Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tigra A - jak poznat že je v pořádku?

Od: tigraa odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,

kolega nabízí auto Opel Tigra, 1.4, r. v. 1996, má najeto cca 180 000 km, zítra se na něj chci jet podívat, jak poznám vizuálně (jde-li to vůbec), zda je v pořádku těsnění, termostat apod.? Budu jej mít od kolegy, dneska říkal, že auto chtěl zkusit nastartovat a a chvilku ho projel po parkošviště a nechladilo (resp. začalo by vařit) - dá se poznat, jestli je to jen nedolitou nemrznoucí kapalinou nebo je problém závažnejší? (venku sněžilo a byla velká zima) :)

Předem díky:)

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

buss
hodnocení

1x

Prolézt co se dá, projet, vzít si s sebou někoho znalého, zajet do servisu, kontrolu na STK. Dobrá kupní smluva. Půjčit si ho na týden.

 

hujer123*
hodnocení

0x

Nedolitou chladécí kapalinu poznáte vizuálně po otevření kapoty. Pokud není kapalina v expanzní nádobě, je jí tam málo. Ale pokud je kapaliny málo, může být její nedostatek nikoli pouhou příčinou, ale i následkem závařnějšího problému. Prasklý blok, hlava, těsnění pod hlavou, termostat, praslý chladič, hadice. Prostě, pokud to kolega nedá do pořádku, šel bych od toho. U tak starého auta se ani nevyplatí požadovat slevu, protože oprava klidně může převýšit kupní cenu.

 

forerra
hodnocení

0x

Rok 1996 1.4 a má najeto jen 180 000km? Buďto si z vás dělá někdo srandu a nebo to auto bylo skoro pořád v garáži/parkovišti. Obojí je špatné.

Je to staré auto, už jen to že ti řekl že je tam problém, tak si najdi náhradní díl, kolik tě bude stát a servis. Samo rozhodjící je cena pokud to prodává za 20.000,- tak bych to bral...

simsim

Já mám Opla Tigru 1,6 z roku 1996 a má najeto 164 000 km...-).Jsem druhá majitelka a je fakt,že s tím moc nenalítám...občas do práce a pojížďky kolem "komína"...paní od které jsem to kupovala to samé...Možná by bylo dobré pročíst fórum Opel Tigra...tyhle vozy mají nějaký ecotec motor nebo co a je to jejich bolest... :(...to se bohužel těžko dá předvídat kdy to klekne...Řekla bych že muži s tím více "lítají",protože ač je to malé autko,tak je velmi svižné a svádí k "blbnutí"...ženy ho mají spíše jako malý zajímavý nákupní vozík :),protože svým designem to nejsou "tuctové" autka ani po tolika letech od výroby...Se svou volbou auta jsem spokojená i když nyní již pošilhávám po nové Tygře :).Jak říkám...pročíst fórum o Tygře...

777

To není tak zvláštní,někteří lidi opravdu moc nejezdí...viděl jsem i 40 let starou škodu 100 s najetými 45 000km,děda s tím jezdil párkrát do roka za bratrem...jde to poznat celkem jednoduše,pokud je interiér zničený,ohmataný volant a řadící páka a je nějak podezřele nízké číslo na tachometru

Ale i stočené auto s dobrou péčí může jezdit daleko lépe než auto co má najeto méně se špatnou péčí,to je jen číslo,o ničem moc to nevypovídá

 

777
hodnocení

0x

Jak to tak popisujete nevím nevím,od toho bych asi dal ruce pryč...pokud auto hnedka vařilo může být špatný termostat nebo co by bylo mnohem horší těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava...s tím by souvisel i její únik,pokud někde vysloveně neuteče prasklou hadicí tak nesmí ubývat(nebo jen v minimální toleranci)...pokud uniká a nikde to neteče ven,tak to žere motor přes těsnění nebo prasklou hlavu

JInak jak poznat jako laik stav auta...podívejte se do motoru a pod motor,nikde nesmí nic unikat(lehce špinavý motor od oleje je u starších aut skoro pravidlo a ničemu to nevadí,ten únik nesmí být velký)...

Motor-musí lehce startovat a nesmí vydávat žádné pazvuky,nesmí jít z výfuku moc modrý nebo úplně bílý kouř(ten bílý je v tomhle počasí do zahřátí motoru normální)...motoru nesmí kolísat otáčky,v žádném zatížení nesmí cukat,vynechávat nebo mít díry ve výkonu

Převodovka a spojka-spojka nesmí vadávat při práci žádné pazvuky,musí jít lehce a zabírat v celém rozsahu jejího chodu,nesmí zabírat trhaně nebo klouzat...převodovka-rychlosti musí jít řadit lehce a bez škrčení

Nápravy a řízení-auto nesmí plavat,tahat do strany,při zatáčení nesmí jít žádné zvuky,žádné křupání,praskání,klepání a hučení,přejíždění nerovností musí být tiché bez nějakých ran,řízení musí okamžitě reagovat na volant

Tlumiče-laická kontrola spočívá v zatlačení na karoserii u zkoušeného kola a zhoupnutí auta co nejníž...auto nesmí pokračovat v pružení,pokud skáče pořád dál jsou tlumiče na výměnu...taky se na ně podívejte jestli z nich neutíká náplň

Karoserie-podívejte se jestli nejsou někde prohnilé díry nebo začínající koroze,po koupi dejte auto na vystřínání dutin a podvozek do tlumexu

Interiér-to už je věc každého,na zničený interiér se sice nejezdí,ale jeho velké opotřebení a nízký stav počítadla může ukazovat na stočený tahometr

Ostatní výbava-vše musí fungovat,pokud je třeba ABS nebo klimatizace,tak případná oprava těchto dílů nebude nic laciného

Lepší je vzít na prohlídku nějakého schopného automechanika,i když si třeba něco vezme je to pořád lepší než pozdější zaplakání nad zoufalým stavem auta a výdajích v řádu desítek tisíc

 

danecekdan*
hodnocení

0x

Tigra A, potažmo 17 let starý Opel, nebude nigdy v pořádku.

harryj

Co meleš?Na věku nezáleží,záleží jak se kdo staral.Mám 16-ti letou tigřici a je jak z fabriky.Motor Opla po 150 tisicích je pořád v normě a jede jak dělo.Hlavně hlídat pravidelnou výměnu řemenu!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]