Dobíjení - akumulator nebo alternátor?

Od: Datum: 19.11.13 10:00 odpovědí: 2 změna: 19.11.13 10:25

Včera jsem jel a cca 15.km před cílem mi začala svítít kontrolka dobíjeni.Jak jsem dojel do cíle,tak jsem zkusil nastartovat a baterka byla vvybitá.Dal jsem ji nabít a byla nabitá za 3.hodiny,musel jsem dolít do všech článku vodu,byla úpně suchá.Dal jsem ji zpět do auta ,a při jízdě se rozsvítilo dobíjení,a cca po 10.km jsem se vrátil a zaparkoval,a zkusil jsem znovu nastartovat.a byla opět vybitá.Baterie ma 4.roky,mam felici 1.6.r.v. 1996,Mam dotaz může být "mrtvá" baterka,nebo je to alternátorem?Jde mi o to at nekoupím baterku,a bude v háji alternátor.nebo ať nenchám vyměnit alternátor a bude to baterii.Díky.

doplněno 19.11.13 13:12: Při měřeni jsem naměřil 12.4.V,a při nastartování a zapnutí světel byla hodnota 11.5.V,při volnobêhu problikovala kontrolka dobíjení,při zvýšení otáček na 2-3.000.kontrolka dobíjeni zhasla.
doplněno 20.11.13 06:14: Koupil jsem novou baterku,kontrolka dobijeni svíti a při zvyšení otáček kontrolka zhasne.
doplněno 20.11.13 11:00:

tak to bylo uhlikama v regulatoru,vyměnil jsem uhlíky a vše klape.Díky všem za pomoc


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.11.13 10:07
avatar
Regulátor napětí na alternátoru ti zničil akumulátor. Vyměň oba.
doplněno 19.11.13 12:10: Ano, přeměř napětí při různých otáčkách. I když zrovna u těchto alternátorů to často blbne sporadicky, nemusíš naměřit odchylku a za jízdy se to zase může podělat.
Regler je pod krytem, nový je za babku, baterce to ale zcela určitě zkrátilo životnost.
doplněno 19.11.13 17:42: V otáčkách zhasla kontrolka, ale nepíšeš zda se zvýšilo i napětí na 14V.
Kroužkama to nebude, to by blblo naopak ve vyšších otáčkách. A regler s uhlíky se dá vyměnit i na autě, nemusíš altík vyndavat.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 19.11.13 10:25
avatar

přeměř dobíjení mělo by to na volnoběch dávat 13,8-14.2V a to to napětí bys měl naměřit i při přidání plynu cca 2-3000 ot jak naměříš mín či víc je to na opravu altíku moh v něm odejít již víše zminovaný regulátor nebo náká dioda

pokud to přebíjelo mohl si odpravit i baterii opravil bych nejdřív alternátor pak dolil baterii a nechal jí celonočně na nabíječce no a pokud po tom nabíjení do týdne klekne budeš muset koupit novou

doplněno 19.11.13 13:23:

takže ti to nedobíjí vůbec vyndat altík a zjistit proč možná bude jen stačit vyměnit uhlíky a srovnat sběrací kroužky

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.