Jak nejvíce šetřit brzdy?

Od: Datum: 31.10.13 21:18 odpovědí: 16 změna: 03.11.13 12:31

Zrdavím,napadla mě taková věc,mám v plánu nechat vyměnit komplet brzdy na pžerku (kotouče + desky) a chci je co nejvíce šetřit

Tak se chci zeptat,co je lepší při brždění z kopce?Brzdit (stát na brzdě) nebo přibržďovat a udržovat konstantní rychlost a nebo kopec sjet (nepřektočenou rychlostí) a zabrzdit třeba z 90ky na 60km/h až na konci kopce?

Vždy se zařazenou rychlostí,u jekého stylu brzdy více trpí?

díky za názory :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: martinxx1
Datum: 31.10.13 21:19

překlep pžerku = předku :)

Od: wenzel
Datum: 31.10.13 21:41

Při jízdě z kopce je nejlepší brzdit motorem, popřípadě brzdit přerušovaně. V žádném případě nestát celou dobu při jízdě z kopce na brzdě. To bys pak ty destičky mohl měnit každý týden.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.10.13 22:33
avatar

Sice dost dobře nechápu, proč je šetření brzd pro Vás až takovou prioritou, stejně tak nevím o jaký vůz se jedná, ale přesto zkusím odpovědět. Já tedy brzdy nějak moc neřeším, ale už několikrát se technici v servisu podivovali nad slušným stavem mých brzd - celkem běžně mě brzdy vydrží 200tkm - přesnou statistiku si nevedu Každopádně se snažím jezdit plynule, když vidím zatáčku, přejezd, semafor atd. tak už dopředu brzdím motorem, stejně tak z kopce prostě podřadím. Je pravda, že nás už v autoškole vedli k tomu, že brzda je prostředek spíše nouzový a jezdit stylem ,,plný plyn - brzda - plný plyn- brzda´´ je čuňárna. Samozřejmě není auto jako auto - diesely obecně brzdí motorem výrazněji, než benzíny , o dvoutaktech nemluvě (ale ty už dneska nejsou moc k vidění).

Jinak k brzdění samotnému - určitě není dobré stále brzy přehřívat trvalým brzděním, lepší je přibrzdit a pedál uvolnit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.10.13 23:51

Ahoj. K dotazu, si nějak nemůžu pomoct a proto musím říct-napsat. Tak prostě nebrzdi. To podstatné ti už kolegové vysvětlili. Doplním, brzdění ve dvoutaktním Wartburgu s vypnutou volnoběžkou motorem, to býval teda neskutečný zážitek.

doplněno 01.11.13 00:53:

Jak píše kolega Hujer123, tak to funguje. Bez tý volnoběžky to autem děsně škubalo. Přímo neskutečně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.11.13 00:09
avatar

Jak si to má mladá generace znajíc warťase pouze z obrázků a příběhů představit...?

:)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.11.13 00:18

Vartburg měl volnoběžku, takže motorem nebrzdil vůbec. Byl to dvoutakt - to znamená, že motor se mazal olejem v benzínu. No a při rychlé jízdě z kopce by při nuceném volnoběhu, kdy šlo do motoru málo benzínu, by byl motor nedostatečně mazán, Takže když jel Vartburg s kopce bez plynu, běžel motor díky volnoběžce na volnoběh a nebrzdil. O to víc se muselo brzdit provozní brzdou.

doplněno 01.11.13 00:19:

Ta volnoběžka se dala vyřadit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 01.11.13 00:03

Nebrzdit, předvídat, dojíždět, přibrzdit, brzdit motorem. Nechápu ty, co mě z kopce předjedou naplno a pak dole dupou na brzdy, ale jsou jejich.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinxx1
Datum: 01.11.13 17:19

no snažím se spíš brzdit motorem ale prostě to někdy motor neubrzdí a auto zrychluje takže jsem zhodnotil že nejlepší je prostě přibrzdit a pustit...

Datum: 01.11.13 20:49
avatar

Víceméně vše bylo napsáno-předvídat.Z toho důvodu dobrý řidič používá brzdu minimálně!

Běžně vidím při jízdě z práce jak spousta aut před každou vesnicí brzdí-Proč?Protože až do poslední chvíle jedou pod plynem a při značce začnou brzdit (ať již z "90" na 70 či 50)Já většinou odstavím plyn a v dostatečné vzdálenosti a nechám brzdit motor (minimálně na tu 70),a na pade potom ještě podřazuji .

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.11.13 21:26
avatar

Jezdi tak,jako by jsi brzdy vůbec neměl.Časem se to i naučíš.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.11.13 21:50
avatar

Tímto stylem taky jezdím a rád:) Okamžitá nebo i průměrná spotřeba se za to odmění, ovšem nejednou se mi stalo, že při vyřazení rychlosti před obcí nebo pokud brzdím motorem tak, abych do obce vjížděl tak max 55 kmh, tak na mě auto jedoucí za mnou bliká, jak si to představuju, že jedu 200 metrů před vesnicí 75 a ne 90, že on hrozně pospíchá a lepí se mi na kufr auta. Několiktát i troubili a při předjíždění si poklepou na čelo nebo si výrazně prohlédnou, kdo si dovolil je zdržovat. Takže takto jezdit taky vždy, bohužel, nejde.:) Hezký víkend:))

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.11.13 11:31
avatar

šetření brzd :D to mi připomíná jednoho pána šetřil a šetřil až zatuhli a zrezly a zůstávali vyset pán nák nereagoval neb šetřil a došetřil se k jejich ůplné předčasné výměně *smich*

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 02.11.13 15:13
avatar

dabele,a teď tu o Červené Karkulce...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.11.13 16:47

to neni až takova pohadka.. viděl jsem par sežranych kotoučů...

Ohodnoceno: 1x
 
Od: 0000567
Datum: 02.11.13 15:46

Brzdit motorem,třeba si tam dát i nížší rychlost a brzdit motorem,to je asi jediné řešení jak ušetřit brzdy...rozhodně nedržet brzdy celý kopec,nehledě na to že se vám možná rozehřejí do červena tak budete měnit brzdy každý rok...když musíte zpomalit tak radši razantněji ale jen krátce(samozřejmě ne na tu brzdu dupnout tak aby pískaly gumy)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinxx1
Datum: 03.11.13 12:31

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.