Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Na volnoběh (hlavně při rozsvícených světlech) mi hučí volnoběžka alternátoru. Můžu s tím jezdit,nebo se může třeba zadřít alternátor a ještě si tím roztrhnu řemen,nebo co se může stát? a někde sem četl,že borec psal,že se mu po výměně alternátoru snížila spotřeba o litr,ale teď nevím jestli měl špatný ložiska,nebo volnoběžku. Má hučící volnoběžka vliv i na spotřebu?
Napadla mě úplně stejná otázka: Co je to volnoběžka alternátoru? Rachot dělají většinou právě ložiska a i kdyby se některé zadřelo a praskl řemen, tak alternátor je poháněn jiným než rozvodovým řemenem. BYlo by to nepříjemné, ale ne tak devastující, jako kdby praskl ten rozvodový. Jinak hučící ložiska, jistý vliv na spotřeb mít mohou, ale silně pochybuji, že by rozdíl byl až litr benzinu, spíš tak deci, či dvě.
doplněno 29.11.13 17:40:k2: dík, také už jsem o něco chytřejší
vlastní zkušenost je taková že u okty 1.9 tdi mě rachtala dost dlouho a jednoho krásnýho dne si auto vzala má žena a 25 km ode mě jí auto jak ona popisovala začalo všechno svýtit a nic nešlo. Po asi 2 hod schánění jsem sehnal nový řemen a vyjel za ní kde jsem následně zjistil že řemen se tam válý celý ale volnoběžka je kaput. Těch 25km jsem domů dojel měl jsem vyplé všechno co šlo včetně světel . Chci tím říct že at už se s ní stane cokoliv tak dojedeš
Nejspíš hučí ložisko. Nevím, o jaký vůz jde, ale určitě minimálně některé Citroeny měly klíňák ve stejném prostoru s rozvodovým řemenem bez oddělení. A stávalo se, že klíňák za pár šušňů rupnul a vletěl pod řemen rozvodový a bylo zle za mnoho desítek tisíc.
Minimálně se pleteš.Snad všechny motory mají rozvody a pohon pomocných zařízení na jedné straně!ale žádný mená jeden pohon!
Částečně máš pravdu v tom že u některých motorů od PSA (Peugeot a Citroen ale motory od nich i Ford a Fiat + Lancia) může tento řemen při přetržení sklouznout pod rozvodák a tetnto díky tomu může v lepším přeskočit!
Pardon,zapoměl sem dodat že je to alfa romeo 1.9JTD 77kw r.v.99 takže volnoběžka na alternátoru tam je. Navíc když sem si nechával měnit ložisko v kole tak sem se ptal na cenu výměny alternátoru a když sem si pro auto přijel,tak se mě mechanik ptal proč chcu měnit alternátor,jestli kvůli řeměničce,že ty JTDčka na to trpijou A taky po třídením stání mi auto ztěžka startovalo a chvílu svítilo dobíjení.
spousta lidí jezdí a ani nevý že má volnoběžku altíku v háji většinou to má vliv na napínací kladku drážkovýho řemene dřív odejde
ale spíš to vidim na repas celýho altíku budou krátký uhlíky vyjetý drážky ve sběracích kroužcích a suchý či načaty ložiska altíku
kamarád ji měnil asi před týdnem u octavia 1,9 tdi, dal za ní asi 1500,- lepší vyměnit než to udělá paseku v motoru, u octavie ta možnost že praskne řemen a šáhne na rozvody je.
Špatná volnoběžka nehučí, ale křupe a praská. Hučí ložisko. Příběh o nižší spotřebě po výměně altíku o litr patří do říše bájí.
je to takovej zvuk jak kdyby někde brnčel plast,nebo něco na ten zbůsob,hučení ložiska bych snad poznal,uvidím no
*drnčel
Dobrý večer - miro
Chci se poučit.: Prosím můžete někdo stručně popsat, nač a kvůli čemu je na alternátoru volnoběžka?
Jaký volnoběh a čeho volnoběh zabezpečuje?
Dosud jsem se s tím nesetkal.
Děkuji - miro
Moc děkuji za srozumitelné poučení.
Je jen otázkou zda uváděné výhody volnoběžky alternátoru převažují nad jejími nevýhodami a zdali jen neprodražují alternátor? To,že by rotor alternátoru svojí setrvačností negativně působil na řemen, při razantnějším snížení otáček, je sporadické. Vždyť rotor je intenzivně elmagneticky bržděn, při dodávce (odběru) proudu do el.soustavy vozidla. S tlumením vybrací lze souhlasit. - miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.