Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Punto 1.4 Turbo zkušenosti?

Od: n3ss3r odpovědí: 39 změna:

Zdravím všechny automobilové nadšence , chci si koupit tohle auto na ježdění po městě a okreskách chci se zeptat jak je to se spolehlivostí motoru a celého auta? nikdy jsem italské auto nevlastnim měl jsem jen japonce a němce a nerad bych udělal nějakou chybu sice je to auto za pár šupů ale přeci jen s ním chci jezdit a ne být pořád v servise díky

 

 

39 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

0x

Punta mají krásnou karoserii, ale podvozky skoro u všech prorezlé na kaši. Koukejte tedy hlavně na spodek auta.

doplněno 04.12.13 18:25:

Italové nesolí...

forum.cars.cz/...

doplněno 04.12.13 18:35:

Známej dělal v servise. U třech kusů jsem se přesvědčil na vlastníi oči.

k2

ale podvozky skoro u všech prorezlé na kaši

Na toto jste prisel jak?

777

Třeba obyčejná felda tolikrát kritizovaná za korozi má v 90% případů podvozek v pořádku,to už musí bejt fakt extra šrot aby to bylo prohnilý i na spodku...většinou jen lemy a zadní dveře

Zato punta často mají karoserii z venku krásnou,ale podvozek(podlaha atd..)totálně na šrot,díry jak do pekla a totálně rozsypaný...a o to je to oproti té feldě zákeřnější

Jinak co se týče 1,4 turbo,vzbuzuje to ve mě smíšené pocity,maloobjemový motůrek přetěžovaný turbem a ještě samotná životnost turba...třeba se pletu,přímou zkušenost s tímto motorem nemám

Spolehlivost oproti jiným značkám řekl bych že dneska už je to jedno,i japonci začínají podléhat trendu šizení a němci jakbysmed...pokud se tomu dá servis tak myslím že by problém být neměl

demijan*

na kaši :D .. jsem já zase neviděl , já viděl hlavně škodovky total hnilé..!

777

Pokud by jsi se pohyboval v dílně tak toto neřekneš...škodovky(favorit felda)jsou totál zhnilé většinou po povrchu,že to nevypadá pěkně ale na pevnost karoserie to nemá nijak extra vliv...ty nejhorší šroty mají prohnilý i nosník blatníku ale to se taky dá poměrně lehce opravit...zato hodně punt má karoserii z venku úplně krásnou,nikde ani stopa po korozi nebo malé flíčky...ale většinou majitele čeká pořádný šok až se to zvedne na zvedáku...podlahové části bývají často tak prohnilé(opravdu prohnilé díry jak pěsti a i na pevnost hodně choulostivých místech...v tom je to hodně zákeřnější,škodovka nic takového v 95% případů nemá,to už musí být fakt total hunt nebo nějak neodborně opravená aby začala hnít podlaha

k2

S tou korozi bych to tak nedramatizoval a obvzlast ne ve srovnani s mladoboleslavskymi zazraky. U punta hnije na podlaze vyztuha pod sedackama (dano konstrukci-jsou tam 2 plechy na sobe a to nemuze delat dobrotu) coz je obecne nemoc vsech starsich fiatu dana konstrukci posuvu sedacek. Pak hnijou zadni podbehy. Oboji lze celkem rychle zaplatovat plechem, na pevnost karoserie to nema valny vliv, nejvetsi oser je, ze se musi vyndat nebo aspon prizvednout koberec, coz je pakarna. Pak klasika jako lemy a prahy.

Obecne punto I je vzhledem ke konkurenci a roku vyroby v korozi bezny prumer. Ani koncern (ten nemecky) na tom tenkrat nebyl buhvi jak a pri problematice koroze vytahovat felicii je slusne receno mimo...

777

Vím co jsem viděl,mockrát...mladoboleslavský auta nejsou žádný zázrak,ale v tý korozi jsou na tom starší punta teda hůře...to nebyla zdaleka jenom nějaká výztuha u sedačky,to byla vcelku celá podlaha,spíš takové prohnilé fleky(něco jako kdyby to někdo na víc místech prorazil pěstí) a naprosto durch,kolem prahů taky totálně prohnilý,ale až jakoby v tom spoji s podlahou,to bylo po celé délce oddělené ...z venku by na tom nikdo nic nepoznal,nikde žádná koroze,zachovalé auto,ale napálit s tím někam tak se to rozsype jak papírová krabička...takto jsem to viděl asi u 4 aut,u některých více,u některých méně

Feldy jezdí prohnilé z venku na šrot,zadní dveře na mraky snad skoro úplně všechny(minimálně aspoň nějaký ten flek u těch zachovalejších)zadní lemy taky na šrot že se to loupe,občas trošku kolem zadní části prahu,ale většinou ještě ne skrs a pak zase předek,většinou blatníky kolem blinkru a u nárazíku...ty zhnilejší mívají prohnilou i tu výztuhu pod blatníkem,ale zatím nikdy jsem neviděl žádnou korozi na nosných částech podlahy,kolem prahů atd,prostě ty důležité části to nenapadá

demijan*

podivej se tak u punta si posvaruju podlahu a osetrim poradne ..ale že mi celá felda shnije to už na to nikdo nekouká ... jsem snad zdravou neviděl.

