Zimní kola jen přední?

Od: Datum: 21.11.13 07:31 odpovědí: 25 změna: 22.11.13 01:35
avatar

ahojky,,,,, potřebuji poradit - mám autíčko Smarta a má universální obutí, bohužel přední kola jsou dost sjeté, bez vzorku. Uvažuji o výměně za zimní , ale pouze u předních kol.Nemám s tím zkušenosti , jak by jste to řešili vy? Jsem již mimo pracovní proces , tudíž finance hrají velkou roli. jinak bych vyměnila všechny čtyři. Díky za radu- KOrina


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.11.13 08:01
avatar

no přijde mi to jako blbost, aby přední náprava měla naprosto jiné chování - nejen směsí, ale i vzorkem. Aby jste se pak hodně nedivila, že předek bude relativně držet na silnici, ale zadek lítat a strhávat auto.

doplněno 21.11.13 08:02:

ačkoliv pokud je to městské auto do 40km/hod...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: olaf71*
Datum: 21.11.13 08:16

pořád lepší než sjeté bez vzorku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: radil*
Datum: 21.11.13 08:37

U Smarta a ježdění na nákupy bych se toho nebál, předpokládám, že už nejsi žádný mladý ichtyl, který musí mít auto pořád ve smyku a bez driftování neusne. Tvrdím, že na autě může mít rozumný řidič cokoli, jen tomu pak musí přizpůsobit jízdu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 21.11.13 08:47
avatar

Ano, je to možné řešení, jak bylo řečeno - lepší než mít hnaný předek bez vzorku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.13 09:10
avatar

Korino,

U osobáku všechny kola musíte vyměnit za zimní...

odpověď na dotaz "jak by jste to řešili vy" koupit všechny po internetu, nechat přezout u mne jako charita pro Vás, nebo odstavit vozidlo. Páč já bych nechtěl platit pokuty na silnici...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: nu*
Datum: 21.11.13 09:30

najděte si brigádu, nejlepší je uzavírání pojitných smluv - poviné ručení k autům v kombinaci s přihlašováním auta za peníze

vystojíte si frontu , vyřídítě úkon a máte 500,- Kč v kapse, to je půl gumy na smarta

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.13 10:15
avatar
Ve speciálu světa motorů o přezouvání se odborníci shodli, že když už člověk nemá peníze na to aby koupil 4gumy tak je lepší dát dvě nové na zadek protože je o tisíc procent menší problém když přední kola nezaberou při rozjezdu než když vás v zatáče přeběhne zadek a autí jde do hodin.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: axus®
Datum: 21.11.13 10:29
avatar

U Smarta v zadnem pripade nehrozi, ze by predni kola pri rozjezdu nezabrali a to ani v tech nejhorsich podminkach. Ma totiz pohanenou zadni napravu.

Odbornici jsou jedna vec, legislativa druha. Bez 4 zimnich pneumatik to ani nezkouset. kdo nema na 4 pneumatiky, nema si porizovat auto.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.13 12:34
avatar

totaku, ne že bych nevěřil co jste četl, ale nevěřím, že se odborníci shodli na tom, co píšete. Páč je tto blbost...když předek nezatočí, páč máte horší pneu, tak ani zadek Vás nepředeběhne..

Ohodnoceno: 3x
 
Od: asdd
Datum: 21.11.13 12:48

Je to tak - nedotáčivý smyk je mnohem menší zlo než přetáčivý, tj horší gumy vepředu je lepší varianta než horší vzadu. Přetáčivý smyk znamená pro 90% řidičů ztrátu kontroly nad autem (přetočí se bokem a auto vysáňkuje kam se mu chce), nedotáčivý se koriguje líp a jde i dřív poznat (nechce zatočit ale úplná ztráta kontroly není tak rychlá - něco málo se uřídit dá a náraz je čelně = lepší než boční.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asdd
Datum: 21.11.13 12:52

PS a zásadní rozdíl je v táhlé zatáčce ve větší rychlosti, právě tam ten zadek s horší gumou předbíhá nejradší a korekci je třeba umět, špatná korekce = náraz bokem = průšvih.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.13 13:07
avatar

asdd, na toto jsem čekal, ale vlastník podobné míchanice pneumatik nemůže jezdit na nebezpečí smyku, klidně můžeme vést i polemiku..

..špatná korekce = náraz bokem = průšvih *****ale furt lepší jak náraz předkem, když nejde točit kolama...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.13 18:55
avatar

Již mnohokrát se mne snažila zadní část předjet,ale vždy toto lze LEHCE korigovat,protože řízená ,přední,náprava,se dá neustále kočírovat,ale pokud ustřelí předek (stalo se mi 2X) a vždy se nedalo NIC dělat,auto si jelo kam chce.Ale v jednom je pravda,je opravdu lepší narazit čelně než bočně

Ohodnoceno: 1x
 
Od: 0000567
Datum: 21.11.13 11:02

Pokud se nechcete zabít tak na to rychle zapomeňte...to už je lepší i všechny letní než toto...přední náprava bude mít naprosto jiné chování než zadní a auto se bude chovat úplně nepředvídatelně...kupte třeba protektory,ty nestojí tak moc a i když protektory nejsou žádné terno,určitě to bude o x procent bezpečnější než tohle

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jezevecmaly
Datum: 21.11.13 12:56

Tak ve Smartu musí být smrtelný i náraz do obrubníku, takže ty gumy bych zas až tak neřešil...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 21.11.13 13:21

To je jedno,ale nemusím to ještě přivolávat tím že budu jezdit na tak vražedné kombinaci pneumatik...to je na přetáčivý smyk jak dělané,přední náprava bude držet ale zadek už pocestuje kamsi do pangejtu,nikdy bych si nic takového na auto nedal...to už jsou vážně lepší všechny letní,to aspoň poznáte od předních kol kdy to přestává držet na silnici,takhle pojedete a zadek najednou bez varování ustřelí

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 21.11.13 13:35
avatar

To je mylka.

