Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nerovnoměrné sjíždění pneu

Od: punker* odpovědí: 20 změna:

Zdravím. V pondělí jsem si koupil auto a dnes sem přehazoval kola abych měl lepší vzorek napředku (zezadu na předek a z předku na zadek) ale levé přední je na vnitřní straně sjeté dohladka :-/ předchozí majitel prý měnil/nechával měnit čepy řízení,může to mít vliv? musí se taky udělat sbíhavost jako u kulových čepů co sou v ramenech?

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel

jestli měnil čepy a neudělal sbíhavost je to jasný - je to třeba nechat seřídit

 

hodnocení

2x
avatar diesel

No po výměně čepů řízení určitě geomentrii,nejen po výměn čepů ramene (či svyslých nebo stabilizátoru a já vím jak je ještě nazývají)

 

abcd*
hodnocení

0x

kdykoliv něco děláte s díly přední nápravy musíte dělat geometrii

0000567

To se takto říct nedá,třeba u většiny ramen nápravy mc pherson když se mění se žádná seřízení dělat nemusí,stejně tak poloosy,ložiska,většinou se nemusí nic dělat ani při výměně čepu na rameni...sbíhabost se musí seřídit když se dělají řídící čepy nebo cokoliv s řízením

 

punker*
hodnocení

no taky je možný že nechal vyměnit čepy i udělat sbíhavost a pneu se tak sjela už předtím...nechá to zkontrolovat,děkuji :)

doplněno 09.11.13 20:38:

oprava: nechám

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
u čepů řízení je sbíhavost samozřejmost. nikdy tam ten čep nezašroubujete naprosto stejně jako původní
doplněno 09.11.13 20:51: ale sjetí jedné strany by taky mohl způsobovat špatný odklon

 

humbucker*
hodnocení

0x

Ahoj. Ať se na tý nápravě stalo, nebo dělalo cokoliv, je rozjetá její geometrie. Tak teď jde jen o to, jestli je to nyní, co to auto máš už v pořádku. Gumy nejsou levný a tak bych si to pro klid udělal, nebo nechal udělat. Jinak, lepší gumu na zadek a lepší vzorek na hnanou nápravu. Předkem se dá, když to jde, ještě něco ukočírovat.

 

olinlitomericko
hodnocení

0x

...když se sjíždí jen jedna strana běhounu pneumatiky a jen přední levá či pravá strana, tak je něco špatně nastavenýho. U starších aut s těžkými dieslovými motory bez rozpěry u motoru mezi tlumiči se sjíždí na obou pneumatikách vnitřní strany běhounu-kroutí se konstrukční plechařina tíhou.

k2

U starších aut s těžkými dieslovými motory bez rozpěry u motoru mezi tlumiči se sjíždí na obou pneumatikách vnitřní strany běhounu
Muzete napsat, u jakych aut konkretne jste se s timto jevem setkal?

Jo konkrétně já mám s tímto špatnou zkušenost na seatu ibiza 1,7D.Po dvou sezonách přední kola na vyhazov-vnitřky na kord a zvenčí min.jeté!Podotýkám ,že jsem s tím ne geo byl několikrát a nic se stím nedalo dělat.

Ovšem ale také nemohu potvrdit,jen si to myslím,že to bylo oproti benzínovým verzím těžším motorem,kolega měl stejně starou ale 1,5 benál a gumy měl OK i po více letech!

napr.felicia 1.9D

doplněno 11.11.13 12:23:

tam tiez trebalo rozperu. inak sa krutila kasna.

Mal som problem ako ty.Vnutorna strana pneu na strane vodica zodrata a nic ine.Bol to unaveny silentblok ramena.

k2

tam tiez trebalo rozperu. inak sa krutila kasna.

Vite o jinem aute, kde je z tohoto duvodu rozpera mezi tlumici uz z vyroby?

martinhajek*
Felda 1.9D tam má vzpěru z výroby. Pokud by tam nebyla, někdo jí vyndal.

 

punker*
hodnocení

Je to starší diesel,ale je to celkem mohutný auto,který si myslím že rozpěry nepotřebuje (Alfa romeo 156 1.9 JTD rok99)

Ještě takovej asi blbej dotaz,ale co když tu nerovnoměrně sjetou pneu zepředu,budu mít teď vzadu,kde se pneu sjížděli rovnoměrně,neuškodí to nápravě,že se potom další pneu budou taky sjíždět nerovnoměrně? Nechci to tam nechat celou zimu,ale tak na 100-200km (aby tu někdo nepsal,že budu nebezpečnej a tak...je to fakt jen na pár km :) )

humbucker*

Ahoj. Tu různě ojetou gumu si můžeš dát kam chceš. Pokud se pořád vejde do minimální výšky dezénu a nedělá to nějaké další potíže. Je to taková vada na kráse. Ale uhájit to případně na silnici před švestkama, to budeš muset sám. A nápravě to neuškodí. Je železná a odcházet bude logicky guma dezénu.

 

nu*
hodnocení

0x

také to může být bourané auto, šikovně opravené zkroucené

 

punker*
hodnocení

Budu doufat že ne :-/

 

punker*
hodnocení

Ještě sem zapoměl dodat,že když jedu cca 90km/h a točím mírně doprava tak to hučí,když točím mírně doleva,nebo jedu rovně tak ne. Dnes sem se byl ptat na opravu ve dvou servisech a v obou mi řekli že je to špatný ložisko. Ale když sem sundával kola,tak tam docela drželi a musel sem je silou vycloumat a než se povolilo kolo,tak se to neviklalo,tak nevím. Lomcoval sem s tím z boku do boku...mám to ještě zkusit hodit na hever a zacloumat nahoru/dolu? A ještě za jak dlouho ze to může tak špatně sjet,teď tam mám pěkné pneu a nerad bych je zničil. (Musím čekat na servis do příštího týdne)

doplněno 14.11.13 17:18:

A kdyby to bylo ložisko,netáhlo by to auto do strany když pustím volant?

Pkd je vadné ložisko nepoznáš to cloumáním kolem.Ložisko hučí ,při odlehčení (levé při zatočení doprav a pravé doleva) přestane hučet .Pkd Vám táhne do strany není to ložiskem kola!

punker*
hodnocení

Právěže netáhne nikam :) tak asi to bude to ložisko no :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]