Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tlumiče Felicia - Ateso vs. Sachs

Od: hansschuman* odpovědí: 9 změna:

Dobrý den vespolek.

Již nutně musím měnit přední tlumiče na naší stařičké škodě Felicii.

Jaké doporučujete tlumiče?

Názory na fórech se různí.. někteří doporučují prvovýrobní Ateso a jiní zase Německé též údajně originál Sachs.

Na každé jsme slyšel klady i zápory.

Je možné, že by již německé Sachs nebyly tak kvalitní jak bývali? Že by už nebyli Němci tak precizní?.

Děkuji za všechny vaše rady a názory

Hans S.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

2x

Neřeš...

1.6MPi a 1.9D dej Sachs ... ber v úvahu, že to jsou těžké VW motory

1.3MPi a 1.3SPi dej Ateso ... věř, že tvrdé tlumiče budou více namáhat skelet na otřesy a kroucení a zvláště s tím budou pracovat, pokud je to někde nahnilé.

Hlavně si vyměň ložiska i s pouzdry. Pouzdro je takový zlatý cilindr (klobouček) a na něm je černé kolečko s dírou (ložisko). Staré kouslé ložisko totiž vydírá do vršku pouzdra rýhu díky tomu, jak je vybouchaná guma uložení a uložení pár mm povyleze nahoru a do šikma.

Gumu uložení si sežeň s hrošíkem (znak rubeny viz výrobce RUBENA), jinak ti po pár km vyleze tlumič do úrovně vybouchaného uložení a ložisko půjde brzo do kytek.

S novým ložiskem uvidíš, jak jde krásně zatáčet a nikde to nedrhne.

doplněno 01.11.13 21:47:

Skelet Felicie vychází ze skeletu Favorita, který byl zkonstruován na motory Škoda 781.135 nebo 781.136.

Felicie musela po faceliftu k vůli tomu skelet zesílit nosníky v přední části (motorové) a výrobce doplnil u verzí 1.6 a 1.9 rozpěru tlumičů.

U 1.3 tyhle šaškárny vůbec být nemuseli právě k vůli váze motoru na kterou byl původní skelet vytvořen.

Podle toho usuzuji, že 1.6 a 1.9 jsou motory váhově těžší.

Mimochodem nápravy zůstali stejné a pružiny na přední tlumiče jsou pro 1.6 a 1.3 jiné (právě k vůli váze).

Dále je dost poznat na staré ojeté Felicii už od pohledu, co má za motor (sedí vpředu nízko z 1.9tkou o pár cm)

Dle těchto všech zkušeností tohle tvrzení usuzuji...

k2

Z ceho usuzujete, ze 1,6ka je tezky motor?

0000567

1,6 je o dost těžší motor,zatímco 1,3 má blok z lehké hliníkové slitiny,1,6 od VW má pořád zastaralý těžký litinový blok...rozdíl jsem neměřil,ale tipnul bych to tak na 50kg,motor 1,9D je ještě těžší...

k2

Ptal jsem se proto, ze rozdil pohotovostnich hmotnosti je 30kg (fel 1.3 vs. 1.6), coz mi nepripada vzhledem k zatizeni tlumicu a celkovemu namahani karoserie nijak drasticke...

Obecne mi teorie o tezkem motoru od VW, ktery je zabudovany misto lehkeho motoru od Skodovky prijdou jako internetova moudra a legendy.

0000567

Ono si ale vem že máš tu váhu na nápravě stabilně...něco na tom asi bude,páč hlavně u 1,9 jsem viděl hodně popraskaných pružin a i ta náprava kilometrově tolik nevydrží...kdyby to nebyl rozdíl tak by se od 96 roku nemontovali zesílené karoserie připravené k montáži motoru VW...ono nelze brát jen kilogramové statické zatížení,musíš si vzít i o kolik bude větší dynamické zatížení na karoserii třeba odstředivou silou v zatáčce nebo při vjetí do nějaké extra díry,ta kastle na feldu není nijak pevná,a kdyby se motory VW montovaly bez úpravy,nevím co by to mohlo udělat...na feldu je nejlepší 1,3,vydrží nejvíc,to auto je na něj uzpůsobené,podvozkové díly vydrží nejvíc a v případě dodělání stabilizátoru má ze zmíněných motorizací nejlepší jízdní vlastnosti

hansschuman*
hodnocení

Narazil jsem na docela slušnou cenu tlumičů Sachs...O proti Ateso je cena skoro stejná.

To jsou ty Sachsy tak tvrdé o proti Atesu?

Slyšel jsem že jsou spíše tvrde Bilstein.

Hans S.

mamplynokapalinove bilsteiny a je to fakt docela tvrde.. na filcku bych koupil ty levnější.. nemyslím si že by jsi ani u jedne značky udělal chybu

 

0000567
hodnocení

0x

Oboje značky jsou OK,záleží na tobě...někdo tady psal že na 1,6 a 1,9 tlumiče sachs a na 1,3 ateso,ale já si myslím že je to jedno,protože tlumiče byly z prvovýroby různé tuhosti,ke každé pohonné jednotce byl přiřazen jiní typ...já když jsem kupoval ve škodovce tlumiče ateso,tak se mě ptali na jaký motor to má být,že jsou podle motorizací různé...

Nevím jestli němci,ale některé věci s nálepkou made in germany mě dost zklamali,podle toho bych nesoudil,ono je klidně možné že místo výroby je třeba turecko a v německu se to jen balí,dneska už se nedá posuzovat ani tak podle jména,jakož spíš podle zkušeností lidí s jednotlivými značkami...já mám atesa už 50 tis km a no problém,sachsy prý jsou taky dobré

 

automechanik
hodnocení

0x

To vubec neres jakou znacku jestli ATESO nebo Sachs (obe jsou ty lepsi znacky) Hlavne kup spravny typ.

Nechapu ze nekdo radi na jeden motor Sachs a na druhy motor ATESO. Vzdyt je to uplne jedno, SACHS i ATESO jsou velci vyrobci, kteri delaji milion typu tlumicu na jakykoliv auto motor atd.. to je tedy spatne receno/ nelze skatulkovat.

A navic na felda neni narocny auto,aby jste resil tyden vyber tlumicu :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]