Nejste přihlášen/a.
Ahoj,chci se zeptat,je mi 18,studuju SŠ a letos končím.Od 15ti pracují ve skladu na příjmu zboží.Už od té chvíle miluji kamiony,chtěl bych si začít dělat ŘP C a potom C+E + profesní průkaz.Peníze na to mám.Po maturitě už mám vybranou VŠ na dálkové studium (jednou za 3týdny návštěva školy v sobotu).A teď můj dotaz.Jak je to se zaměstnáním řidiče,který nemá praxi? Našel jsem dost nabídek v Praze,kde píší že zaškolí řidiče bez praxe,je to reálné?Děkuji za rady Petr.
ŘP s profesákem stojí 36 000 a C+E 8500... = 44500,- na to bych v pohodě měl.Takže v tomto problém není.Pokud jsem zapoměl na nějaké peníze jinde,tak se omlouvám(nepočítám přezkoušení)
Zdravím, reálné to je, ale ve většině případů se po tobě budou vozit, budeš muset porušovat dopravní předpisy a navíc vyfasuješ nějakej vrak nebo starší dodávku. Kamion Ti nedají ani kdyby jsi měl řidičský průkaz podepsaný a orazítkovaný Schumacherem, na kamion se čeká. Navíc se předpokládá, že se budeš umět domluvit více jazyky (doprava export). Ono je možné vozit i po ČR, ale kolik fabrik je dnes českých a má centrálu českou.
Každý zaměstnavatel se chová jinak. Syn za svobodna jezdil s kamiónem několik let. Jezdil sám, ve dvou se to prý dopravcům nevyplatí a tak si musel sám i poradit s kdečím. Otrkal se, to je pravda, ale stačila nějaká havárka či kolona, nedojel včas kam dojet mě, zboží nepřebrali, až druhý den a už tady byl skluz a bylo zle. Kamioňák je jako zajíc, kterého honí psi. A běda, když se zastaví.
Jen jednou, jeli do Aglie, poprvé a tak dopravce mimořádně vyslal dva. Syn i kolega, každý měl asi 23 let. Když sjeli z trajektu, synův kolega vyděšeně zaúpěl: Tý vole, podívej se na to, vždyť oni tady doopravdy jezdí VLEVO. Syn povídá: Tys tady ještě nikdy nebyl? Odpověď: Nééé!
Načež syn povídá: Vidíš to, A JÁ TAKY NE!