Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, poradil by mě prosím někdo, jak nejlépe poznám při koupi auta, že bylo bourané? Nevím, jak se to pozná, bude asi z bazaru. Chci Peugeota 206. Nevíte také, jestli když budu vědět poznávací značku, jestli není nějaký registr, kde by se dalo zjistit, jestli bylo bourané? Díky předem.
Jak pise qualcom. Zadna kartoteka bouranych vozu neexistuje. Snad jedine kontaktovat pojistovnu u ktere byl vuz pojisteny. Bouracka ale nemusi byt vubec nahlasena.
Nejlepe je omrknout si to namiste pred koupi.
Kontrola slicovani a stejnomernosti vsech mezer - mezery mezi blatniky a dvermi, blatniky a haubnou, vikem kufru a karoserii, narazniky a karoserii, svetlama a dilama kolem.
Kouknout se po omylem nalakovanych hadickach, tesnenich - malokdo odstroji kompletne cele auto - to se vyplati jen u drahych aut.
Kouknout se po puvodnim nateru na spatne dostupnych mistech.
Kouknout se po stejnosmernosti zateru svaru a spoju - ve vyrobe to delaji roboty, takze je to jak kdyz streli - coz se neda rict o rucnim patlani.
Podivat se, zda nikde pod palubovkou neni pisek - znamka zatopeni vozu.
Kouknout se, zda se na predni a zdani casti vozu shoduji datumy vyroby dilu.
Zkontrolovat, zda sedi datumy na sklech a zda se cisla na sklech shoduji.
Zkontrolovat odrenost hlavicek sroubu drzici karoserii- lak se po montazi odre.
Na podvozku zkontrolovat vymenu ramen za novejsi, zkriveni ramu auta - malokdy se podari auto vyrovnat uplne - to by byl ale jenom pripad vetsi bouracky.
Peclive se podivat, zda neni vuz svaren ze dvou. Nejcasteji se vozy spojuji za B sloupkem - to se ale ttyka spise drazsich aut.
A hlavne!
Byt dukladny. Nejlepsi si je predem vypsat seznam, co vse chcete zkontrolovat a to pak bod po bodu take zkontrolovat a odskrtnout si. To neni zadna ostuda. Prave naopak.
Clovek ma tendenci ve chvili, kdy se mu neco libi, drobne chybicky prehlizet a pak pozde s odstupem casu zjistuje, co vsechno je spatne a lame si hlavu, jak to, ze si toho nevsiml. Navic prodejci umi zakaznikovi do toho skvele kecat, tak ze odvedou pozornost a kdyz pak jeste pridaji story o babicce, ktera s tim jezdila obcas na nakupy a zbavila se toho jen kvuli tizive financni situaci...
(Velmi castou fintou - historkou je byvaly majitel policista. To je nekdo, u koho clovek tak nejak podvedomne predpoklada solidnost. Na to jdou zakaznici jak slepice po flusu).
p.s. Odhaduje se, ze az s kazdym druhym vozem v CR bazarech je neco v neporadku (kradez, leasing, nevyjasnene vlastnictvi, bouracka nebo alespon minimalne stoceny tachometr). K tomu bych dodal, ze Cesi jsou narod stale pomerne chudy a chamtivy a kdyz uz nekdo auto koupi, tak se z neho snazi vyzdimat co to da, takze pokud nekde stoji neco na prvni pohled vyhodneho (malo najeto, pomerne levne,...) tak v tom je 100% hacek.
Pokud byl peugeot servisován v síti značkových - partnerských servisů, tak podle VIN by šlo zjistrit co a kdy bylo měněno a opraveno...jeďte si pro Peugeota sám do zahraničí, nebojte se toho, pořídíte kvalitrnější auto za stejné peníze, nebo i za méně, než v autobazaru...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.