Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1.4 benzin nebo diesel?

Od: brena* odpovědí: 29 změna:

Ahoj všem, potřebuji poradit s výběrem motorizace do Škody Fabia combi.

Chtěl bych buď 1.4 mpi ( možná i 1.4 16V) nebo 1.4 TDI.

Tu benzinovou bych nejraději když už tak v plynu, prosím napište mi své zkušenosti s těmito motory,

nejvíc mě zajímá kolik vydrží motor km za pravidelného servisu a kvalitního oleje a zda fabie moc nehnijou.

Mockrát děkuji za vaše odpovědi.

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

umis5k5m9
hodnocení

2x

Raději 1.4MPI nebo 1.4 16V s LPG. Vydrží při normální údržbě v klidu přes 500tis km. Levnější bude vycházet jak na palivo, tak na případné opravy.

1.4TDI trpí na poruchy moderních naftových motorů. Není to nic hrozného, ale stojí to peníze navíc. Za životnost vozidla se může jednat i o více než 100tis Kč oproti LPG.

doplněno 11.11.13 21:28:

@honzas1 Ty to vidíš pouze ze svého pohledu, kdy si najel pouhých 40tis km. To je nic neříkající.

Já se na to dívám pohledem autoservisu, kam jezdí zákazníci řešit své problémy. K nám jezdí pravidelně cca 5 lidí s 1.4tdi a už se dělala 3x vačka a 2x klika. To jsou zásadní věci, které by se u normálních motorů dělat neměli. A žádné nenajelo více než 300tis, když nastal problém. Celkový nájezd těchto vozidel je přes 1 milion km. To jsou mé zkušenosti. Jakmile se překročí 200tis začínají problémy uvnitř.

To je blbost
doplněno 12.11.13 04:36:

no nyní je najeto 216 tis.. buh ví kolik je stočených... vačka a klika..? když jezdí na longa nebo jebou na vyměnu oleje tak tomu věřím... já znám zase servisy které mají opačné zkušenosti s těmito auty.. tak nevím.. ale to co ty tu píšeš je nesmysl.. spíš bude chyba někde jinde než v autě..

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490

fabie nehnijou , stejne jak octavky , pokud nejsou tuknute , jedine co hnije je vyfuk.

1.4 MPI 55kw /50kw nebo 44kw je dosti slabe , ale staci na hlidnou jizdu/ je super volba , nesmrtelny motor , rozvody v retezu , takze kdyz se vytaha tak za par kacek das novy

1,4 16V je tez dobry motor , ale uz mas rozvody rozvody v remenu , takze se musi menit , celkem lenivy motor na ty kw /zatah az ve vyssich otackach a tim padem vetsi spotreba/

1.4TDI neber , vibrace , nic to nejede a konstrukce motoru ma sve chyby

Bral bych 1.4 MPI v LPG nebo octu 1.6 nebo 2.0 v LPG

k2

fabie nehnijou , stejne jak octavky , pokud nejsou tuknute
Ponekud odvazne tvrzeni...

Můžu soudit pouze podle jednoho konkrétního kusu. Před barákem mi stojí jedna fabie, rok výroby 1999, celoročně venku, negarážovaná a nikde nehnije.

k2

Fabii nevlastnim a nikdy jsem ji nevlastnil, nicmene ze tam trpi rohy prednich blatniku u prahu neni jen povidacka. Jde nejak o to, ze tam i pres plastove nadkoli lita bordel, ktery se tam drzi. Nevim, zda timto trpi vsechny Fabie I, nebo jen prvni rocniky.

Stejne tak octavia hnije kolem vicka nadrze. Nevim jestli vsechny, nebo jen pred-facelift.

Vicemene je mi to fuk, nikdy jsem se o to hloubeji nezajimal. Netvrdim, ze Oct I ci Fab I jsou (z hlediska koroze) spatna auta, jen mi prijde odvazne tvrdit, ze nehnijou.

Možné to je, ale nic takového v těchto místech nepozoruji.

ty máš asi hodně zkušeností s naftou co? :D já mám na tom motoru najeto 40tis. a ty? já do toho motoru vložil nula nula nic kromě filtru a oleje.. že to nejede? tak to bych moc netvrdil... když jsem někoho vezl tak se mě dost lidi ptalo jestli to mám 1.9...takže se to asi zrovna jako chcípák netváří... rozhodně to je živější než 1.4MPI které mám taktéž doma... jediné s čím souhlasím jsou vibrace... benzin je benzín.. u něj skoro nic nejde cítit...

souhlasím že dízl táhne dobře, tedy zhruba od 2tisíc když zapne turbo. Na cca 3/4 plynu není 160 problém.

Po ujetí pouhých 40 tisíc kilometrů se dá dost těžko cokoliv zobecňovat. Při takovém malém nájezdu je většina dnešních aut v pohodě.

