Nejste přihlášen/a.
Podle čeho pojištovny vypočítávají cenu nabouraného auta. Ted myslím někdo mě nabourá, auto je totálka a kolik zaplatí pojištovna vyníka nehody?
počítá se to pokaždé tak aby to bylop nevýhodné pro poškozeného, zpravidla se zbytky vozidla nafotí a pak to pojišťovna postupuje do aukcí kam se mohou registrovat obchodníci s bouranými auty, nejvyšší nabídka je "cena" či "hodnota" zbytků voZIDLA.
Pojištovna spočítá cenu auta před poškozením tak že vychází ze stáří auta , z počtu ujetých kilometrů jinak nic nezohledňuje, a když ano, tak především ve váš neprospěch
Ukázkovým příkladem je činnost ČP která první zavedla masově výpočet podle tzv. "znaleckého standardu", to je produkt odborníků z VUT Brno.
Když si ten dokument nastudujete pochopíte že umožňuje určit cenu či hodnotu auta před poškozením tak, aby byl majitel totálky totálně poškozen.
Pak se od této částky odečte zbytková hodnota vozidla po totálce a rozdíl vám obratem pošlou na úučet.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Doporučuji vám mít celý proces pod kontrolou, poté co vám pojišťovna pošle plnění na účet uvidíte že je to málo, proto okamžitě výši částky rozporjete a požadujte doplatek, musíte mít přesvědčivé argumenty proč chcete víc...zpravidla vám nikdo nepředloží žádný vzorec ani vás neseznámí s konrétním způsobem výpočtu
Domnívám se že pojišťovna by měla mít tut povinnost, chce to jen prosadit do zákona. Dokud to tam nebude, budou nás pojištovny ojebávat.
pokud jde o zbytky vozidla, ty si zkuste prodat sám za vyšší cenu nez kterou spočetla pojišťovna.
Hodně štěstí
Mně stála letos oprava po totálce cca 1000kč nepočítám vyproštění a odtah!oprva mne stála-litr oleje 150,- litr LHM 200,- vzd.ftr 250,- výměna čelního skla 329,-.Cena mého auta dle inzert.portálů mezi 5-10 tisíci korunami. /Pojištovny bych řekl,že vemou v potaz průměrnou cenu za kterou se ten který model s průměrným nájezdem prodává.
doplněno 30.11.13 20:43:Mno mně to tak vyhodnotili mechanici co jsem si je zavolal (dělají moji značku+lvíčky ale dnes již z nutnosti o "fauví" a škůdky) když jsem skončil na levém boku ve škarpě.Jenže oni by i měnili př.blatník (cca3000 jen jako kus plechu + další za lak) a totéž i zadní blatník a jsme na ceně víc než za kolik se dá koupit.Baterie,byť značková a totéž i new pneu cenu nenavýší a pokud tak jen málo a jen pro kupujícího ale ne pro pojištovnu.
A to je právě to co mě zajímá, starší levné auto. Rodičům nabourali twingo a dostali za něho 16 000Kč, což byla takové reálná cena za kolik se toto auto prodává. Jenže stačí koupit na zimu novou baterku a gumy a jsme o 10 000Kč výš než u té ceny ojetiny v bazaru.
Pamatuju si že jim chtěli dát mín že si ten zbytek mají rozprodat na díly, s tím jsme je poslali do pr... nejsme autodílna ani bazar. Po návrhu že pokud to nemíní vyřešit rychle, budeme si muset půjčit auto z půjčovny a byly peníze za dva dny na účtu, ale zkouší to.
Myslel jsem že ocenění totálky je dané nějakým vzorce, něčím co si člověk, poškozený, dokáže zjistit jestli ho nechtějí okrást.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.