Podvalnik vs ŘP sk B

Od: Datum: 11.11.13 18:47 odpovědí: 8 změna: 12.11.13 18:39
dobry den zajima me jak je to s tim podvalnike mohu ho mit pripojeny za autem kdyz mam jen skupinu B? muzu na nem neco vest? poradte
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.11.13 18:53
avatar

Za ty prachy co Vás to "B" stálo byste to měl znát. Jinak se to tu řeší pětkrát do měsíce.

Pokud má přívěs max celkovou hmotnost do limitu vašeho auta, tak ano, jestliže tím neporušíte jiná ustanovení zákona.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vaseprezdivka*
Datum: 11.11.13 19:26
a jaka jsou ty jina napr.? takze nema vliv jestli je prives brzdeny nebo ne?
Od: nu*
Datum: 11.11.13 20:32

v TP máte hodnoty O1 - bržděný a O2 nebržděný, tam je odpověď

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 11.11.13 20:33

Koukni do techničáku od auta (kolonka tažný závěs).

Mᚠtam údaje bržděný nebržděný. Jsou to maximální váhy přívěsů pro tvoje auto.

V techničáku od přívěsu si najdi váhu samotného přívěsu. Pokud se vlezeš, tak můžeš táhnout třeba prázdný. Pokud naložený překračuje tažný závěs, tak táhnout nesmíš ani s B+E.

S B nesmíš překročit celkovou soupravu (auto + přívěs) 3500kg a auto musí být t잚í než přívěs.

doplněno 11.11.13 20:59:

Cyrile, řekl mi to instruktor v autoškole

doplněno 11.11.13 21:14:

http://www.agados.cz/poradna/jaky-prives-muzu-za-auto-zapojit

doplněno 11.11.13 21:34:

Je to tak, zde si to tazatel může vypočítat:

http://www.azprivesy.cz/poradna/ridicak/

Př.:

Škoda Favorit

1290kg Celková hmotnost

750kg bržděný

400kg nebržděný

ADAM 66 plato special 100 km/h

2500kg celková

550kg okamžitá

Se skupinou B+E nebo s rozšířenou B (kod 96) mohu takto velký plaák Favoritem táhnout, ale jen prázdný nebo nesmím kouli tažného zatížit více jak 750kg. Kdyby byl přívěs s naloženou hmotností do 2210kg, tak ho mohu prázdný táhnout i s Bčkem.

Takto to nyní je. :-D

Viz: http://www.azprivesy.cz/poradna/ridicak/

doplněno 11.11.13 21:37:

Tedy pro součty se počítá celková (to je ta hodnota soupravy 3500kg)

A pro zatížení tažného se počítá hodnota okamžitá (tedy prázdný vozík nebo s nákladem, který vozík nezatíží více, než by koule mohla dle TP mít).

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 11.11.13 20:38
avatar

Neraďte hlouposti! Hmotnost u přívěsu se bere pro tento účel celková-maximální. Bez ohledu na okamžitou.

doplněno 11.11.13 21:14:

Tím hůře!

doplněno 11.11.13 21:19:

Je dobré řídit se zákony a ne kdejakými hloupostmi kolujícími po netu.

doplněno 11.11.13 23:35:

Některým se dá opravdu jen těžko radit, když jsou přesvědčeni o pravdivosti všeho, co kde pochytí. To, že stačí nahlédnutí do jediného paragrafu příslušného zákona (který by již dávno měli znát), je pro ně zbytečností a raději budou do nekonečna omílat nesmysly.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: gumid
Datum: 12.11.13 09:16

Paragraf tam je v odkazu...

Kdyby jste měl prázdný přívěs na loď, který váží 500kg, ale celkovou měl 2900kg, tak jste asi bez auta typu Volvo nebo Hamr v prd... že s tím neodjedete k vůli zákonům? Právě ty Vám umožňují takový prázdný přívěs odvléci i malým autem, když váží jako pírko.

Akorát se s B nesmí překročit v tomto případě těch 2900 přívěs + 600 auto (obrazně řečeno pro příklad). Jinak se s BE dá táhnout přívěs o celkové 3500kg autem, které snese na kouli 700 a přívěs prázdný má 600.

Takto to zákon umožňuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 12.11.13 10:40

navíc právnící tvrdí že v ČR došlo k chybné implementaci EU směrnice

EU směrnice na rozdíl od nařízení EU / ES/ neplatí vertikálně, tedy přímo a okamžitě po schválení, směrnioce staniovuje jen cíl kterého má být dosaženo a časopvý horiziont - do kdy.

Podle mnoha judikátů ES dvora v případě, že implementací EU směrnice do národní legislativy mají někomu vzniknout povinnosti nebo práva, v případě že vinou či chybou někoho v daném státě nebyla včas a řádně implementována, soud má za to že marným uplynutím lhůty pro její implementaci tato práva vznikají / i povinnosti/ a lze se jich domáhat ( vymáhat/, a to účinně.)

doplněno 12.11.13 10:42:

tím jsem chtěl jen zkomplikovat tuto diskusi, v momentu kdy úřady lpící na zákonech operují pojmem nejvyšší technicky přípustná / povolená hmotnost, jak to scháli zákonodárce, jsou hlasy operující směrnicí EU klterá to defunuje jinak

V ČR je bordel ale teď po volbách se vše změní - zlepší

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.11.13 18:39
avatar

nu, souhlasím s Vámi (opět) že došlo k chybě "implementaci EU směrnic" přesněji v překladu.

viz citace:

Takže to fungovalo, jak máte v letáčku až do doby, než vstoupila platnost novely zákona 361 (zákon 297/2011 platný od 19.1.2013). Tam se najednou objevilo, že s ŘP na skupinu B je možno připojit jen a pouze vlek do nejvyšší technicky přípustné hmotnosti 750 kg. Změna prý nastala proto, že jen překlopili evropskou směrnici do naší legislativy. Už tehdy mi to přišlo podivné, směrnici jsem si našel a musel uznat, že je to tak. Jenže jsem se pro jistotu podíval do originálu v angličtině a tam to bylo jinak. Přitom šlo o jedno slovíčko.

Teď se mi to nechce hledat, ale šlo o rozpor charakteru může/nemůže. I žák základní školy po několika hodinách angličtiny by patrně věděl, jak to správně přeložit, ale chyba se holt stala. Smutné je, že při aplikaci do našeho práva to nikdo neprověřil. Když to ministerstvo zjistilo, podalo návrh na změnu zákona. Prošlo to sice, ale jak to už v naší zemi chodí a všichni se hádají o všechno, natož o prosazování zákonů, zůstalo prozatím u návrhu bez odhlasování a bez účinnosti. Paradoxně se tedy po odhlasování vrátíme k původní verzi z roku 2 000.

A lidi za to dostávají pokuty, protože jak já říkám, v téhle zemi si dělá každý, co chce.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright Š 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.