Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicie 1.3 MPi - špatné startování

Od: tomas4785 odpovědí: 9 změna:

Dobrý den, chtěl bych se zeptat na tipy, v čem může být problém.

Když auto startuji ráno, kdy auto není nijak zahřáté - startuje bez jakéhokoliv problému. Ovšem, když se auto trochu zahřeje (ujedu ani ne 2 km), auto zaparkuju a chci jej nastartovat - nastává problém, auto neche nastartovat, motor se chytá, jakoby i nastartuje, otačky jdou se pomalu zvedají, ale auto drncá, jakoby (a nejspíš i ano) jelo jen na tři válce a poté až tomu pomůžu lehce plynem se to nahodí do normálu. Při tom, než se to vzpamatuje, výfuk vydáva takový jak bych to řekl, jiný - prdící (:D) zvuk. Po pár sekundách (cca 5) to naskočí. Někdy se ovšem stane, že to nenaskočí ale chcípne, tak to musím nechat nějakou dobu odstát a startovat až pak.

Nemáte tedy nějaké tipy, čím by to mohlo být? Filtr u motoru jsem kontroloval, ten vypadá v pohodě, trochu jsem ho očistil. Měl jsem díry ve výfuku, ty jsou už ale zafixované. Spíš mě napadá - může to, co popisuji způosbovat svíčky?

Děkuji všem za rady a tipy.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gumidek*
hodnocení

2x

Spíš blbne nějaké čidlo na motoru.

Připojit na diagnostiku.

Svíčky bych vyměnil i preventivně, pokud si nepamatujete, kdy byli měněny (nejlépe české BRISK, jsou levné a velmi dobré).

Dále je vhodné vyměnit palivový filtr u nádrže a vyčistit škrtící klapku.

Seřízení ventilů také není od věci.

Vše vylepšuje spotřebu a zvedá výkon.

gumid

 

tomas4785
hodnocení

Když to po sobě čtu, napsal jsem část nesrozumitelně. Auto škitavě nastartuje, motor se točí, ale otáčky jsou strašně nízké a kolísají. A buď to chcípne, nebo se to po pár sekundách dá do normálu. V této fázi taky auto cuká a jakoby jelo na tři válce.

Jen pro upřesnění.

 

jyri*
hodnocení

0x

Myslím si že bud čidlo teploty motoru a nebo palec rozdělovače

gumidek*

MPi má zapalovací lištu

SPi (BMM) má rozdělovač

 

tomas4785
hodnocení

Vyměnil jsem všechny čtyři svíčky (byly opravdu nepěkně zasviněné) a je to úplně o něčem jiném - startuje krásně. Jen mám pocit, že baterka nestíhá, alternátor jsem před dvěmi lety nasazoval nový. Je ale možné, že baterka (4 roky stará, bezúdržbová) může být v čudu a nedobíjí se pořádně, respektive má menší kapacitu, pakliže jsem koupil nějaký šmejd?

gumidek*

Pokud alternátor není MAGNETON od nás, tak je to šmejd. Zrovna tak baterka, pokud to není Varta,Banner,apod...

Chtělo by to změřit dobíjení. Napětí na svorce B+ alternátoru a na + baterky (obojí proti kostře a hodnoty v klidu a na nastartovaném motoru).

tomas4785
hodnocení

Alternátor OK, baterka OK.

Na jiných fórech jsem četl, že by to mohlo být startérem. Jen by mě zajímalo, jakou by s tím teda měla teplota souvislost? To by přeci startovalo špatně i za studena, ne?

Pokud by mě někdo mohl poučit proč tomu tak není (není-li), byl bych rád.

Děkuji

solenza*

Pokud startér točí rychle, neviděl bych problémy v něm. Pokud ale při startování motor točí pomalu v závislosti na teplotě a zahřátý motor při stratování točí pomalaleji, než studený mohlo by být špatné ukostření motoru a vznikat tam přechodový odpor.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]