Nejste přihlášen/a.
Zdravim
Je lepší mít červenou a černou nebo žlutozelenou?
a ještě jedna věc u startovací kabelu se běžně udává proud (kolikrát je to proud nedocílítelnej do zkratu :D) kolik se dá asi udávat (realně)u 16 mm2
max trvalé zatížení je 98A ve vzduchu ... kolik je to ,, startovacích,, Tak 300 A?
Plánuju si udělat kabely do aut a případně kdyby byl o to zajem za dobrou cenu tak par prodat...
Použiju 16mm2 protože se mi podařilo ukořistit 65m kabelu nového za 300 kč v GME...
Takže už jenom dokoupit druhej kabel . Mohl bych udělat to z jedné barvy ale ať to má trošku kulturu :D
Děkuji
To já vim že to dokáže pomalu i cvičenej blbec :D
ale spíš mi šlo o ty barvy z principu.. a abych tu 16 dával dvojitě je dost nepraktické...
Kdysy jsem je dělal taky udělal jsem ze z 15mm2 na diesel to bylo málo ovšem na benzináka to bohatě stačilo. Jeden elektrikář mi říkával co 1mm2 to 10A vždycky jsem se tim řídil a nebyl problém takže já měl vlastně kabely na 150A ty je budeš mít s 16mm2 na 160A (proud který snesou dlouhodobě aniž by došlo k poškození) Ale jak psal kolega kabely z 25mm2 která se často používají na svářečky jsou asi nejlepší protože snesou 250A.
Davide, zdravím.
Pokud budeš kupovat kabely, určitě bych koupil jeden červený a druhý modrý. Ale čtu, že máš 65 metrů, tak proč budeš kupovat další. Na konce keabelů navlékni (omotej) bužírku, izolačku a něco podobného, kleště bych určitě barevně označil. Pamatuj, že budeš startovat i za tmy. Oba kabely je třeba k sobě svázat, aby se lépe uklízely, rozmotávaly.
Přeji Ti, abys je nikdy nepotřeboval.
doplněno 30.10.13 13:44:Davide, já jsem dal místo rychlonabíječky malý kompresor za 100Kč. Zatím jsem ho potřeboval jen jednou, na závodě veteránů motorek.
Jo to bude asi řešení . Já je budu mít v daný v autě protože člověk neví kdy na co zapomene apod.. asi si do kufru dam ještě rychlonabíječku v přip. zě neni auto v dosahu aby byla druhá varianta řešení
(16 - 1,4) V AC = cca. 21 V DC. To nebude úplně "malej odpor"... Radši z toho trafa odviň pár závitů, ať dává tak 12 V a místo odporu použij 2 žárovky H7 (zapojené paralelně)
no ono si zapoměl na usměrňovačto jsou 2V a to trafo při 25A tam mít 16V nebude to bude tak 14,5V a potom je to uplně jinak
14,5*1,414 to je asi 20 -2 je 18V a tim odporem to budu strahávat nebo dát za to do serie 5 diod 20A a paralelně 4 odpory 0,12 ohmu a je to na světě..
a nebo použít zdroj konstantního proudu
Neumíš počítat. Na usměrňovači se ztratí maximálně 2 V (spíš tak 1,6), takže za ním bude cca 12 V (počítám s těmi 14 V na trafu), tzn. po vyhlazení skoro 17 V, přičemž autobaterie se nabíjí na nějakých 14,4 V. Rozdíl je tedy 2,6 V, což při 25 A dělá protopených 65 W - a už je jedno, jestli to protopíš na diodě, odporu, tranzistoru, žárovce...
Na barvě kabelu opravdu nezáleží, stačí barevně označit konce, bužírkou, návlekem na svorku (krokodýla), barvou svorky...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.