Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak povolit šroub řemenice motoru - isuzu

Od: taticek* odpovědí: 5 změna:

Jaký má závít šroub řemenice motor /levý neb-pravý) --isuzu 1.7td-Motor je ve voze opel astra caravan r.v.1995

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Na youtube jsem viděl toto povolit (šlo o vícero typů a značek) tím,že se dal trhák na matici a motor se startnul ,pojistka byla před tím odehnuta aby byla matice odjištěna ale zda má Vámi uvedený motor stejný (tuším pravý )závit opravdu nwn.

 

0000567
hodnocení

0x

To chce mrknout do nějakého manuálu,těžko si někdo bude pamatovat všechny detaily na všech autech...i mechanik musí někdy sáhnout po manuálu...logicky bych řekl,že to musí být utažené proti otáčení hřídele aby se to nepovolovalo,ale takhle se to říct nedá...k samotnému povolení...dobrý způsob je sundat vanu motoru a mezi klikovou hřídel a blok šprajcnout kus dřeva(klín)...potom lze povolit,kdyby jsi totiž třeba jen zabrzdil kola a zařadil nějakou ryhlost,můžeš si strhnut nebo ohnout zuby v převodovce

no nemyslím si že by spojka přenesla takovy kroutak aby to zničilo převodovku... jinak pokud vím tak na koncernech je klasicky závit.. jestli to maji jiné auta opačně.. jsou ale i levotočive motory tak třeba jo :D

0000567

Už jsem opačný závit na řemenici u auta viděl,ale nevzpomenu si kde...většinou je závit normální,ale na exotickém motoru isuzu si právě nejsem jistý...

To by jsi se divil,převodovce kolikrát stačí poměrně málo

 

gumidek*
hodnocení

0x

Já zařadil 5 rychlost a zablokoval si kola podložením cihel ze zámkové dlažby (tvarovek "H"). Pak nasadil na 30 ořech 1/2" ráčnu a povolil s 50cm pákou.

U mě (Favorit/Felicie) se akorát muselo dávat pozor, aby se při povolení řemenice neposunula klikovka směrem k setrvačníku (posunul by se i axiální kroužek a ten má takový jazáček v západce a musí zase zapadnou na své místo, jinak by ho klika střihla). Dalo se to pohlídat částečným sešlápnutím spojky (šprajc o sedačku), kdy přítlačák spojky tlačil o ložisko spojky celou klikovku směrem k řemenici a tudíž kroužek neseskočil (neměl šanci díky axiální aretaci kliky).

A i při takto částečně vypnuté spojce spojka při povolení řemenice neproklouzla.

Závit byl klasický pravý a šroub byl utažen na 120nM.

Těžko říci jak u Astry. Jen to píši, protože bych se asi bál zaaretovat šroub a pak zastartovat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]