Je opravdu nutný Velfobin do paliva?

Od: Datum: 10.11.13 08:01 odpovědí: 9 změna: 25.11.13 16:17

Myslíte, že je opravdu nutné nalít Velfobin do nádrže, pokud auto přes zimu nepoužívám? Dám ho nyní do garáže a po zimě bude jezdit? Názory se různí, doteď jsem tam nic nelil, ale pořídili jsme si malého oplíka, tak aby vydržel. Díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fribble*
Datum: 10.11.13 09:17

Zvlášť když bude auto v zimě stát, Velfobin jde jen doporučit - váže na sebe vodu. Až ho nalijete do nádrže, nastartujte a nechte motor chvíli běžet, aby se směs dostala do celé palivové soustavy.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: buss®
Datum: 10.11.13 11:33

Auto bych dal do garáže, až by to bylo nezbytně nutné, jak káže zákon aby nebyl problém. Nakonec i v průběhu zimního období nemusí být sníh ... a dá se jezdit. Spíše bych se staral o aku. Nikdy se startováním kvůli palivu jsem neměl problém. A co filtr, odkalovač a případnou vodu odpustit?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.13 03:26
avatar

Máte dojem, že v současných benzínech je lihu málo?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 11.11.13 10:33
avatar

Osobně bych doporučil natankovat plnou nádrž a raději t.zv. premiové palivo, u Benziny Verva. Je v nich méně biohumusu.

Plná nádrž má smysl proto, že při změnách teplot nádrž "dýchá" a palivo které je částečně hygroskopické absorbuje vzdušnou vlhkost. Velfobinem se to vlastně jako by dodatečně řeší. Sám jsem jej tedy nikdy nepoužíval, moc mu nevěřím.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asdd
Datum: 11.11.13 11:20

Pokud netankujete benzín bez biosložek, tak je to zbytečnost. Velfobin = líh a toho je v benzínu víc než dost, ještě ho přidávat je nesmysl ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.11.13 00:34

AHOJ. Už se to tu zase řeší. A souhlasím s Frriblem. Rozhodně záleží na tom, u koho se co tankuje. Nejde ani tak o líh, ale o tu případnou vodu v tancích. Měl by to řešit hrubý čistič před ben. čerpadlem. Tzv. sklenička. Ale zase by se měla před zimou prohlídnout, kolik se tam na dně nachytalo vody. Pak se bude vědět cosi s jistotou. Důležitý je to navázání tý vlhkosti a přepravení až do spalovacího prostoru. Já ho dávám tak půl piksly 2x za zimu a potíže nemám. A potíže bývaly, to se pak muselo auto dostat do vyhřátý garáže na pár dní, aby ty špunty ledu povolily.

doplněno 12.11.13 18:45:

Doplnil bych. Když jsem začínal jako motorista, tak mi ta sklenička ze skla praskla, ale nerozpadla se a dlouho se hledalo, kde je chybka. Čerpadlo pro nesnost nedávalo palivo. U starých Spartaků bývala tato sklenička taky na nádrži v kufru, a proto vidět. Ta moje byla pod větrákem za chladičem a až dotek na ni zapříčinil, že se konečně rozpadla a závada se projevila. Doplněno. Ahoj.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.11.13 21:51
avatar

To Humbucker-sám sobě si odporujete!Píšete že nejde o líh ale o vodu ale právě jde o líh.Líh se váže jak s vodou ,tak i s benzínem.Takže kdo tankuje běžný ,obyčejný natural 95,ten má ze zákona obsahovat min.5% etanolu/což je zase jen a jen líh,nebo jinak alkohol/ tak se nemusí bát nějaké ,ať již nasáté z podzemního tanku či zkondezované vody v benálu a tudíž selským rozumem nepotřebuje velfobin.Jinak mé zkušenosti jak z karburátorových (jezdil jsem na BA 91 tehdy normál,a později na BA 95 tehdy super z čehož se pak stal dnešní natural) aut,tak i s vícebodovým vstřikováním (N95 a E85) -nikdy jsem neměl problém s vodou v palivu,nikdy mi nazamrzlo či udělalo nejkou neplechu. Ona ta voda,pkd se dostane až do spalovacího prostoru vadit nebude,ona spíše bude vafit nekde v trubkách kde může zamrznout a ucpat!Vždyť voda se používala na extrémní zvýšení výkonů stíhaček 2.sv.v..Jako dnešní forsáž ,kdy se vstřikuje palivo navíc, se do pístových merlinů třeba ve spitfajrech vstřikovala voda do válců!

A ještě kolik aut má dne hrubý (skleničku) a potom ještě jemný čistič paliva? Dnes snad jen dojíždějící škody 120 (z benzínových)dnes jsou i moderní auta,které snad ani nemají čístič paliva!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.11.13 15:49

Ahoj. Máte pravdu v tom, že dnešní auta už většinou nemají ty skleničky a kvalita dnešních paliv je třeba více hlídána. A potíže byly nejvíce v 70-80 letech u Speciálu. Ale ta voda v těch trubkách dříve fakt zamrzala a po tom vyčištění před zimou a aplikaci Velfobinu tyto potíže nebyly. Třeba jsem nějak zatížen zviky z minulosti. A za velkého vlhka jsem taky měl pocit, že ty motory šly nějak líp. Jestli se ta vodní pára za teola v motoru nějak rozkládá na vodík a O2?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.11.13 16:17

Aby se voda ve válci spalovacího motoru rozkládala na vodík a kyslíl je nesmysl. Vstřikování vody sloužilo jako takzvané vnitřní chlazení, umožňující dostat do válce větší množství vzduchu a paliva. To také umožnilo zvyšovat kompresní poměr motoru případně u přeplňovaného motoru zvýšit plnící tlak. Voda je jinak spalovacího procesu nezůčastnila a z motoru odešla jako pára.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.