Nejste přihlášen/a.
Jaký má závít šroub řemenice motor /levý neb-pravý) --isuzu 1.7td-Motor je ve voze opel astra caravan r.v.1995
To chce mrknout do nějakého manuálu,těžko si někdo bude pamatovat všechny detaily na všech autech...i mechanik musí někdy sáhnout po manuálu...logicky bych řekl,že to musí být utažené proti otáčení hřídele aby se to nepovolovalo,ale takhle se to říct nedá...k samotnému povolení...dobrý způsob je sundat vanu motoru a mezi klikovou hřídel a blok šprajcnout kus dřeva(klín)...potom lze povolit,kdyby jsi totiž třeba jen zabrzdil kola a zařadil nějakou ryhlost,můžeš si strhnut nebo ohnout zuby v převodovce
no nemyslím si že by spojka přenesla takovy kroutak aby to zničilo převodovku... jinak pokud vím tak na koncernech je klasicky závit.. jestli to maji jiné auta opačně.. jsou ale i levotočive motory tak třeba jo :D
Já zařadil 5 rychlost a zablokoval si kola podložením cihel ze zámkové dlažby (tvarovek "H"). Pak nasadil na 30 ořech 1/2" ráčnu a povolil s 50cm pákou.
U mě (Favorit/Felicie) se akorát muselo dávat pozor, aby se při povolení řemenice neposunula klikovka směrem k setrvačníku (posunul by se i axiální kroužek a ten má takový jazáček v západce a musí zase zapadnou na své místo, jinak by ho klika střihla). Dalo se to pohlídat částečným sešlápnutím spojky (šprajc o sedačku), kdy přítlačák spojky tlačil o ložisko spojky celou klikovku směrem k řemenici a tudíž kroužek neseskočil (neměl šanci díky axiální aretaci kliky).
A i při takto částečně vypnuté spojce spojka při povolení řemenice neproklouzla.
Závit byl klasický pravý a šroub byl utažen na 120nM.
Těžko říci jak u Astry. Jen to píši, protože bych se asi bál zaaretovat šroub a pak zastartovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.