Diky tomu, ze je tak maly ma velmi tuhou a kompaktni konstrukci.


Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 21.11.13 12:32

Teoreticky můžte dát na přední nápravu jen ty Vaše "univerzální" - nové, a vyjždět budete skutečněš jen když nebude sníh ani led

Legislativa je postavena tak pokud nejsou zimné pneu nařízeny značkou zimní výbava, musíte je m ít jen v zákonem stanovených situacích, když budou silnice suché a bez ledu, i když by mohlo mrznout, neporušíze zákon jítdlu na ětch vašich univerzálnácj, bohužel se může situace rychle změnit a můžete dopadnout jako ten děda co vyjel stodvacítkou v lednu na letních gumích na poštu,

Před poštou bylo asi 15 cm rozbředlého sněhu a on při pokusexch zaparkovat v řadě stojících auta naboural 3 nová auta protže si škodovka jela kam chtěla

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.13 15:18
avatar

díky za radu od všech , věřím že byla dobře míněná . Jinak na obranu tohoto mini auta vám musím říct že ho již mám pátý rok a nikdy mne nezklamal , co se týká motoru a jízdy tady u nás v horách , kde je zima dříve a déle. Jezdím s ním hlavně na chatu , na nákupy a na návštěvy do 60 km. I můj syn který uznává jen velká a silná auta , si ho několikrát vypujčil a pochvalně o něm mluvil.Má malý kufr ale co já do něho narvu to by jeden nevěřil. Dnes jsem o tom mluvila s dcerou a dohodly se mezi sebou že mi koupí všechny čtyři pneu k vánocům. No není to krásný ježíšek! díky Korina

Datum: 21.11.13 16:23
avatar

Korino, máte hodnou dceru, určitě má i své děti. Pneumatiky ať Vám koupí dneska, nebo zítra a pod stromeček ať Vám dají obrázek pneumatik na Vašem autíčku, namalovaný Vašimi vnoučaty.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.13 17:52
avatar

Milane , to mám opravdu hodné děti, dcery a syna. Je to můj největší úspěch v životě , vnoučata , tak těch mám pět a pneu už jsou objednané, mám radost a ted abych já psala Ježíškovi o dárky , ale já nikdy nečekám na poslední chvíle , kupuji již od září. Tak hezké podzimní dny a já jdu dělat křížaly pro vnoučata... Korina

 

Datum: 21.11.13 17:30

ono je největší problém v tom že čím kratší auto, tím se to rychleji přetáčí... takže pokud chytnete v zatačce větší smyk tak je velká pravděpodobnost, že se to auto rychle roztočí... nevím sice jestli to platí u všech aut, ale já to mám vyzkoušeno na svém malém polu vs. fabia combi... tam je rozdil dosti citelný a s tím polem nehrozí abych si jezdil v zimě zatáčky na ručku.. to je jistá smrt :D ale na parkovišti je s tím zase docela sranda... .. takže za mě, já být váma tak bez zimních gum do toho auta nevlezu.. to auto má minimální deformační zony a jestli to někde omotáte kolem sloupu tak je dost pravděpodobné že z toho auta nevylezete po svých ...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 21.11.13 18:36

Na žádném autě bych nevyjel bez zimních pneu v zimě...jen 4 malý plošky gumy vás drží na silnici a hodně záleží jak jsou kvalitní...co se týče smarta tak on je docela odolný proti nárazu,ale pokud to omotáte někde ve 120 o strom tak z žádného auta nevylezete živý...nebo pokud přežijete tak na vozíku do smrti

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.11.13 23:19
avatar

Měl jsem už hodně aut. Třeba na Warburgu jsem měl jeden čas vpředu jednu vysokoprofilovou diagonálku a druhou nízkoprofilovou radiálku. Nebyl problém tak jezdit i v zimě. Na jiném autě jsem jezdil v zimě na letních pneu, které byly vpředu skoro hladké - auto se 150 koňmi ty pneumatiky prostě zhobluje rychleji. Nechlubím se, vím že to nebylo ideální, ale prostě nebyly peníze. I tak jsem neměl žádnou havárku - pokud řidič dokáže číst chování auta a cítit, co se děje pod koly, může jet na čemkoliv.

Dát zimní pneu jen na předek a na zadek univerzální, to je naprosto v pohodě. Hlavně u Smarta kde je zadek dobře zatížený. Když k tomu ještě má auto ESP, nemůže se stát prakticky nic pokud není řidič úplné pako a nenajede do zatáčky jako prase nebo nezašlápne prudce brzdu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.11.13 01:35

Potvrzuji z vlastní zkušenosti, že při zimních gumách pouze na hnaně přední nápravě vznikne snadno přetáčivý smyk zadních kol. Chtěl jsem ušetřit a po smyku na zledovatělé a neudržované silnici mě náraz předkem do betonového obrubníku přišel na 16 tisíc Kč. A to jsem měl velké štěstí, že auto v protisměru jelo až když jsem už narazil a stál.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.