Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jízda se špatným alternátorem

Od: punker* odpovědí: 20 změna:

Zdravím. Na volnoběh (hlavně při rozsvícených světlech) mi hučí volnoběžka alternátoru. Můžu s tím jezdit,nebo se může třeba zadřít alternátor a ještě si tím roztrhnu řemen,nebo co se může stát? a někde sem četl,že borec psal,že se mu po výměně alternátoru snížila spotřeba o litr,ale teď nevím jestli měl špatný ložiska,nebo volnoběžku. Má hučící volnoběžka vliv i na spotřebu?

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar jenyk
Možná se zeptám úplně blbě, neboť auta nejdou až tak úplně můj obor, ale v alternatoru je volnoběžka? K čemu tam je dobrá?
doplněno 29.11.13 20:57:

Aha, koukám, že se člověk musí stále učit. Díky za rozšíření obzoru, však jsem říkal, že auta nejsou můj obor.

k2

 

dericcaster*
hodnocení

0x

Napadla mě úplně stejná otázka: Co je to volnoběžka alternátoru? Rachot dělají většinou právě ložiska a i kdyby se některé zadřelo a praskl řemen, tak alternátor je poháněn jiným než rozvodovým řemenem. BYlo by to nepříjemné, ale ne tak devastující, jako kdby praskl ten rozvodový. Jinak hučící ložiska, jistý vliv na spotřeb mít mohou, ale silně pochybuji, že by rozdíl byl až litr benzinu, spíš tak deci, či dvě.

doplněno 29.11.13 17:40:

k2: dík, také už jsem o něco chytřejší

pfpetr*

vlastní zkušenost je taková že u okty 1.9 tdi mě rachtala dost dlouho a jednoho krásnýho dne si auto vzala má žena a 25 km ode mě jí auto jak ona popisovala začalo všechno svýtit a nic nešlo. Po asi 2 hod schánění jsem sehnal nový řemen a vyjel za ní kde jsem následně zjistil že řemen se tam válý celý ale volnoběžka je kaput. Těch 25km jsem domů dojel měl jsem vyplé všechno co šlo včetně světel . Chci tím říct že at už se s ní stane cokoliv tak dojedeš

 

jabraka*
hodnocení

0x

Nevím,jestli je na vině volnoběžka,montuje se u výkonnějších typů alternátoru.Spíše hučí ložiska u alternátoru.Pokud se včas neopraví,může dojít k zvětšení vůle rotoru,který začne dřít do statoru a poškodí se vinutí.

JABRAKA

 

hodnocení

0x

Nejspíš hučí ložisko. Nevím, o jaký vůz jde, ale určitě minimálně některé Citroeny měly klíňák ve stejném prostoru s rozvodovým řemenem bez oddělení. A stávalo se, že klíňák za pár šušňů rupnul a vletěl pod řemen rozvodový a bylo zle za mnoho desítek tisíc.

Minimálně se pleteš.Snad všechny motory mají rozvody a pohon pomocných zařízení na jedné straně!ale žádný mená jeden pohon!

Částečně máš pravdu v tom že u některých motorů od PSA (Peugeot a Citroen ale motory od nich i Ford a Fiat + Lancia) může tento řemen při přetržení sklouznout pod rozvodák a tetnto díky tomu může v lepším přeskočit!

Samosebou, že je mají na jedné straně, ale většinou se rozvoďák chrání.

 

punker*
hodnocení

Pardon,zapoměl sem dodat že je to alfa romeo 1.9JTD 77kw r.v.99 takže volnoběžka na alternátoru tam je. Navíc když sem si nechával měnit ložisko v kole tak sem se ptal na cenu výměny alternátoru a když sem si pro auto přijel,tak se mě mechanik ptal proč chcu měnit alternátor,jestli kvůli řeměničce,že ty JTDčka na to trpijou :) A taky po třídením stání mi auto ztěžka startovalo a chvílu svítilo dobíjení.

spousta lidí jezdí a ani nevý že má volnoběžku altíku v háji většinou to má vliv na napínací kladku drážkovýho řemene dřív odejde

ale spíš to vidim na repas celýho altíku budou krátký uhlíky vyjetý drážky ve sběracích kroužcích a suchý či načaty ložiska altíku

meat*

kamarád ji měnil asi před týdnem u octavia 1,9 tdi, dal za ní asi 1500,- lepší vyměnit než to udělá paseku v motoru, u octavie ta možnost že praskne řemen a šáhne na rozvody je.

