Zapalovací kabely

Od: Datum: 26.10.13 19:29 odpovědí: 2 změna: 26.10.13 21:03
avatar

Zdravím. Mám fiat Brava 1.6 16v 76kw r.v.99. Jsou horší starty po delším stání (8 hodin a dýl) po startu je auto hlučné a motor má takový nepravidelný chod,ale otáčky nehoupou...někdy i střelí do sání a dýl startuje. Jak se trochu zahřeje ( asi 2-3 minuty) tak už si vrní pěkně,jen ještě za jízdy ztrácí výkon,zezačátku to dělalo občas,teď už je bez výkonu skoro pořád.

Měnil sem svíčky,snímač detonace,snímač teploty chladící kapaliny.palivové čerpadlo s palivovým filtrem,zkoušel sem odpojit snímač teploty/tlaku vzduchu a beze změny,cívku sem proměřil a na obou vinutích stejný hodnoty,takže taky vpořádku,proměřoval sem i zapalovací kabely,ale buď sem špatně měřil,nebo sou špatný...jenže nové stojí 1500Kč (NGK) a nechce se mi je kupovat pokud nemám jistotu...Starý fiat 126 co sme kdysi měli,měl normálně měděný kabely,myslíte že by se něco podobnýho dalo použít i u tohoto auta (na jeden start) na vyzkoušení? ty kabely mám doma,tak bych na ně jen přidělal něco místo faje co bych nasunul na svíčku a vyzkoušel.

doplněno 26.10.13 19:32:

Už sem začal shánět i vstřiky,ale prvně radši vyzkouším ty kabely...jinak diagnostika je bez závad,ale co sem se díval na směs lambda sondy tak to skáče cca ve vteřinovým intervalu chudá a bohatá,ale lambda je taky OK podle grafu na diagnostice.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.10.13 20:48
avatar

Nejlepší ,ale trochu bolestivý způsob jak zjistit kvalitu zapalovacích kabelů je po nastartování motoru ty kabely ošahat holou rukou.Když dostaneš ránu,kabely vyměň.

Průraz některého kabelu zvláště za vlhka se projevuje vynecháváním příslušného válce,tedy nepravidelným chodem motoru i občasným střelením do výfuku.Po vysušení kabelu závada zmizne.Ztrátu výkonu motoru způsobuje něco jiného,v tom budou kabely nevinně.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.10.13 21:03
avatar

Já je zkoušel bezbolestivým způsobem...tj přikládání šroubováku ke kabelu a ke kostře,nikde to nejiskřilo,ale někde sem četl že může být kabel poškozen uvnitř což takhle nepoznám. Mě to právě někdy hned po startu střelí do sání (do výfuku ne) ale když přidám lehce plyn,tak nestřelí nikdy. Asi to budou ty vstřiky no :) Když sem si dal na diagnostice dobu vstřku a graf tak chvílu kreslí u všech vstřiků stejně,ale občas některej vstřik má výchylku (ale ne vždy ten stejnej) viz. obrázky...

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.