 

0000567
hodnocení

0x

1,4 MPi škoda motor tím nic nezkazíš,nesmrtelný motor poháněný řetězem který vydrží při předepsaném servisu hodně přes 500 tis...nevýhody,poměrně slabý,řehtající řetěz,ale jak říkám klady velmi převažují

1,4 16V koncernový motor,rozvody řemenem který se musí pravidelně měnit,v nižších otáčkách moc nejede...poměrně spolehlivý,aspoň 500 tis by měl taky vydržet

1,4 TDi,vibrující,poměrně nespolehlivý...když diesel ve fabii tak 1,9 SDi,to je něco jiného

 

hodnocení

0x
avatar miramira

1.4 TDi 59kw a naprostá spokojenost, 51kw je o něco horší. Spotřeba dlouhodobá na cca 50 000 km pod 5L (cca 4,7-4,8) nafty. Jen ten neobvyklý zvuk jakoby motoru z traktoru. Kdybyste jezdil dlouhé trasy mimo dálnici jednoznačně docílíte 4,5L. Když vezmete vývoj tak nejstaší je mpi pak 16V a nakonec Tdi, je otázkou jestli starší tecnika vydrží dýl. Podle mě to chce o vůz pravidelně pečovat.

Fábií tdi máme ve f. více a o problému s motorem jsem neslyšel.

doplněno 11.11.13 20:50:

podle mě na 99.999% platí,že každej bude tak trochu chválit to, s čím jezdí. Češi řidiči nikdy neřeknou, to jsem vůl, že jsem šel do koupě toho a toho, stejně kak ženský ikdyž si koupí na sebě neco hnusnýho, tak druhá hned přitakává, že je to supr a moc jí to sluší. Snad mě ženy omluví za tento poněkud řízný příměr. :-D

0000567

To není ani tak o tom s čím kdo jezdí,to je spíš ze zkušeností automechanika...nemám nic proti dieselu,ale zrovna tenhle motor nevím nevím,to staré 1,9 SDi byl nesmrtelný motor nebo rotačka 1,9 TDi také

 

hodnocení

0x
avatar jinx

Pouzivame obe auta 1.4MPi aj 1.4 TDi (3 valec).Tyzden do prace vozim ja a tyzden kolega (350km / 1 tyzden).Ja som majitelom tej 1.4 MPi.LPG-LOVATO montovane pred rokom pri 208tis.km.Teraz mam 222 tis.km.Dojazd na 41.5 litra plynu je 610-620km nezavisle na jazdnom style a teplote zima / leto a to myslim doslova.Spotreba plynu stupne pri tahani privesu cca 400kg.Spotreba benzinu v zime je 3000km/40litrov.V lete 6000km/40 litrov.Benzin sa pouzije na ohriatie motora. Zatial som absolvoval iba garancnu LPG prehliadku po 2000km (bezplatne) a teraz ma caka prvy plateny servis po 15000km.Vstupne naklady 1100euro vratane STK.EK,urady,legalizacia.

A teraz k tej 1.4 TDi. kolega ma na nej 223 tis. km (aka nahoda).r.v.2006.Vibracie pri volnobehu a kopanie pri rozjazde.Slaby nabeh kurenia a vobec pomale ohrievanie (hlavne v zime).Napriek tomu ze ja mam plyn ktory toho tepla odoberie fakt dost tak sa jeho motor ohrieva pomalsie.Citit na prednej naprave ze je na nej tazky motor...potvrdil aj kolega...niekolko krat sme si vymenili auta.Naproti tomu ma kvalitny zatah odspodu.Da sa plynule jazdit aj na 1300 otackach.Spotreba podla PP je 3.2 litra nafty v zime a 2.6 litra v lete dlhodobo.Po natankovani plnej (doslova) sa zacne rucicka hybat az po 360km!Dojazd do 1200km na jednu nadrz.Castejsie praskaju H7 ziarovky z dovodu kolisania napatia v sieti (velky odber pri starte naftoveho motora) a vibracie v prednej casti.Ja viem da sa poriesit predradnymi odporovymi vodicmi co som neskor aj urobil. Bateria 59Ah v naftovom a 44 Ah v mojom benzinovom motore.Naftovy motor si bezproblemov poradi s klimou.Ja v mojej MPi klimu nemam.Karoseria je cely den na slnku a hrdzavenim nemame obidvaja problem.Skor sa prejavuju standardne problemy...tj. zatekanie cez zadne dvere (nie kufrove),silentbloky prednych ramien.ziarovky,predne loziska..inak zaklopem ...vacsinou veci spotrebneho charakteru a potrebnej udrzby.

doplněno 12.11.13 09:53:

doplnam 1.4 MPi/50kW..a este obidvaja pouzivame tempomat kde sa len da.

