Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jiná ujetá vzdálenost vs jiné auto

Od: meric88 odpovědí: 12 změna:

Dnes jsem měřil vzdálenost od jedné pumpy do bodu B a zpět. Bylo to 316 km. Manželčiným autem to ale bylo 301 km.

Uvažuji správně? Když mám měkčí gumy (dneska já), tak se kolo otočí vícekrát a PP ukazuje větší vzdálenost. Tak tím se vysvětlí ten rozdíl?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar promon

Tak první předpoklad je použití standardních kol - dnes jsou v módě co největší kola, se kterými je auto schopno astoň trochu zatáčet - s těmi pak zákonitě ukáže počítadlo méně km, než auto doopravdy najede. A krom toho - každý tachometr může ukazovat jinak, je tam určitá tolerance

 

hodnocení

2x
avatar clayman

tohle jsem nikdy nezkoušel, ale myslím, že to bude i v toleranci gum resp v toleranci tachometru. Některý výrobce nastaví +4 km/hod jiný alibisticky +6 km/hod oproti správné hodnotě. V mém autu je přesně 4.

Určitě máte v TP více možných rozměrů gum a různá šířka vs % výšky nedá zcela přesně stejný obvod kola. Bavíme se o mm, ale v počtu otočení už to něco udělá.

Jinak podhuštěná kola také něco udělají... ale přesto to všechno zvažte i jiný nájezd do zatáčky, jiné předjetí z pruhu do pruhu, kličkování ve svém pruhu... je tolik možností, kde jste najel 15 km až hrůza pomyslet :) Měření bych opakoval vícekrát, abych si ty hodnoty zprůměroval a teprve pak dělal závěry :)

meric88
hodnocení

Jsem před jízdou i po ní tankoval do nádrže "maximum" - ale už jsem četl o prvním cvaknutí a možnosti i více tam nakapat...

Princip je v tom, že auto počítá, kolikrát se otočí kolo a dle toho vzdálenost určí. Proto s měkkými koly se ráfek otočí vícekrát, PP hlásí delší vzdálenost a tím pádem paradoxně nižší spotřebu (než s koly tvrdě hustými).

k2

Pokud se bavime o nahusteni pneumatiky v ramci jeji "normalni pouzitelnosti", tak si myslim, ze podhusteni nemuze mit takovyto vliv na ujetou vzdalenost (na 300km rozdil 15km).

meric88
hodnocení

Jsem mel nalozeno hodne veci v kufru a zadní kola vypadala dost podhuštěně. Ale neměřil jsem je od výměny pred mesicem. Mám zimní.

Jo, já mám R14 a žena R15.

jirkamatapat*

Tvoje poslední věta=větší blbost jsem už dlouho nečetl.

meric88
hodnocení

To o velikosti kol? Tak u vetsiho kola by 1mm vzorku na gumě udělal větší odchylku než na menším.

 

hodnocení

2x

Pokud pojedete jednu trasu jedním autem a na pneu budete mít vzorek 1 cm, naměříte např. 316 km. Poté pojedete stejnou trasu stejným autem a na pneu bude vzorek 1 mm, naměříte o cca 9 km více. Navíc tachometry proměřují až 10%. Porovnejte si přesnost měření dle kilometrovníku na dálnici.

 

meric88
hodnocení

Děkuji tomu, kdo správně upravil název tématu. I všem ostatním :)

 

meric88
hodnocení

Ha, tak to je fajn: Mezi 301 a 316 je skoro uprostred 309. A to mi ukazaly google mapy! :)

 

buss
hodnocení

0x

Mechanický je tak přesný, jak jsou přesné použité díly, pneu, rychlost...
Elektronický lze kalibrovat.
Senzory ABS
5% je mylím v normě i tak.

 

radil*
hodnocení

0x

Buď si jistý, že když ujedeš 300 km jakýmkoli autem, tak z deseti se ti shodnou tak dvě a to i při stejném typu. Každý tachometr má nějakou odchylku od skutečnosti a nemusí to být ničím jiným. Samozřejmě, že nahuštění a sjetí pneu vliv má, ale to bys poznal na jednom autě se stejným tachometrem. (projet na nových a na sjetých gumách), mezi jinými auty to bude nejvíc dělat tachometr.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]