Zadní stěrač Favorit

Od: Datum: 08.12.13 20:19 odpovědí: 11 změna: 21.12.13 15:21

Zdravím, mám favorita 1988 s pružnými kontakty v 5. dveřích jak zapojit stěrač do 5 dveří.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 08.12.13 20:37
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.12.13 21:12

Stěrače byly celkem 3 typy. Ten na tvého Favorita je typ 1 (nejstarší). Má tři dlouhé dráty zakončené Fastony 6,3 které připojíš na pérové kontakty a dále to vgede na plošky a Fastony opět do el. Svazku až k nohám řidiče, kde se to napojuje do malého 6ti pinového konektoru. Schválně se tam koukni po odkrytování plastu z boku u noh (drží ho dva plastové hříbky - jen je vypáčíš plochým šroubovákem).

Bez stěrače jsou z 6 pozic obsazeny jen 3. Na straně tohoto konektoru směrem do hlavního svazku musí být zapojeno všech 6 pinů z 6ti. Jinak je to složitější... a musíš to natáhnout dle schématu z Andrta (tam si najdeš vozy do roku 1991).

Neptal ses náhodou na mlhovky? Pokud ano, tak tam přípravu budeš mít, protože v motorovém prostoru najdeš dva Fastony schované pod svazkem nebo u nádobky ostřikovačů. Patří na zadní motorek. Vyvrtáš do nádobky dírku, pak dáš gum. průchodku a motorek zasadíš do prolysu a zapojíš ty dva Fastony(konektory).

Na těch drátech dozadu najdeš +12 při otočení klíčku (složí k napájení dojezdu) a +12v při pohybu páčkou stěračů směrem k sobě. Třetí nevím k čemu je, ale bez něj mi nefungoval dojezd, takže asi k tomu .

Taky pokud ti i přesto nebude fungovat dojezd, tak ti chybí drát od konektoru tuším 3 nebo 4 na páčce stěrače (ten prostřední) a vede právě do toho 6ti pinového konektoru u nohou, kde se spojují svazky elektroinstalací (hlavní a zadní)

Nejvíc ti asi poradí schéma. Takže natáhneš další 3 dráty (nejlépe 2,5mm2 průřezu a různě barevné) od nohou řidiče (kde je místo napojení u dveří řidiče) a táhneš svazky jak mají být po pravé straně vozu interiérem až do kufru, kde u hrany 5 tých dveří dole vzadu zatáčí a pokračují na pravou stranu společně se svazkem pro pravé zadní světlo. Zakončíš je Fastony 6.3 a zasuneš do kontaktů k 5 tým dveřím.

Vykucháš tapec 5tých dveří, nasadíš motorek a kontakty a sundáš si stěrač (motorek totiž nejprve musí dojet sám na parkovací polohu, tedy pokud ti ten jeden zmíněný drát funguje a máš ho i k páčce zapojen - většinou bejvá, ale já ho neměl k vůli upgradu na 2 typ motorku..). Taky když si tam to raménko namontuješ, tak se ti může stát, že spadne a podře v místě pružiny raménka lak a pak ti to bude reznout :-D. Stačí si udělat papírové kolečko a to na ten motorek narvat, ať víš, jak se točí (stěrač s raménkem dej až na konec - doporučuju po mé blbé zkušenosti, kdy pak stejně dveře šli do laku a už si dávám pozor).

Víc záhad není. Nezapomeň na modrý drát od motorku připojit na kostru (motorek jistí ještě šroubeček M6 tak na ten to hoď (proto je drátek tak krátký)

Jestli do toho jdeš, tak klidně sem piš a hodně foť (mobilem). Dělal jsem to před rokem. (Fav 1991 původně L výbava)

doplněno 08.12.13 21:16:

Jo a až budeš shánět ty motorky, tak první typ má dlouhé dráty. Celkem 3 s Fastony 6.3+ 1 krátký modrý s okem na kostru. Ten sežeň. Je až do 1991 modelu

Pak druhý typ má krátké dráty všechny a ty tři má zakončené konektorem (černá kostka s kolíky)

Poslední typ je pro 1994ky a ten má konektor timer jako mají Feldy (třeba na zadní světlo) a dva dráty + jeden modrý.

Použít se dají všechny, jen je problém s dojezdem (stěrač funguje co držíš páčku, takže klidně můžeš raménko zaparkovat uprostřed stírání :-D)

Ty poslední dva typy mají jako dojez odpor v řádech ohmů a na zátěž asi 5W od vinutí na kostru a tak třetí dojezdový drát nepotřebují.

doplněno 08.12.13 21:21:

ZDE SCHÉMA

http://favorit.unas.cz/index/elektro/2.jpg

konektor 176 (to je ten naboku u noh řidiče pod plastem za panty dveří zevnitř) a piny 4,5,6

Pokud ti chybí 6ka tak natáhni dle schématu k páčce a bude to v cajku (to je dojezdový)

Na ostaních 4 a 5 naměříš třeba žárovičkou svit při otočení klíčku a svit na druhé po otočení klíčku a pohybu páčky stěrače k sobě.

A bacha na zkraty. To se mi taky stalo, že jsem to měl provizorně a opálil jsem kontakt v páčce, že mi to pak nefungovalo a já nevěděl proč :-D (pojistka to vydržela a až napodruhé prdla)

doplněno 08.12.13 21:28:

Vyhrabal jsem ti fotky. Na té s kontakty dveří to tak bylo v originálu na vrakáči v modelu LS. Já si vypáral ty tři dráty ze svazku, takže na další fotce vidíš, kam dle barev jdou do toho 6ti pinového konektoru. Pak je tam fotka s konektory u nohou řidiče a fotka motorku.

