Jak udělat brzdící systém na domácí motokolo

Od: Datum: 11.11.13 17:22 odpovědí: 14 změna: 02.04.15 09:19

Dobrý den, mám menší problém.

vyrábím si tzv. " motokolo" je to koncept motoru, v mém případě z motorové pily a kola. motor nasadíte do košíku navedete na něj řetěz a spojíte se zadním kolem. Vše pořádně upevníte, svaříte... a pak nevím co dál, jak nastavit(čím) a bych mohl ubírat či přidávat plyn. chtěl bych ubírání a přidávání na ruku (jak u motorky) ale nevím jak na to. PROSÍM PORAĎTE co a jak mám dál udělat, ale prosím nějaak polopatě :D :)



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: tencoseptal
Datum: 11.11.13 17:32

jo a jestli by to šlo nejak přes kabej tak si tam, domyslite trubku :D

Od: max*
Datum: 20.05.14 15:42

Ahoj, místo původního táhla plynu napoj bowden, veď ko po kostře místy jako lanko zadní brzdy a na řídítka si přidělej ještě jednu brzdovou páčku, třeba o kousek kratší. Tou kratší brzdou pak budeš přidávat plyn a původní páčkou budeš brzdit. Je to jednoduchý jak facka. Ale pokud máš náhon zadního kola přes řetěz, tak už to není braný jako kolo, ale jako motocykl, na to musíš mít STK, řidičák apod.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: motokolaricz
Datum: 02.04.15 09:19

S nesmyslným názorem (většinou od prodejců třecích válečků), že řetěz = moped, jsem se už setkal. Přečtěte si Vyhlášku 341/2002, nic takového tam není. Cituji: "montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech". Tj. pokud nesvařuji, nevrtám, ... do rámu tak, že bych ovlivnil nosné části, vyhlášku splňuji.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 11.11.13 17:40
avatar

Proc se ptas v nadpisu na brzdici system, kdyz Te pak zajima pridavani plynu?

Kdyz se kouknes na motor, najdes na nem karburator, od ktereho puvodne vedlo tahlo ke knofliku na rukojeti pily.

To nahrad bowdenem a sezen si na riditka rychlopalovou rukojet z nejakeho fichtla.

Ovsem pokud mas na kole berany jako na obrazku, tak na ne ten rychlopal nenaroubujes.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: tencoseptal
Datum: 11.11.13 17:46

jo berany nemam, diki moc si my pomohl, uz vim jak na to :) !

Od: pepino*
Datum: 23.01.14 18:26

Tak jestli máš motor z motorový pily tak nejlepší způsob jak brzdit je přepnout pilu na řezání dříví prostě hodíš polínko a mělo by tě to zabrzdit jestli to nezabere musíš vozit sebou klacek a hodit ho v kritické chvíli do výpletu kola je to takový nouzový systém ve stíhačce tomu říkají katapult ale tohle je levnější varianta

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.13 18:10
avatar

Těch problémů budeš mít víc.Jak chceš vyřešit spojku mezi motorem a kolem? Dále převod ozubeného kolečka na hřídel motoru?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 11.11.13 18:13
avatar

Spojka je soucasti motoru, ne? Bude sice stale pri slapani roztacet retez a jednu cast odstredive spojky, ale takovy odpor by to byt nemusel.

Co presne myslis tim prevodem ozubeneho kolecka?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.13 18:26

Spojka je sice součástí motoru, le bude potřeba na ní napasovat ozubené kolečko, které bude roztečí stejné, jako řetěz. Navíc si myslím, že bez mezipřevodovky to bude k ničemu. Pila točí nějakých 6-8.000 otáček/min. Chtělo by to alespoň převod 1:10 až 1:20.

doplněno 11.11.13 22:18:

Budu-li uvažovat, že optimální otáčky motoru budou na hodnotě kolem 3000/min, tak za převodovkou 1:10 spadnou na 300/min. Při průměru kola cca 65cm, je jeho obvod přibližně 2m. Pak při 300ot/min kolo ujede vzdálenost 600m/min, či pojede rychlostí 36km/hod.Tolik asi teorie.Mimochodem, pokud si vzpomínám, tak závěsný pomocný motor na přední kolo měl třecí převod a to primární kolečko mělo něco kolem 3cm v průměru. To by v tomto případě pak byl převod cca 1:20.Tak tolik asi pro představu o rychlostech a otáčkách.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: axus®
Datum: 11.11.13 18:35
avatar

Ale jo, ale to jsou vsechno resitelne detaily.

Meziprevodovku urcite a nejlepe nejakou drobnou planetovou, to se ale necha vsechno sehnat.

Navic nominalni otacky motoru pily jsou bez zatizeni. Pri zatizeni budou nizsi.

Podle toho, ze tazatel nevi ani jak ovladat plyn bych se nebal, ze ma hotove reseni, o kterem si mysli, ze funguje.

Rozhodne to ale nevidim nerealne.

Ja radeji hledam reseni, jak neco jde, nez o necem rovnou prohlasovat, ze je to nesmysl.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jdukolem
Datum: 11.11.13 18:23

Technický nesmysl,takhle to nejde,spočítej si nejprve převod,řetězem ho v žádném případě nedocílíš.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 11.11.13 18:34
avatar

Kdysi jsem prodával motokola značky Bodeček. Vyráběly se v Brně. Tam byl motor uložen výkyvně a výkon se přenášel kladkou na zadní kolo, když se výkyvně uložený motor přitlačil na toto kolo. Takto to dělala většina výrobců. Domnívám se, že napojení řetězem do zadního pastorku, i když na nákresu vypadá jednoduše, bude obtížně řešitelné. jinak by to tak výrobci běžně dělali.

Ze zvědavosti jsem se pokusil něco vygooglovat, našel jsem servis a snad i prodejce těchto kol, zde by asi bylo možné jet okouknout a případně si koupit třecí kladku která je lety provozem vychytaná. Jde hlavně o tvar a použitý materiál.

http://www.bike-net.cz/detail…ve-kolo-bodecek-model-2010-1/

zde je přímo odkaz na konstruktéra a původního tvůrce, myslím, že by na slušný dotaz i ochotně poradil, třeba má i nějaké díly:
http://rejstrik-firem.kurzy.c…21553/bodecek-industries-sro/

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jdukolem
Datum: 11.11.13 19:01

Nemusíš se omezovat,jde to i s dvěma motory

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.13 23:24
avatar

Není lepší použít už hotové řešení? Btw. pokud už máte motor, převody na zadní kolo lze dokoupit jako stavebnici. Třeba tady je ten systém převodů vidět: http://aukro.cz/motokolo-80ccm-i3697286184.html

Je tam i "cvrček", takže motor nebrzdí kolo když se jede bez motoru.

Další verze: http://aukro.cz/motokolo-80ccm-i3680024273.html

Nemá cenu to stavět a vymýšlet doma, stejně to nebude spolehlivé, bude to těžké a řvát to bude jako kráva. Doporučuji spíš koupit už hotové, prověřené řešení včetně motoru - nejlépe čtyřtakt, ty jsou krásně tiché.

Sám uvažuji o něčem podobném - motorizovaném vozíku za kolo. Ta Vámi navržená konstrukce bude zásadně zvyšovat těžiště a zhoršovat ovladatelnost kola.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.