777

To samé felda,podvozek do tlumexu,zadní nárazník dolu a pořádně to vypatlat pod lemy,dát jak do předu tak do zadu plastové nadkolí,zadní dveře ze spodu vystříkat voskem nebo tlumexem ,pod tu lištu taky narvat a přední blatníky to samé,do tlumexu a plastové nadkolí...a felda se stane korozi 99% odolná,sám mám 1,3 GLXi rv 99 a není na ní stopa po korozi,jen pod tou zadní lištou to začíná mírně vykvítat,ale to není vůbec ještě nic vážnýho,ostatní části jsou netknuté...jo ještě každé tři roky vystříkat dutiny,to hodně pomůže...

U toho punta pokud jste automechanik tak si zoufáte,majitel si to chtěl nechat vyvařit a byla to práce že bych to nikomu nepřál,na podvozku je vrstva jakéhosi pružného tmelu a občas tam prokoukávají díry...myslel jsem si že to vyřežu tak 4cm od těch děr jenže se to začalo loupat i pod tím,nakonec abych vařil na pěkný plech tak by z podlahy nezbylo vůbec nic a auto šlo do kovošrotu,páč cena za opravu by byla absolutně nerentabilní...pokud by se chtělo zabránit korozi podvozku tak by se to muselo pořádně ošetřit asi už po koupi,teď už je u aut které jezdila i v zimě většinou pozdě na cokoliv...jsou vyjímky,ale to jsou staříci co nevyjeli za deště...tovární odolnost podvozku punta proti korozi je asi na stejné úrovni jako škoda 100,je vidět že v itálii se asi moc nesolí.je to škoda,jinak auto docela spolehlivé a designově celkem povedené,ale tohle soudruzi z itálie nevychytali

demijan*

kámoš ošetřil feldu a stejnak mu shnila .. každej hájí ty podělané škodovky jak jsou nejlepší atd ba naopak nejhorší auto to je!To lada proti tomu je mercedes

777

Tak to kamoš ošetřil špatně,mě nehnije a jezdím celoročně...já neříkám že škodovky jsou nejlepší,to punto je celkem dobrý auto,ale v tý korozi je to naspodku katastrofa...zrovna co se korozeodolnosti týče vyzdvihovat ladu nad škodovku je teda taky zcestné...ta ač byla za komoušů daleko dražší hnila už i za předpovědi deště,a prohnilo to skrz jak z venku tak ze spodu pokud to neměl děda co vyjel v zimě dvakrát na hřbitov...

Nejhorší auto?...jezdím s feldou 7 roků a že by to bylo špatné auto nemůžu říct ani náhodou,jediná závada co jsem kdy měl byl alternátor,jinak jen běžná údržba,jezdí to za 6,5 litru a už má najeto k 280 tis a nic s ní není...mám 1,3 GLXI,klimu,ABS,okna a zrcátka v elektrice a všechno to funguje bezvadně...karoserie je v 98% stavu

demijan*

zajimavé že děda měl ladu 34 let než umřel a najezdil s tim hodně! NIkde rez nebyla a mám auto pořád do lady nedal ani korunu aporad jezdi!Jede motoricky o dost lip nez felda nejaka! Jel jsem do slovinska s feldou a na dalnici začala škubat a už se ji nechtělo a to byla udrzovana felda ,pak jsem jel s ladou 01 1200 bez zadneho skubnuti ! lada dojela v poradku .. tak nevim co je lepsi auto!

