabitá.
Poznám to nějak na ukazateli? Kam by se měla ručička pohnout? K nule nebo k max.?
Mám tam dvě stupnice,jedna označena aritm.,druhá eff.
Díky za vysvětlení.
Je to značka Miocar,ale to asi nikomu nic neřekne,já ji kdysi dovezl ze zahraničí.
Ta stupnice aritm. je od nuly do osmi,stupnice eff. od nuly do dvanácti.
Na ukazateli je nápis ampere,tak snad jednotka hodnoty?
doplněno 13.12.13 15:29:No,asi spíš volty jak ampéry...
pokud tam je 8V/moto/ az 24V/kamion/ tak klidne v polovine byt muze , tak ji nech pres noc a bude urco nabita. Jinak klidne zmer nebo vycti vystupni proud , pak Ah tvoji baterku a spocitej to
doplněno 13.12.13 16:54:tak jo preblik moto 6V ; a seriove nabijeni 2x 12V /24V/ , ci nabijeni akumulatoru pro 24V treba pro detske vozitka :D
Pokial chcete presne vediet ,kedy je olovenný akumulátor plne =100% nabitý tak je to vtedy ,ked napatie na článok dosiahne 2,7 V spolu na 16,2 -16,8V , vtedy sa posledná molekula síranu olovnateho rozloží už iba na vodu a vodík a elektrolyt dosiahne hustotu 1,28 g/cm3. Tento okamžik sa meria voltmetrom , ampermeter nabíjačky o tom nerozhoduje..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.