 

martinhajek*
hodnocení

0x
1.2HTP - nespolehlivý (děsivé nedostatky v konstrukci), méně kultivovaný, poměrně svižné rozjezdy ale jinak slabý, ve vyšších rychlostech vysoká spotřeba
1.4MPi OHV - spolehlivý, slabší, na volnoběh méně kultivovaný, vyšší spotřeba
1.4i 16V - spolehlivý, pružnější a silnější než OHV, dobrá spotřeba. Stokoňová verze je výkonná jen ve vysokých otáčkách, kde má ale vysokou spotřebu
1.4TDI - hlučný, nekultivovaný, výkon dobrý, pružný, dobrá spotřeba
1.9SDI - velmi spolehlivý, slabší, nízká spotřeba
1.9TDI - silný a pružný, dobrá spotřeba
brena*
hodnocení

Ahoj všem, moc děkuji za vaše odpovědi.

Tak jsem se rozhodl pro benzinovou verzi ale mám teď dilema, našel jsem celkem slušnou 1.4 mpi a 1.4 16V 74 kw, obě jsou již v plynu tak kdo pak mi poradí kterou mám vzít motorizaci spíš.

Děkuji.

umis5k5m9

Já bych si raději koupil vozidlo bez zástavby a poté nechal instalovat LPG.

1) Máš daleko větší výběr.

2) Vozodla budou celkově v lepším stavu a i cena bude v průměru nižší.

3) Nepředělaná vozidla budou mít v průměru menší km náběh.

doplněno 12.11.13 21:55:

Jo a bral bych raději také 1.4MPI.

0000567

Přikláněl bych se k 1,4 MPi,tenhle motor tě těžko zklame

Tak mně 1,4 Mpi totálně zklamala.Po odjetí 20 ti kilometrů z autobazaru se rozsvítila kontrolka mazání.Auto jsem odstavil a zavolal majitele.Ten si auto odvezl na podvalníku a zakrátko mi sdělil,že asi původní majitel auta občan SRN do motoru nalil olej,který rozpustilkarbon a ten ucpal mazací kanály,nicméně auto opravil a odvezl mi ho domů.Poté jsem si di něho nechal zamontovat LPG apo 18ti měsících ježdění se auto totálně rozesr...Odšlo těsnění pod hlavou,tlumiče,díly tlumiče výfuku aservo řízení.Oprava stála 42 ti. Kč.Po dalších 18 ti měsících odešlo těsnění pod hlavou podruhé a automechanik prohlásil,že jsou spadlé vložky pístů a že oprava se nevyplatí.Zamontoval motor jiný což bylo dalších 18 tis Kč .Teď s tím rok jezdím a zase se začalo ztrácet chladicí médium.Tak,že Fabii 1,4 MPI již nikdy více.

umis5k5m9

Už přes 20let se do vozidel používají oleje, které jsou natolik aditivované, že se prakticky karbon usazovat nemůže. To platí pro vozy Škoda Favorit a mladší. Takže s tím rozpuštěným karbonem je to na 99% blbost. (jedině v případě, že by měl občan SRN zásoby více než 20let starého oleje, který by tam dával)

Přídřený motor a ještě 1.4MPI(který se dá sehnat za pár korun) je nejlepší zahodit a koupit jiný. Opravdová oprava takového motoru totiž vyjde dráže, než jiné funkční vozidlo.

Rada na závěr. Vyměň automechanika. Je to lempl. :-P

To jste musel mít teda fakt smůlu na kousek, nebo hrozného mechanika. Ten motor se dá vpohodě sehnat za polovinu a hlavně neznám nikoho, komu by ten motor odešel.

0000567

Taky nevím o nikom kdo by měl s tímto motorem problémy,auta běžně přes 300 tis a není problém...k tomu častému kolabování těsnění pod hlavou,pokud je pan mecanik tak vychytralý a motor mění za 18 tis,existuje jeden velice snadný trik jak to těsnění rychle zničit,stačí přidat do růžové chladící kapaliny kapku starý modrý,vytvoří se žíravá směs která těsnění dokonale vyžere,a v menší koncentraci se to ani na barvě nepozná...rada zní aby pan tazatel vyměnil mechanika a možná zmizí i problémy

 

0000567

To je hodně divný,protože dneska už se oleje nedělí podle syntetickosti,klidně může být 15W 40 víc syntetická než 0W 30 a usazeniny už se z dnešních olejů nedělají,mají čistící aditiva a různé další přísady...vypadá to spíš na to že majitel olej neměnil vůbec a mazací kanály ucpala ta černá srajda(vazelína)...

