Co znamená pneumatika Radial?

Od: Datum: 09.11.13 16:12 odpovědí: 16 změna: 11.11.13 09:51

Zdravím, pneumatiky s označením radial se můžou používat v létě i v zimě?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.11.13 16:17
avatar

Ano.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: uska®
Datum: 09.11.13 16:31

Za mne - není to ani ryba ani rak. Měla jsem radiálky s označením letní a taky radiálky s označením zimní. V extrémní zimě se s tím jezdit moc nedalo, prodala jsem je.

Radiální plášť - lichý nebo sudý počet kordových vložek, úhel jejich řezu je 84° - 90°, u nárazníků je úhel řezu 18° - 28°, pro nákladní pláště až po 60° Výhody radiální konstrukce Lepší záběr na vozovce, menší spotřeba pohonných hmot, širší plocha styku dezénu s vozovkou, vyšší odolnost proti smyku, pohodlnější jízda, nižší valivý odpor, kratší brzdná dráha.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 09.11.13 16:39
avatar

Nyní používáte diagonální, smíšené nebo chodíte pěšky?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: buss®
Datum: 09.11.13 17:15

No ono ty radiály dnes už převažujíí. Diagonály mají silnější boky.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 09.11.13 17:32
avatar

A ony se ještě diagonální na OA ještě dělají?

Na diagonálních jsem jezdil na starém fiatu před cca skoro 20 roky,a byl jsem rád,že jsem je pak zaměnil za radiální.byl to hooodně velký rozdíl ve prospěch pneu s radiální konstrukcí!

doplněno 10.11.13 16:09:

Můžeš dostat pokutu,ale ne za to že je označena jako radial!Já nejezdím jiné než radiální!Na zimu za značkou zimní výbava (tj od listopadu do března) na pneu bez označení M+S,MS,Mud & Snow nebo s logem vločky nesmíš,jinak pokuta!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: akr®
Datum: 09.11.13 22:02

Takže jen takový příklad, zastaví mě policie, za gumy s označením radial, používané na sněhu mi pokutu dát nemůžou? Mám jeden pár zimních, a pak ty radial. Vyřeším to tedy tak, že zimní dám na náhon (předek) a ty radial, kde vzorek vypadá spíše letní dám dozadu. Děkuji za reakce.

Datum: 09.11.13 22:18
avatar

Radiální či diagonální, nemá to nic společného s provozem v zimě či v létě, Na obrázku vidíte rozdíl. Dnes převládají radiální.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 10.11.13 00:31

Ahoj. Co je guma zač se dá poznat i podle jejího označení. Diagonála je např. 5.50 -15, 5.90 - 15,a pod. A radiálka to má 165-13, 185-15 a pod. V dřívějších létech se zimáky nedělaly jako takové, ale šlo o jemnost vzorku. OS 30 , univerzály OR 6, OR 36, OR 34 a nebo s traktorovým šípákem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: akr®
Datum: 10.11.13 10:50

Takže pokud mám letni radiál, tak je nemohu používat v zimě?

Od: axus®
Datum: 10.11.13 10:56
avatar

Ne. (respektive za podminek stanovenych zakonem).

Radial je typ konstrukce pneumatiky "uvnitr".

O tom, zda je pro letni nebo zimni provoz rozhoduji jine veci.

Co je pro Tebe dulezite je, zda pneumatika nese oznaceni M+S, M/S, MS.

Takova muze do zimniho provozu. S radialni nebo diagonalni konstrukci pneumatiky to nema nic spolecneho.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.11.13 10:58
avatar

znova... v létě můžete jezdit se zimními nebo letními pneumatikami, pokud mají hloubku dezénu alespoň 1,6mm. V zimě můžete jezdit se zimními, pokud mají hlobku dezénu alespoň 4mm.

Konstrukce pneumatiky radiální nebo diagonální vás prakticky vůbec nemusí zajímat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.11.13 11:07
avatar

Vše tady již bylo řečeno. Osobně netuším, zdali se ještě vůbec dělají na osobáky diagonální pneumatiky. Nikdy jsem po tom nepátral, ale vcelku bych se divil, pokud by se ještě dělaly.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: axus®
Datum: 10.11.13 14:47
avatar

U osobaku uz ne.

U motorek a tezkych stroju diagonalni a kombinovane bezne (ne jenom samozrejme).

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 10.11.13 16:05

Zjednodušeně:

1. radiální pmeumatika znamená, že má kord ( textilní nebo ocelovou kostru ) v pneumatice uložen radiálně, to je vlákny napříč pláště - radiálně.

2. diagonální pnematika má kord ( textilní nebo ocelovou kostru) uloženou v plášti podelně - diagonálně.

Z tohoto také vyplývají některé vlastnosti jednotlivých provedení pneumatik. Zásadně nesouhlasím, že to má vliv na přilnavost pneumatiky,vyšší odolnost proti smyku, nižší valivý odpor a nebo brzdnou dráhu - samozřejmě pokud jsou obě provedení bezénu vyrobeny ze stejného materiálu . Zda se jedná o jaký druh pneumatiky, je rozlišeno jejím značením. miro

doplněno 11.11.13 10:15:

Opravuji: diagonálně neznamená podélně, ale úhlopříčně - tady pod úhlem k radiále - pod úhlem k příčnému i podélnému pfilu pneumatiky.. Děkuji

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.11.13 21:02

diagonálně neznamená podélně. Diagonála je úhlopříčka. Antonymum ke slovu radiální je axiální. Podívej se na obrázek nahoře, jak je směrován kord u diagonální pneumatiky - je to šikmo a křížem. No a ještě bych trochu polemizoval s vlastnostmi. Když podle tebe radiála v podstatě nemá proti diagonále žádnou výhodu, proč radiála u osobních aut diagonálu vytlačila?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 11.11.13 09:51

Děkuji za upřesnění . Neříkám, že radiálky nemají žádnou přednost před diagonálkami. Jen jsem konstatoval, že některé valastnosti pnematik, tedy i pozitivní, se odvíjejí od jejich konstrukce. Hezký den - miro

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.