Hodně štěstí se zapojením

doplněno 08.12.13 21:32:

Jo a hadička ostřikovače vede stropem dutinou v místech, kde jsou madla nededveřmi nebo v místech při pohledu z venku, kde je taková gumová hokejka podél střechy (přesně za hokejkou vevnitř vede .

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 08.12.13 21:30

Motorek 1 typ

Ohodnoceno: 0x
 
Od: robokop*
Datum: 09.12.13 14:56

Dneska jsem se juknul na ty kábly odmontoval jsem spodní obložení sloupku volantu a na páčce stěrače vespodu není v nástrčném kontaktu obsazená prostřední pozice. Nahoře na té samé je obsazeno vše. Jinak celý svazek kabelů z páčky stěračů zatáčí směrem k autorádiu. Pak jsem vypáčil http://www.e-cat.cz/p-1949020…60707_1964235_1963538_1963539 a oddělal plastové obložení na levé straně hned pod přístrojovkou a byl tam kus navrchu spojovací kontakt, ale žádné zakončení na zadní stěrač. Na fačku mám nějakou anmálili někteří měli od výroby přípravu na přední mlhovky a zadní stěrač - mám jen přípravu na zadní motorek. :(, :(

Od: gumid
Datum: 09.12.13 23:55

Udělej fotku. Prolezl jsem na vrakáči tolik Favoritů a žádný zmíněnou anomálii neměl. Musíš najít ty dva konektory 6 a 10 pinové jako je na fotce výše. Jsou u nohou řidiče po odendání plastu.

Z páček stěračů svazky pokračují na stěnu za palubkou a po celé její délce se plazí na jednu stranu k pojistkovce a na druhou právě k těm konektorům.

Nediv se, že hlavní svazek za palubkou je pro verze LS i L. Hlavní svazek vede i po motorovém prostoru. Proto jako L máš motorek zadního stěrače a i páčku, ale nemáš pokračování ke stěrači.

Hlavní svazek začíná od předních světel po bocích motorového prostoru do kabiny, kde se plazí pod palubkou a z něj vedou odnože pro přístrojovku,pojistkovku,spínačku,páčky,spínače,atd... až po konektory k pokračování k prostřednímu svazku.

Prostřední svazek začíná u nohou řidiče a spojuje plovák nádrže, u výbavy LS pin 10 v 10tipinovém konektoru pro kontrolku zatažené ruční brzdy a pro LS vedení pro zadní stěrač, dále pak pro L i LS zadní světla,výhřev okna.

Zadní svazek začíná od pérových kontaktů dveří a je jen ve dveřích kufru. Vývod pro světla zpátečky,výhřev,mlhovky a spz světla.

Takže hlavní svazek stejný pro všechny L i LS (veškeré přípravy a jen přední mlhovky jsou vyjímkou )

Střední svazek se odlišuje jen dalšími dráty pro stěrač.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: robokop*
Datum: 10.12.13 15:22

Nafotil jsem fotky u nohou řidiče po odloupnutí plastu.

Datum: 10.12.13 16:08

A co není jasné? Vše jsem popsal (možná trochu kostrbatě a složitě).

Ten konektor, co mám v dlani je ten, který doplníš 3 dráty pro stěrač viz tvoje upravená fotka zde (barvy jsem dal náhodně, správné barvy vodičů jsou, jak mám tu nataženou dlaň s konektorem)

doplněno 10.12.13 16:10:

Oprava popisu ve fotce: žlutý ne, zelený na kostru rozsvědcuje kontrolku rezervy

Ohodnoceno: 0x
 
Od: robokop*
Datum: 10.12.13 21:35

Děkuji za rady, zjistil jsem že na páčce nemám ten dojezd takže budu montovat nový typ s automatickým dojezdem. Jestli jsem to správně pochopil, tak na 6 pinovém (menším) konektoru musím propojit černý a červený a pak další postup je mi jasný. Ještě mě napadla otázka jestli nebude vadit propojení přes čokoládu, že bych cvaknul dráty (červený a černý ) odstranil izolaci a zapojil.

Od: gumid
Datum: 10.12.13 22:28

Ještě by šly použít kolíky do konektoru ze starého vypínače (mlhovky,varovky,světla obrysová,tlumená,výhřev), aby jsi nemusel odstřihovat ty dva drátky od konektoru, když se jedná o hlavní svazek. Jinak pokud nejsi puntičkář, tak čokoláda nevadí.

Nebo ty dva kolíky vypíchni z konektoru a dej přímo do velké čokolády i s piny/kolíky (piny jistí v konektoru jeden vzpříčený jazyk, který odtlačíš šroubováčkem či špendlíkem)

Stačí ti tedy červený a černý a použij novější typ motorku.

Nebo hnědým drátem od chybějící pozice v konektoru na páčce (prostřední tuším dole) přímo na hnědý stěrače dopoj dojez pro staré motorky.

Rád jsem pomohl ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: robokop*
Datum: 21.12.13 14:19

Chlapi děkuji za rady včera 20.12.2013 jsem si za 200 Kč koupil funkční motorek zadního stěrače a dnes 21.12.2013 jsem ho namontoval podle rad vás všech, tímo vám děkuji, neboť motorek jede na první pokus a nevyhazuje pojistky. Motorek jede a jsem spokojen. Stačí namontovat stírací gumu, stírací lištu a raménko a bude komplet namontováno.

Od: robokop*
Datum: 21.12.13 15:21

Jakým způsobem funguje páčka stěrače na favoritu, zapojil jsem si stěrač - jede - funguje když dám páčku k sobě. Funguje zadní stěrač a odstřikovač současně nebo zvlášt.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.