Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rychlý rozjezd auta - co dělat jinak?

Od: hany* odpovědí: 18 změna:

Ahoj lidi, jsem čerstým majitelem řidičáku (3 měsíce), autem jezdím celkem dobře, normální rozjezdy na rovině mám naprosto plynulé a rychlé. Ale když se rozjíždím do nějakého menšího kopečka, kde je potřeba si nastavit prokluz a pak rychle vyrazit, abych byl pryč ze křižovatky, občas se mi stane, že se mi protočí zadní pneumatiky. Nevíte kde dělám chybu? Mám spojku pouštět rychleji nebo naopak pomaleji. Musím říci, že plynu do rozjezdu tolik nedávám.

Předem všem děkuji za odpovědi.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hm*
hodnocení

1x

Už to napsali přede mnou, je to souhra moc plynu a rychle puštěné spojky. Ale přidal bych se k ukulele@ a doporučil ruční brzdu. Rychle vyrazit zpravidla není třeba a i kdyby, s ručkou to jde samozřejmě taky. A navíc to necouvne (komu ano, ať potrénuje). Kdyby bylo trochu namrzlo, tak bez ručky budeš akorát dělat tancujícího kašpara, místo aby ses normálně rozjel.

ukulele*

děkuji, používat ruční brzdu není nic ostudného, já bydlím hned u T křižovatky a když vidím ty rozjezdy do kopečku na hlavní silnici, tak ... to se nedá komentovat, 8mi z 10ti se jim protočej gumy, ale oni ne že by se cítili provinile, dělají to schválně, nebo jsou hloupí, stejná auta, stejní řidiči to dělají opakovaně a vše je bez ruční brzdy, páč zcela zřetelně vidím, jak jim auto couvá, což se při zatažené brzdě nestane, leda, že by nefungovala...

Pro velké skolony je lepší ruční brzda předevčírem jsem vyjížděl v Bojově od brodu jestli to tam někdo zná a udělal jsem to přes spojku ale protočil jsem kola fest... Přes ručku by to bylo asi lepší...

To Ukulele -je to jen v lidech.pokud chci tak prohrábnu i v Lupu 1,2TDi s robotizovanou převodovkou ,kde to údajně nejde! nebo i v dehtové felině. Možná že se tím baví nebo si myslí že jsou něco více,když se pokaždé rozjedou s protočením kol.Kdo má opravdu auto v ruce ten to dokáže kdekoliv,ale nedělá to nebot se tím zvyšují provozní náklady (vyšší spotřeba,rachleji ojeté pneu atd)

Ruční nepoužívám,jen při parkování (výrobce mého autí nedoporučuje parkovat na kalup!) a max jen do kopce nebo v nouzi jako uzávěrku (mám ručku na předek,takže nelze použít na dostání se do přetácivého smyku!)Fakt je ten,že až na jednu křižovatku to u nás není potřeba !

 

hodnocení

0x
avatar diesel

A copak že to máš za autí? dáváš více plynu nebo prudčeji pouštíš spojku,spíše obojí!Nejlépe někde na kopečku s minimálním provozem trénovat!


doplněno 03.11.13 20:18:

Stále ale nevím jaké auto má Hany,dnes jsou snad všechny auta jen předohraby takže pokud protočí zadek tak je asi někde jinde a dělá si legraci z nás všech zde odpovídajících!

jackes

Třeba jezdí pozadu :D

predohraby

to jste mě pobavil?

Stále ale nevím jaké auto má Hany,dnes jsou snad všechny auta jen předohraby takže pokud protočí zadek tak je asi někde jinde a dělá si legraci z nás všech zde odpovídajících!

jak víte že nemá bmw jaguar mercedesa nissan 200sx atd atd atd? nebo snad bmw dělá předokolky?

 

 

ukulele*
hodnocení

0x

Ahoj, co to je prokluz? a kde je potřeba rychle vyrazit? Jezdím pár let a ještě jsem se s tím nesetkal, dojedu na křižovatku, nebo na místo, kde musím zastavit, vyřadím, a dám ruční brzdu, když mohu jet, tak zařadím rychlostní stupeň 1, pomalu pouštím spojku a přidávám plyn a součastně rukou uvolňuji páku ruční brzdy, aspoň tak mě to učili v autoškole

proč na každé křižovatce zatahovat ruční brzdu?

ukulele*

nechytej se toho, bylo to myšleno, když auto nestojí na rovině, ale je fakt, že mě to říkal i můj instruktor v autoškole, a myslel tím i na rovině, abych to pak bral jako samozřejmost a vůbec nezmiňoval nějaký ty prokluzy, mezi plyny a tak dále

treba tam kde je kruhac do kopecka , velky provoz a musite tam najit kousicek mista :) poustis moc rychle spojku , chce to poustet pomaleji a jak se auto trosku rozjede tak pridat a rychleji pustit spojku a jedes jak strela. Kdyz pustis spojku rychle a pridas moc plynu tak auto stoji a kola se toci na miste :)

Ono to občas neškodí to protočit výborně se s tim strašej rodiče a ještě líp babička :D ale dobře to neni

Na to stačí prošlápnout plyn při neutrálu. Občas takhle děsím frajírky, přecházející mi znuděně před čumákem na červenou.

ukulele*

JJ, prošlapávání plynu na neutrál je super, znám pár nezkušených řidičů, kteří to do takových napálili ze zadu, když viděli, že se začalo kouřit z výfuku a napadlo je, že se ten před nimi rozjíždí, tak se rozjeli také...

frankenstein

no já ručku nedával nikdy na křižovatce ,stál na brzdě a při rozjezdu stál pořád dal spojku zařadil jedničku ,pustil brzdu a pak rychle plyn . Musí to být souhra a rychlost .

ukulele*

a to tě učil i instruktor v autoškole? já se třeba na tu ruční brzdu ptal spousty lidí a všichni to potvrdili, že je to také učili v autoškole, ale oni to nepoužívají, tak každý si najde to co mu vyhovuje, je to i styl jízdy, vzálenosti na silnici, při parkování a tak různě a ve směs se všem jejich chování zdá správné a ,,normální,,

já si nepamatuju že by mě to učili.. většinou hlavně bazírují na spojku v záběru a přešlap.. když člověk toto ovládá tak je naprosto zbytečné šaškovat s ruční brzdou.. a když potřebuju nutně necouvnout a myslím si že zatahnout ručnu je dobrý nápad tak to většinou jak naschvál couvne :D.. takže asi tak

frankenstein

Já nepotřebuji co mi naučí instruktor,protože každý to učí jináč i držet volant,ale já se to naučil vše sám ,já jel rovnou do provozu s intruktorem,protože viděl že umím řídit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]