Nejste přihlášen/a.
Zrdavím,napadla mě taková věc,mám v plánu nechat vyměnit komplet brzdy na pžerku (kotouče + desky) a chci je co nejvíce šetřit
Tak se chci zeptat,co je lepší při brždění z kopce?Brzdit (stát na brzdě) nebo přibržďovat a udržovat konstantní rychlost a nebo kopec sjet (nepřektočenou rychlostí) a zabrzdit třeba z 90ky na 60km/h až na konci kopce?
Vždy se zařazenou rychlostí,u jekého stylu brzdy více trpí?
díky za názory
Sice dost dobře nechápu, proč je šetření brzd pro Vás až takovou prioritou, stejně tak nevím o jaký vůz se jedná, ale přesto zkusím odpovědět. Já tedy brzdy nějak moc neřeším, ale už několikrát se technici v servisu podivovali nad slušným stavem mých brzd - celkem běžně mě brzdy vydrží 200tkm - přesnou statistiku si nevedu Každopádně se snažím jezdit plynule, když vidím zatáčku, přejezd, semafor atd. tak už dopředu brzdím motorem, stejně tak z kopce prostě podřadím. Je pravda, že nás už v autoškole vedli k tomu, že brzda je prostředek spíše nouzový a jezdit stylem ,,plný plyn - brzda - plný plyn- brzda´´ je čuňárna. Samozřejmě není auto jako auto - diesely obecně brzdí motorem výrazněji, než benzíny , o dvoutaktech nemluvě (ale ty už dneska nejsou moc k vidění).
Jinak k brzdění samotnému - určitě není dobré stále brzy přehřívat trvalým brzděním, lepší je přibrzdit a pedál uvolnit.
Ahoj. K dotazu, si nějak nemůžu pomoct a proto musím říct-napsat. Tak prostě nebrzdi. To podstatné ti už kolegové vysvětlili. Doplním, brzdění ve dvoutaktním Wartburgu s vypnutou volnoběžkou motorem, to býval teda neskutečný zážitek.
doplněno 01.11.13 00:53:Jak píše kolega Hujer123, tak to funguje. Bez tý volnoběžky to autem děsně škubalo. Přímo neskutečně.
Vartburg měl volnoběžku, takže motorem nebrzdil vůbec. Byl to dvoutakt - to znamená, že motor se mazal olejem v benzínu. No a při rychlé jízdě z kopce by při nuceném volnoběhu, kdy šlo do motoru málo benzínu, by byl motor nedostatečně mazán, Takže když jel Vartburg s kopce bez plynu, běžel motor díky volnoběžce na volnoběh a nebrzdil. O to víc se muselo brzdit provozní brzdou.
doplněno 01.11.13 00:19:Ta volnoběžka se dala vyřadit.
Nebrzdit, předvídat, dojíždět, přibrzdit, brzdit motorem. Nechápu ty, co mě z kopce předjedou naplno a pak dole dupou na brzdy, ale jsou jejich.
Víceméně vše bylo napsáno-předvídat.Z toho důvodu dobrý řidič používá brzdu minimálně!
Běžně vidím při jízdě z práce jak spousta aut před každou vesnicí brzdí-Proč?Protože až do poslední chvíle jedou pod plynem a při značce začnou brzdit (ať již z "90" na 70 či 50)Já většinou odstavím plyn a v dostatečné vzdálenosti a nechám brzdit motor (minimálně na tu 70),a na pade potom ještě podřazuji .
Tímto stylem taky jezdím a rád Okamžitá nebo i průměrná spotřeba se za to odmění, ovšem nejednou se mi stalo, že při vyřazení rychlosti před obcí nebo pokud brzdím motorem tak, abych do obce vjížděl tak max 55 kmh, tak na mě auto jedoucí za mnou bliká, jak si to představuju, že jedu 200 metrů před vesnicí 75 a ne 90, že on hrozně pospíchá a lepí se mi na kufr auta. Několiktát i troubili a při předjíždění si poklepou na čelo nebo si výrazně prohlédnou, kdo si dovolil je zdržovat. Takže takto jezdit taky vždy, bohužel, nejde.
Hezký víkend
)
Brzdit motorem,třeba si tam dát i nížší rychlost a brzdit motorem,to je asi jediné řešení jak ušetřit brzdy...rozhodně nedržet brzdy celý kopec,nehledě na to že se vám možná rozehřejí do červena tak budete měnit brzdy každý rok...když musíte zpomalit tak radši razantněji ale jen krátce(samozřejmě ne na tu brzdu dupnout tak aby pískaly gumy)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.