Nejste přihlášen/a.
Dotaz k lidem co se hodněvyznají v TT-éčku. Mám možnost koupit Audi TT rok výroby 1998. Kilometry jsou stočené, nicméně mi majitel říkal že vozidlo vlastnili jen dva lidé on a ještě někdo z Itálie. Auto má nové turbodmychadlo. Cena je tak cca přes 50.000,-
Má to cenu to brát? Nebo mají TT-éčka něco skrytého(závada)?
Je to benziňák 1.8, 132kW, klimatizace (bez té bych se obešel...)
Nikdy nevěřte někomu, kdo stočil kilometry může být klidně už 10tý majitel...na km moc nezáleží, vždy rozhoduje technický stav vozu...ať Vám ukáže fakturu za nové turbodmychadlo (případně ať ukáže s tím i to staré), pak bych na Vašem místě teprve začal přemýšlet, co s tím dál...
no právě, už jen to že deklaruje cca 187 000 km...to je tak směšné že člověk si říká že si většina myslí že kupující jsou tupci. Fakturu má ale pochybuji že bude mít původní turbodmychadlo. No četl jsem teď celý podvečer ještě diskuze a zítra se budu bavit s jedním pánem ještě od AUDI co a jak...díky za tipy a reakci!
TT dostalo techniku Volkswagenu Golf IV. – a to nebylo nijak zvlášť talentované auto. Vzdor svému vzhledu se TT chovalo na silnici docela tupě: kolébalo se, odskakovalo a pro nedotáčivý smyk v ostré vlásence nešlo nikdy daleko
Verze 4 x 4 je mnohem schopnější – ne snad díky samotné čtyřkolce, ale zásluhou víceprvkové zadní nápravy. Předokolka má totiž vzadu jednoduchá vlečená ramena.
Pro obě varianty jsou bohužel společné typické nectnosti všech Audi té doby: nekonzistentní odpor posilovače řízení, ledabyle definovaný chod pedálů a "porézní" dojem z brzd. Silné motory s charakterním nástupem výkonu situaci nezachrání – pokud si pod pojmem "sportovní jízda" nepředstavujete závody od semaforů nebo zběsilý úprk po dálnici.
Co se může pokazit?
O brzdách už byla řeč – jsou poddimenzované a kotouče se rády bortí, podobně jako třeba u silnějších Octavií první generace. I další typickou závadu, praskání žárovek, TT sdílí s příbuznou Octavií. A v podstatě shodná přední náprava znamená další shodný problém – časté vůle v jejím uložení.
Klepání od předních kol může signalizovat také opotřebená pryžová pouzdra příčného stabilizátoru. Jejich oprava je však rychlá a nijak nákladná.
Motor 1.8 Turbo naproti tomu platí za téměř nezničitelný. U nejstarších vyrobených kusů zlobily zapalovací cívky, ty však jistojistě musel vyměnit už někdo před vámi. Jinak stačí dávat pozor na pískání turbodmychadla nebo dokonce kouř – i tady platí, že po delším namáhání motoru je zapotřebí nechat turbo "ochladit‘, což ne každý majitel ctí.
Zkontrolujte také, zda spojka nezabírá příliš nahoře a jestli pod zátěží neprokluzuje: čtyřválcový motor má sice objem pouze 1,8 l, ale díky přeplňování disponují všechny tři varianty silným točivým momentem, takže třecí obložení spojky nevydrží věčně. Zdroj Autoveb.cz
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.