Povolení kolových matic

Od: Datum: 27.11.13 21:19 odpovědí: 25 změna: 25.11.14 23:27

Řeším obrovský problém. Mám alu kola s maticemi s kuželovým sedlem a ani za boha je nemůžu povolit. Bohužel některé mají sjetý šestihran. Co s tím? A ještě jedna otázka: Mají se povolovat s nasazenou ochrannou hliníkovou krytkou nebo bez ní? Už mě to roztrhlo pár gola ořechů.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: tr
Datum: 27.11.13 21:24

Zdravím, všechny krytky dolů, nic tam nenechávejte, to je pak jasné, že se šrouby ničí. Jaký máte klíč. Doporučuji sehnat trhák, nebo alespoň klasiku křížový klíč(ale kvalitní) a pomocníka s kladivem co bude pomalu poklepávat v ose šroubů a Vy budete povolovat. Jak se to podaří, šrouby vyhodit a koupit nové v odpovídající pevnostní třídě a délce a typu závitu.

Foto by neuškodilo. Ať se práce podaří.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.11.13 21:30

Povolovat bez krytky, ořech přímo na hlavu. Když je hlava sežvýkaná, je několik možností. Buď na ní naklepat menší ořech a zkusit povolit. Pokud je přístup k COčku, je možno na hlavu šroubu navařit matici za vnitřní průměr, Teplo od sváření také pomůže při následném povolování. Pokud se ještě dá na matice nasadit ořech, zkuste předtím přes kus ocelové kulatiny kladivem pořádně pobouchat hlavy a pak se pokuste povolit. Tomuhle všemu předejdete, když kuželovou dosedací plošku šroubu namáznete grafitovou vazelínou- přitom pozor, aby se vazelína nedostala na závit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.11.13 21:40
avatar

To Hujer-a proč by se vazelína neměla dostat na závit? Nechápu ty lidi co tvrdí,že se nesmí mazat a pak se ptají jak je povolit.Jinak s ostatním souhlas!

Od jisté doby (co jsem ukroutil šroub na ibize ) běžně VŽDY když sundávam kola na autě,tak závit máznu olejem (nebo tukem co je po ruce,ale motorový mám v autě vždy) ,a dotahuji jen rukou! a přesto si VŽDY při povolení musím pomoci nohou!

Ohodnoceno: 1x
 
Od: isteron
Datum: 27.11.13 22:17

Pri každej výmene pneumatík, do roka 2 krát, som natrel závit s grafitovou vazelínou. A nikdy som nemal problém povoliť skrutky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.11.13 21:42
avatar

přitom pozor, aby se vazelína nedostala na závit. *smich*

Na to obzvlášť bacha, protože příště byste ta kola povolil v pohodě a to by pak přece nebylo žádné vzrůšo s rozlamováním ořechů - a co nejhůř - velmi pravděpodobně by se Vám podařilo to kolo vyměnit třeba i po defektu na silnici ! A to, uznejte, přece nejde, vždyť boys z asistenčních služeb chtějí být taky živi ! :-D

Já se však takovýchto radovánek zřeknu, proto u všech aut - ať už jde o osobáky, dodávky, či náklaďáky všechny šrouby mažu, opravdu nejlépe tou grafitovou vazelínou. Včetně závitu, podotýkám. Krom toho bývá velmi žádoucí namazat i středící kroužek, protože jinak estráda povolením šroubů nekončí, žejména lité disky dovedou pěkně ,,přirůst´´ k náboji.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 27.11.13 22:01
avatar
Pokud by to všechno selhalo poslední možnosti je tzv.zavitova fréza(jakoby zavitovy rezak s levochodym,proti,závitem,který se zakousne i do sebeozvykanejsi hlavy šroubů a pak klasicky povolí) v pneuservisech vesměs maji protože přesně na případy "co nemazou" tak pak nepovolují...Takže zkusit sam a když neuspejete oslovit pneuserisy,autodilny v okolí...
Ohodnoceno: 0x
 
Od: kid
Datum: 28.11.13 08:47

mohl byste upřesnit jak to vypadá příp nějaký odkaz?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.11.13 18:37

problém je v tom že se jedná o alu kola a kmaticím se z boku nelze nijak dostat viz foto

http://img1.hyperinzerce.cz/x…-kola-ford-16-design-st-1.jpg

Od: k2
Datum: 28.11.13 18:42

Pokud je sestihran alespon v takovem stavu, ze se na nem orech protaci "jenom" kdyz hodne zaberete (tedy kombinace lehce ozvejkany a hodne utazeny), tak bych zkusil nejaky pneuservis s razovym povolovakem/utahovakem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.11.13 18:45
avatar

sundat krytku nasadit kovanej oříšek metrová trubka a musí to jít

pokud už si na šroubu utrhl hranu tak nabouchat hvězdičkovej torx opět pořádná roura a zabrat

nebo na šroub nasad trubku zevnitř ovař šroub k trubce na konec trubky navař pořádnou matku aspon 24ku gola trubka a povolit -vono se to ohřeje a povolíš to nedávno sem takhle tahal bezpečnostní šrouby z jednoho fiata

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.11.13 21:29

Problém je v tom že ta matice nemá žádné hrany, zkoušel jsem to sekáčem a odštípali se z ní kousky kovu. To s tím navařením je dobrý nápad bohužel ta matice je docela hluboko v alu ráfku a a navřit i by šlo velmi špatně možná vůbec. A přepokládám že povolování by ty svary stejně nevydržely.