K těsnění pod hlavou jsem nic podobného nezažil,jednou mi odešlo těsnění hlavy na 120tce,na feldě mám přes 300 tis a těsnění je tam původní...pokud tam pan mechanik dal čínské těsnění tak se nedivím vůbec ničemu

K mechanikovi který prohlásí že kvůli vložkám válců se oprava nevyplatí a nový motor namontuje za 18 tis se radši ani nevyjadřuju,to nemá smysl


Ide o to najst slusnu 1.4MPi s malym najazdom km a tu prestavat na plyn.Dovod preco nekupovat auto uz prerobene je:
1.) Ten kto si dal instalovat LPG potrebuje vela a hlavne lacno jazdit.cize bude mat vela km.(Felicie co to maju davno za sebou atd.)
2.)Zivotnost nadrze na LPG je 10 rokov,potom ju treba menit co su zase len vydaje.
3.)Samotna dostupnost komponentov LPG v pripade poruchy.Sa ti moze stat ze kupis auto uz s LPG a ked sa vysype prva porucha tak ti mechanik oznami ze do tvojho systemu niesu uz dostupne komponenty.Preto sa orientuj aj na znacku.Overene su napr.BRC,TARTARINI,LOVATO..ja neviem teraz ma nenapadne...
4.)Uz zastavany system ma tazko identifikovatelnu poruchu..kto by sa inak dobrovolne zbavoval auta S LPG ze?Napada mi ze tak mozno nejaka pipina co uz jej auto nepasuje ku kabelke...
pitrs*

pokud chceš benzín, tak jednoznačně 1.4 16V 55 nebo 59 kW. 74 kw verze trpí zvýšenou spotřebou oleje (první ročníky). 16V motor oproti klasickému MPI (44 a 50kW) je nebe a dudy. Podstatně nižší spotřeba, je živější, tišší a řekl bych i spolehlivější. Auta vyzkoušej a uvidíš. Rozvodů se neboj, nestojí to svět. Přeju šťastnou ruku, protože v dnešní době kupovat ojeté auto je o hubu!

0000567

Já zase tvrdím opak...nebe a dudy to jsou jen takový pověry ještě z minulých dob že všechno co je cizí je tím víc adidas...jednoznačně víc najede motor MPi OHV,je méně náchylnější na opotřebení,netrpí tolika závadami(mám dílnu tak to můžu docela objektivně posoudit)...s tou spotřebou a výkonem to taky není tak horký,ten motor MPi klidně dokáže jezdit za 6 litrů benzínu a jezdit se s tím dá taky v pohodě

55kw 16v je zdechlina. To jede skoro stejne jak mpi 50 kw takze tady bych se dlouho nerozmyslel
0000567

Je to tak,to je ještě takové smýšlení z dob minulých kdy všechno co bylo cizí bylo prostě cool a adidas a všechno naše nanic,zastaralé,pro socky...před několika lety jsem kupoval svoje první auto,škoda felicia,na nic jiného peníze nebyly(chudý student)...pátral jsem na internetu a vyptával se na různé modifikace a podobné věci...několik lidí mě tam srdceryvně psalo že jen motor 1,6 má smysl,že 1,3 je poruchový šit,že to nejede,žere,škrčí a podobný cancy...přesto jsem koupil 1,3 i když ve mě hlodala jistá pochybnost,za 7 let co auto mám jsem na něm najel 170 tisíc a už v době koupi měla najeto 150 tisíc...o auto jsem se staral tak aby bylo bezproblémové a motor v 320 tis nemá žádný problém...pak jsem nastoupil do první práce kde měli služební feldu 1,6...čekal jsem co to bude za raketu jak se o tom všude psalo a ono nic,trošku líp to jelo do kopce a možná o něco málinko líp to reagovalo na plyn ale to bylo tak asi všechno,hlučné stejně,spotřeba vyšší cca o litr a půl,v 214 tis km motor na šrot,papalo to olej po litrech...

To samé pozoruji i v dílně,zatímco feldy 1,3/fabie 1,4 MPi nemají při základní údržbě téměř žádné problémy,jen zcela zřídka jsem u těhle motorů musel opravovat nějakou vážnou závadu,nejhůř těsnění pod hlavou...zato motory VW koncernové,nezřídka trpí nadměrným opotřebením,žerou olej po litrech,několikrát už jsem řešil vymlácené ojnice,motor totálně zadřený(to se týkalo teda hlavně fel 1,6),ustříhlé pero v řemenici rozvodů a následné potkání(taky 1,6)...bylo toho hodně,a to koncernových motorů ve fabii/felicii jezdí menšina a stejně jsem musel řešit mnohem více problémů...

Vyšší spotřeba oleje u 74 kW není rozhodně pravidlem. Ale také jsem o tom četl. Nemohu to ovšem potvrdit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]