Jak povolit šroub řemenice motoru - isuzu

Od: Datum: 29.10.13 18:02 odpovědí: 5 změna: 29.10.13 23:48

Jaký má závít šroub řemenice motor /levý neb-pravý) --isuzu 1.7td-Motor je ve voze opel astra caravan r.v.1995


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.10.13 18:41
avatar

Na youtube jsem viděl toto povolit (šlo o vícero typů a značek) tím,že se dal trhák na matici a motor se startnul ,pojistka byla před tím odehnuta aby byla matice odjištěna ale zda má Vámi uvedený motor stejný (tuším pravý )závit opravdu nwn.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 29.10.13 19:22

To chce mrknout do nějakého manuálu,těžko si někdo bude pamatovat všechny detaily na všech autech...i mechanik musí někdy sáhnout po manuálu...logicky bych řekl,že to musí být utažené proti otáčení hřídele aby se to nepovolovalo,ale takhle se to říct nedá...k samotnému povolení...dobrý způsob je sundat vanu motoru a mezi klikovou hřídel a blok šprajcnout kus dřeva(klín)...potom lze povolit,kdyby jsi totiž třeba jen zabrzdil kola a zařadil nějakou ryhlost,můžeš si strhnut nebo ohnout zuby v převodovce

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.10.13 20:01

no nemyslím si že by spojka přenesla takovy kroutak aby to zničilo převodovku... jinak pokud vím tak na koncernech je klasicky závit.. jestli to maji jiné auta opačně.. jsou ale i levotočive motory tak třeba jo :D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 29.10.13 23:48

Už jsem opačný závit na řemenici u auta viděl,ale nevzpomenu si kde...většinou je závit normální,ale na exotickém motoru isuzu si právě nejsem jistý...

To by jsi se divil,převodovce kolikrát stačí poměrně málo

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.10.13 20:12

Já zařadil 5 rychlost a zablokoval si kola podložením cihel ze zámkové dlažby (tvarovek "H"). Pak nasadil na 30 ořech 1/2" ráčnu a povolil s 50cm pákou.

U mě (Favorit/Felicie) se akorát muselo dávat pozor, aby se při povolení řemenice neposunula klikovka směrem k setrvačníku (posunul by se i axiální kroužek a ten má takový jazáček v západce a musí zase zapadnou na své místo, jinak by ho klika střihla). Dalo se to pohlídat částečným sešlápnutím spojky (šprajc o sedačku), kdy přítlačák spojky tlačil o ložisko spojky celou klikovku směrem k řemenici a tudíž kroužek neseskočil (neměl šanci díky axiální aretaci kliky).

A i při takto částečně vypnuté spojce spojka při povolení řemenice neproklouzla.

Závit byl klasický pravý a šroub byl utažen na 120nM.

Těžko říci jak u Astry. Jen to píši, protože bych se asi bál zaaretovat šroub a pak zastartovat.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.