Ředění chladící kapaliny

Od: Datum: 04.12.13 22:23 odpovědí: 12 změna: 05.12.13 20:18

Ahoj, chystám se měnit chladící kapalinu. tačí jenom vypustit starou a nalít novou? Do auta se údajně vejde 8,1 litrů růžové kapaliny. Na obalu té kapaliny se píše:

-18°C --- 1:2

-25°C --- 1:1,5

-37°C --- 1:1

Na jaký poměr mám kapalinu namíchat pro naše podmínky? Do těch -25°C? Tzn. 3 litry kapaliny a 5 litrů destilky?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: bussŽ
Datum: 04.12.13 22:33

No ale co to je "naše podmínky"? Na jihu jsou přece jiné mrazy než na severu či v horách. Auto bude garážované či stát venku, provozované? Myslím, že v "běžných" podmínkách na 25° stačí. Máte snad zkušenost, jaké jsou u vás zimy.

doplněno 04.12.13 23:28:

Pamatuji, jak nějak po 70 roce v ČSAD neuposlechli příkazu vypustit vodu, na Silvestra jásali a ráno kdo nevypustil měl prasklý blok a cvakal. To bylo radosti a ještě stíhaní.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: madfad
Datum: 04.12.13 22:39

Ok, také jsem si myslel, že těch -25°bude stačit.

A jak se míchá kapalina s destilkou? Když potřebuju těch 8 litrů. Mám si to míchat třeba v 2l pet lahvi a postupně lít?

Od: 105
Datum: 04.12.13 23:11

Klidně v pet lahvích rysku na 2 litry a odměrku jde to dobře, pak přelít do většího (barelu kanystru ) a je připraveno, též jsem děla naŠ 120 kde je skoro12 l směsi a šlo to dobře, jen rozum který každý máme.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.12.13 05:31
avatar

...tak to asi bylo na začátku r. 79 - na Silvestra přes den několik stupňů nad nulou, přes noc strmý pád, rozdíl snad 20 stupňů, druhý den někde mezi -10° až - 20° - následně zamrzlo (na pár tejdnů) celý národní hospodářství... (no, byla omezená televize, nejely vleky, byla zrušená škola :):) - zamrzlo Labe, takže přestala fungoval snad Chvaletická elektrárna + podobný průšvihy) - několikaletý benefit - začátek vyučování se přesunul na 9 hod. :):))
http://cs.wikipedia.org/wiki/Uheln%C3%A9_pr%C3%A1zdniny_1979

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 04.12.13 22:45

Já bych to dal 1:1...ono nejde ani tak o bod zamrznutí,ale jde o to že v této konzistenci má kapalina své nejlepší vlastnosti

Před výměnou bych to propláchl aspoň nějakým čističem nebo sodou(potom pořádně vymýt několika náplněmi vody)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 04.12.13 22:48

Pokud z toho netece humus, tak je proplach naprosto zbytecny.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.12.13 23:08

Pokud parkujete venku, dejte poměr možná i menší, některé předpovědi mluví i o -30 na letošní zimu. Nic nemusíte míchat, nalejte správné množství chladiče, ono se to smísí samo. Chladič ničím nevyplachujte, nejvýš ta destilovanou vodou.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 105
Datum: 04.12.13 23:05

Nestačí jen vylít starou a nalít novou kapalinu, je mnohem lepší systém propláchnout vodou čistou a s trochou octa( do studeného motoru) , poté motor prohřát, nechat chvíli ocet působit. Nechat motor vychladnout, ocet s vodou vylít a propláchnout- neutralizovat nalitím čisté vody a opět prohřát, tím se soustava vyčistí od kalů a vodního kamene, musí se však dát pozor aby se do horkého motoru nelila studená voda!Nechci rozhodně z vás dělat blbce- ale už jsem to zažil jak praskne blok motoru...Musí se systém nechat schládnout, a už jde o jakkékoliv auto.V našich zimních podmínkách je rozumné ředit na - 30 °C, mrazy -25°C u nás nejsou vyjímnkou a zimní extrémy stále častější, když auto přes noc stojí venku pořádně prochladne, rezerva je na místě. Já jsem to onehdy řešil tak, že jsem trochu namíchané směsi (nejde o množství ale o poměr) - nalil do malé sklenky a strčil na noc do mrazáku,kde je normálně kolem -18°C, termostatem v lednici jsem pootočil a dle teploměru v mrazáku bylo pak -25°C což je pro pokus dostačující.Poměr chladiva ve sklence byl 2,6 l modré kapaliny G 48 : 3 l vody -směs nezmrzla ani netvořila tř횝- jen pro info směs určena do Š Felicia - 5l směsi.Ve vašem případě bych množství té růžové kapaliny krapet zvedl třeba na 4,5l vody (destilované nebo převařené- tím ušetříte) na 3,5l růžové kapaliny.Lepší pokus nežli zimní radovánky se zmrzlým motorem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.12.13 08:50
avatar

Mám názor,že výměna celého obsahu chladicí soustavy je zbytečná.Po roce provozu se chladicí kapalina nemůže znehodnotit natolik,aby ji bylo nutno vylít a nahradit novou.Přes léto se trochu odpaří voda a pak ji stačí nahradit - doplnit - koncentrovaným "Fridexem".Odolnost proti mrazu se měří hustoměrem,nebo zkouškou malého vzorku v mrazáku.Ale i v případě,kdyby kapalina měla bod mrznutí nad -10 stC,nehrozí nebezpečí poškození motoru,obsah pak tvoří kaše z drobných krystalků,která se ihned po nepatrném ohřátí roztaví.

Pokud chceš za každou cenu vyměnit celou náplň,pak ředění je na obale napsáno.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.12.13 18:39
avatar

To Jabraka-nevíme proč chce měnit,ale asi je tam již dlouho!Norma říká měnit po 3 a růžové po pěti rocích!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 05.12.13 19:29

Ano i chladící kapalina se znehodnocuje...směs doporučuji míchat 1:1...pak má kapalina své nejlepší vlastnosti,jak nemrznoucí tak protikorozivní

Ohodnoceno: 0x
 
Od: madfad
Datum: 05.12.13 20:18

Kapalinu tam mám od roku 2007, tak ji chci radši vyměnit. Dám tedy 1:1 (4l kapaliny:4l destilky). Auto je zespoda zakrytý velkým plastem, tak ještě budu muset najít vypouštěcí ventil

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright Š 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.