 

 

majco
hodnocení

0x
na alternatore je kotva rotora a na jej konci je remenica ktora sa toci vo vnutri byva vacsinou lozisko to sa lubi zadret.. Pokial to remenom nehadze tak by sa nemalo stat nic mozno casovym opotrebenim sa zadre..jednoduchsie je remenicu vylisovat a nalisovat novu pokial tam nieje na pevno..potom jedine repas teda vymena kotvy alebo alternatora. A isto ti nehuci remen? Neni moc nasponovany alebo dopraskany?
punker*
hodnocení

Když sem se díval tak to trochu házelo,tak nevím jestli s tím neodrovnám kladku...řemen je našponovanej správně,jde mi o pár jízd,pak budu dávat jinej alternátor :)

 

mirek60
hodnocení

0x

Špatná volnoběžka nehučí, ale křupe a praská. Hučí ložisko. Příběh o nižší spotřebě po výměně altíku o litr patří do říše bájí.

punker*
hodnocení

je to takovej zvuk jak kdyby někde brnčel plast,nebo něco na ten zbůsob,hučení ložiska bych snad poznal,uvidím no :)

doplněno 29.11.13 19:53:

*drnčel

musim reagovat měl sem 1,6ku vectru léta sem se nemohl ni boha dostat na dálku pod 8l na 100km pak se mi jednou altík rozlít a já dával novej repasovanej fy. Lucas no a při cestě na dovolenou na slovensko sem jel do 7,5 na 100km a to s klimou a hlava mi to nebere do dnes :D

 

hodnocení

0x

Dobrý večer - miro

Chci se poučit.: Prosím můžete někdo stručně popsat, nač a kvůli čemu je na alternátoru volnoběžka?

Jaký volnoběh a čeho volnoběh zabezpečuje?

Dosud jsem se s tím nesetkal.

Děkuji - miro

punker*
hodnocení

Myslím že tady je to dobře popsané :) Volnoběžku nenajdete na všech alternátorech. Většinou se montuje na alternátory s většími výkony, většinou nad 70 A (já vím že výkon se neudává v A ale ve W, ale když ty alternátory se tak označují). Proto volnoběžku nenajdete ve Škodě 105, Favoritu nebo Fábii v sociální výbavě Junior. A k čemu vlastně slouží kromě toho aby se čas od času posrala? Alternátory s velkými dobíjecími proudy mají poměrně velké a těžké rotory. Když roztočíte motor, roztočí se i rotor alternátoru, zpravidla ještě vyššími otáčkami než samotný motor, protože má menší řemenici než je na klikové hřídeli. Jenže vy tam jako řidič mlasknete rychlost a neurvale pustíte spojku. Otáčky motoru se rychle sníží, jenže co má dělat chudák alternátor? Stal se z něj setrvačník _ pokud by neměl volnoběžku (případně jí měl zadřenou jako v mém případě), musel by svojí pohybovou energii předávat zpátky řemenem na řemenici motoru. Tím by byl namáhán jak řemen, tak i ložiska alternátoru a dalších agregátů na stejném řemenu (čerpadlo posilovače řízení, kompresor klimatizace, ...) tak hlavně napínací kladka která jednoho dne řekne dost a vydá se do světa. S funkční volnoběžkou se nic takového nestane, alternátor prostě sám plynule zpomalí, srovná otáčky motorem a nedochází tak k namáhání řemenu a dalších komponentů. A té proklaté kladky!

 

edyss*
hodnocení

0x

Já ji měnil na svým autě v 202 tis. km zárověň s diodovým můstkem. Začala se přidírat.

autoelektrika-praha.cz/...

 

hodnocení

0x

Moc děkuji za srozumitelné poučení.

Je jen otázkou zda uváděné výhody volnoběžky alternátoru převažují nad jejími nevýhodami a zdali jen neprodražují alternátor? To,že by rotor alternátoru svojí setrvačností negativně působil na řemen, při razantnějším snížení otáček, je sporadické. Vždyť rotor je intenzivně elmagneticky bržděn, při dodávce (odběru) proudu do el.soustavy vozidla. S tlumením vybrací lze souhlasit. - miro

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]