Od: tr
Datum: 28.11.13 21:44

Zdravím, možná by to šlo obalenou elektrodou, ale lepší bude vyhledat odbornou dílnu, než to doma více XXX . Pokud budete dále matice likvidovat, tak možná bude třeba nakonec provést rozříznutí ALU disku a to byste rozhodně nechtěl.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.11.13 21:54
avatar
Vypadá to jako klasické ořechy gola sady jen maji stejnou černou matkou barvu jako třeba ořechy k vzduch.pistoli...vnitřek je podobný vyšším,dorezavacim,zavitnikum...ofic.se to jmenuje zavitova fréza - to jediné často zabere v podobných situacích aniž by člověk dokalicil ostatní(nějaké navarování matic apod.)...zkuste se zeptat někde v pneuservisu popř. někde v autodilne v okolí(slušné si to bude MIT protože leckdy třeba šrouby napravnic atd.prostě jinak nejdou a než to odvrtavat řezat nové závity atd.je lepší za trojku koupit tuhle sadu zavitovych řez)
Ohodnoceno: 0x
 
Od: rellum
Datum: 09.01.14 19:36

Kolové šrouby se nemažou,udává to i výrobce.Tak to prostě je!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.01.14 23:00

Výrobce se sichruje, protože při malém utažení by se šrouby mohly samovolně při jízdě uvolnit. Když se však šrouby utáhnou předepsaným utahovacím momentem, tak disk pruží a funguje jako pojistná pružná podložka. Pak namazání závitů nevadí, naopak šrouby se lépe povolují.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: drmilan
Datum: 17.11.14 20:24

Už jsem byl několikrát svědkem jak se v literatuře přímo píše: v žádném případě nemazat závity kolových šroubů! Opak je pravdou! Naopak, při montáži nikdy neopomeňte závity lehce namazat vazelinou! Když to nezapomenete utáhnout, šroub se nikdy(!) sám nepovolí. Nechápu co za "kancelářské odborníky" píše ty zasvěcené knížky. Opisují to jeden od druhého a přitom je to taková blbost. Sami pracovníci v pneuservisech mi to potvrdili. Namazat a nebudete mít problém se sejmutím kola!

DrMilan

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.11.13 05:44
Nevim proc mu raditd ohledne sroubu kdyz potrebuje povolit matku. Ja bych teda neriskoval svarovat neco. Je tam malo mista a jak ti to ujede tak bude jeste vetsi sranda. Radeji bych zkusil namlatit mensi goĺu nebo torx. Hlavne to nesmis povolovat 12 hrannou golou
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.11.13 17:05

Tak dneska jsem to zkoušel navařit a už jsem si myslel že jsem to povolil bohužel se ukroutily ty svary. Potom jsem zkoušel odvrtat ten šroub co je připevněný na brzdovém bubnu (šeft) jenomže ten je kalený a vrták vydržel tak první centimetr. Nakonec jsem do toho mlátil asi 3 hodiny až jsem tu matici uplně rozsekal, jenomže tam jsou asi otřepy a ten kužel nejde sundat. Takže to vidím asi tak že budu muset rozříznout ten alu ráfek a nějakým způsobem, bohužel nevím jakým to dopravit k automechanikovy aby vyměnil ten šeft.

Od: tr
Datum: 29.11.13 17:13

Právě tohle jsem nechtěl, aby někdo udělal. *zed*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.11.13 20:16

ono by to asi stejně nakonec tak dopadlo i v servise jinak jsem se ptal v železářství a chlápek mi poradil vytahováky matic z nástrojové oceli s vnitřní šroubovicí, která se do matice údajně zakousne. No jak jsem uviděl tu cenu za 6 nástrček myslel jsem že padnu... 2 800 Kč

Od: jyri®
Datum: 25.11.14 23:27

mám to v dílně super věc ve vnitř jsou takové nožíky používám to kdyz nejde neco povolit je to jen na povolování a kdyz povolujete tak se to zařízne do matice a je to lepší nez ožvejkat hlavu a odvrtávat nebo popř navařovat

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: jyri®
Datum: 03.12.13 12:00

všechny krytky dolu sehnat pořádný ořech nějakou delší páku a zapáčit přinejhorším to nahřej COčkem

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.12.13 17:26

No mám ještě jeden dotaz. Vylisoval jsem rozvrtaný šteft a koupil jsem nový. Bohužel nevím jak to ti výrobci dělají ale ten kupovaný je asi o 0,5 cm delší než ty originály. Nebude to mít nějaký vliv na vyvážení kol?

Od: asdd
Datum: 03.12.13 17:33

Vliv to mít bude, je oázka jestli to poznáš - je to pár gramů a u středu kola. Zkrátit na rozměr originálu není problém.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jyri®
Datum: 25.11.14 23:24

vše bez krytek vem si nejakou tyč umísti jí na sroub a mrskni do tyče kladivem ale opatrně nějak s mírou on ten závit povolí

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.