777

S feldou jsem byl v chorvatsku asi 6x,i v jiných zemích a jen jezdím,kromě alternátoru porucha žádná...jo klidně každá karoserie může vydržet třeba 100 let pokud se s ní nejezdí v soli,kdyby děda jezdil každý den v soli tak mu z ní zbyde jenom střecha(nic proti ladám,tehdejší auta prostě hnila)...v čem konkrétně je motoricky lepší,oba to jsou motory z 60 let,jediný rozdíl vydím v rozvodu ale to je stejně k prdu když ta lada žere 10 litrů při lehký noze...škodovka má moderní hliníkový blok a s životností na tom budou asi tak stejně

demijan*

To se hodně mýlíš ! Děda jezdil pořád i v zimě .. tak to se tvuj asi nestaral o auto. Když se nestaras o auto kazde shnije .. vem si ta lada co mam to je ta prvni ze 70 let a felicie za tu dobu to bude prášek! Motor že má lada uloženou kliku 5x a škodovka 3x . S ladou jsem dal vždy škodovku :D tak nevim co kecas :D..s lehkou nohou mi to zere 7 litrů a 10 nevim kde si to vzal takovej blabol..s tezsi nohou 8 9

777

Tak to musel každý rok patlat tumexem nebo si vymýšlíš,jiná možnost není...jezdila za mnou lada na servis,šestnáctistovka,komunistický kočár na který se čekalo roky...koroze nešla nijak zastavit,vyvařilo se to a za dva roky to bylo to samé,ke konci už se na to majitel vykašlal a byly tam díry jako pěsti...a co že má motor uloženou kliku 5x nebo 3x,to snad má na něco vliv?...na životnost určitě ne když motor ve feldě zvládne k 700 tis,stačí udělat patřične dimenzovaná ložiska,kdyby to byl takový problém tak škodovka taky dělá 5x uloženou kliku...spotřeba 10 litrů u šestnáctistovky úplně suveréně a pod to ani náhodou,před seřízením to jezdilo za 14,to už majitel nevydržel tak jsme to seřídili a spotřeba při nejekonomičtější jízdě se nedostala pod 9,ale to říkám že opravdu jízda stylem vajíčka na zadním platu,jinak 10,11 litrů jak nic...jak dvanáctistovka nevím,ale ta šestnáctka žere jak tank

Že 1,6 dá 1,2 nebo 1,0 není vina škodovky ale výkonu motoru,pokud by škodovka dala výkonější motor tak zase budou škodovky drtit ladu

demijan*

a že to ma hliníkovej blok :D fakt třída no a hlavně to vůbec netopí v zimě.

777

Nevím jestli myslíš 105/120 nebo feldu...ale felda topí tak že po dvou kilometrech je tam sauna,ve 120 bylo topení na nic,to je pravda,ale to nesouvisí s motorem ale s koncepcí a zpackaným systémem vytápění

demijan*

favorit netopil! měl jsem asi 2 měsíce. pak hned radsi prodal..

777

Favorit topí dobře,má o něco málo míň výkonné topení než felda ale topí dobře...pokud netopil tak závada...favority jsme měli dva,po 3-4km musí jít z výdechů hodně horký vzduch,pokud je je něco špatně

demijan*

to ja u lady vyjedu za ves a hned topi a hlavně to jede ne jako favorit :D...měl jsem i 17ku ladu a dal jsem s tim tdi octavku..Každej haní ladu že to je krám ale mýlí se hodně!Jenom poblzaneni cechackove a skodovkari na to nadavaj.. kazdeho jsem v tom svezl a koukal jak to jede a pohodlne auto. S felicie mě bolely záda když jel do slovinska musel několikrát zastavovat a s ladou nebolely záda!

777

S feldou to samý,nastartuju,dám topení plnej ceres a po 2km je v autě na chcípnutí kdybych to nestáhl...já jsem nikdy neřekl že lada je špatný auto...podívej já jsem taky dal s feldou passata a kdoví co ještě...problém byl ten že se jim zrovna nechtělo jet...

Já jezdím s feldou každý rok na dovolenou,minule do španělska a žádný problém,s klimou to bylo docela pohodlný...když má podvozek v pořádku tak není problém s pohodlím,mám sportovní podvozek HP a o něco sníženou světlou výšku-ze silnice to nejde urvat a i když je to o málo tvrdší než série,nikdy mě záda nebolely,ani manželku a nikoho

demijan*

mne nevadil podvozek ,spíš ty sedačky jsou příšerné..Nejlepší sedačky z lady jsou z 05ky a 07ky to jsou uplné křesílka.

 

9cyx

Co je to podle tebe hodně. Já najezdím za rok cca 50-60tis km. To máme cca 2 milióny km za těch tvých 34let. A nemyslím si, že jezdím hodně. Tak nadprůměrně.

777

To už je určitě nadprůměrné ježdění...já za rok tak 35 tis,ale znám i dost lidí co najezdí jenom třeba 10 tis za rok i méně

 

hodnocení

0x

Osobně jsem italské auto neměl, ale co vím od všech známých, kteří ho měli a co jsem kdy vyčetl v různých recenzích a testech ojetých aut, tak italské auto (myslím řadové) a zejména Fiat nedoporučuji z hlediska spolehlivosti. Německým nebo japonským autům nemůže konkurovat!

k2

Maximalni blabol.

erikch*

takovouhle kárku si nekoupil důchodce aby jel jednou do roka na Dušičky přes půl republiky a zpět,ale prostě mladasové na blbnutí...tzn.hodně pečlivě vybírat a opravdu detailní kontrola stavu a kondice konkrétního kusu...Kdysi jsem měl Uno logo v turbíně a byl to neskutečný stroj-jen byl trošku problém ho udržet na silnici(do města na zablbnutí si paráda,malá lehounká a mrštná krabička) Punto(nástupce) už je jakože dospělejší ale fakt bacha na stav toho kousku který budeš chtít koupit...Jako všechny ojetiny,potřebují i Fiaty nějakou údržbu,podle toho pak vypadají-přes svou pověst v čechách kdo Fiata má je spokojen,to auto jede vpodstatě pořád...Měl jsem kdysi na kšeft asi sedmileté Punto s jednajedničkou nebo jedna dvojkou motorem(žádný divoch) a byl jsem upřímně až překvapenej zachovalostí a kondicí dotyčnýho kousku,tím spíš že jsem ,sice povrchně,znal původního majitele a věděl jak "se starrá"(měníl akorát občas olej a destičky když začaly pískat)...

A mohu se zeptat v čem?Přečti si pár recenzí a zeptej se v servisech, než budeš unáhleně komentovat...Třeba máš s italskými auty dobré zkušenosti, ale já jsem pouze napsal to, co jsem slyšel, četl a částečně osobně přesvědčil. A zkušenosti známých, kteří Fiat mají, hovoří za vše, takže nevím, proč "blábol".Nikoho neurážím, napsal jsem pouze své zkušenosti...

k2
04.12.13 20:32

Ve vsem.

Opravdu odpověď na úrovni...bez argumentů...

Jak se říká:Je to marný,je to marný, je to marný!

k2

Hlavne, ze Vy mate spoustu argumentu (slysel jsem, cetl jsem, znamej rikal...)

V cem nemuze Fiat konkurovat nemeckym autum? Motoru HTP ve spolehlivosti, Golfu 3 v odolnosti proti korozi nebo ve chybejici skrabce pod vickem nadrze?

n3ss3r
hodnocení

díky všem za názory tohle je krásnej kousek po celolaku byl to jeho koníček a jezdil s ním jen n asrazy takže stav bude nejspíš skvělý , jedu pro to přes 300km z Prahy do Ostravy takže doufám že to bude ok

k2

Osobne bych se autu po celolaku branil, ale je mi jasny, ze koupe takovyhleho auta v puvodnim stavu je otazka jinejch penez...

taky bych měl starch.. nevíš který packal to lakoval a může se klidně stát že za rok ten celolak bude pololak...

To vladajanis-pokud bych měl auta soudit jako Vy,tak dodnes bych nevybral žádné,protože vždy se najde někdo,kdo na daný typ či značku nadává ,žel mnohdy jen z agentury JPP.

 

demijan*
hodnocení

0x

Jináč punto v turbu měl kámoš a lítalo mu to jak blázen ,lehké a jelo to jak střela , jen na sprintech oddělal spojku .Fiaty maj skvělé motory. Fiat coupe v turbu 20v to už je stíhačka . sportovnivozy.cz/...

9cyx

Hlavně ten motor je jeden velký problém. *smich*

doplněno 06.12.13 09:17:

demijan Dobrý výkřik do tmy. Když dojdou argumenty, tak přijdou urážky. *frajer* Mě je to jedno, auto mám teď čistě jako dopravní prostředek a doby, kdy jsem do úprav a oprav aut nastrkal cca milion jsou už pryč. Teď šetřím na barák.

To že tenhle motor trpí i fatalními poruchami a není vrcholem spolehlivosti, je věc v odborných kruzích známá.

Tvé vlastníctví Una nemá k motoru 20V turbo žádnou vypovídající hodnotu. Ani Punto nemá motor 20V. Takže zase nic.

demijan*

hm :D možná u tvojí podělané škodovky je velkej problém.. kámoš měl dlouho punto v turbu a motor v poho ,nežralo olej nic..Já měl kdysi fiat uno turbo a nikdy s tím žádnej problém neměl.

demijan*

Tak je jasné že v první řadě je dulezitejsi dům než auto.. To ví snad každý . Jsem myslel že to píšeš k puntu. 20v má kamarád a moc s tím nejezdí ,ale na denní ježdění to coupe fakt neni. Ale u punta bych se toho nebál..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]