Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
dostal jsem obutá zimní kola,vzorek 6mm,problém je,že jsou roku výroby 2002.Co se může stát?Rychle na nich stejně jezdit nebudu,budou na strkání po městě.
Díky
Určitě nebude problém, probírá se to na spoustě poraden, ale zde se nemůže sdělit na které...
Karle, pokud budete jezdit, jako většina řidičů, s rozmyslem, klidně jezděte i 10 roků na stejných pneumatikách. Dokud je nesjedete..
Správný řidič pozná na sedačce, jak mu auto sedí na silnici...
a tak je to s většinou věcí, dojezdit nebo vyhodit.
Kdo jezdí s rozmyslem, a ve městě kde je sníh a led jen několik hodin ročně, dojede klidně i 6leté pneu. Kdo jezdí denně desítky km za každého počasí, ten pneumatiky ojezdí ještě dříve..
Správný řidič taky pozná na sedačce, že to auto před nim brzdí o hodně líp a 50 metrů odstup je málo (z mírného kopce, rychlost 60kmh je to fakt, dobré gumy = stojí po 50m, špatné gumy = po 50m jede pořád 30kmh a je vymalováno) Jinak se s rozmyslem dá jezdit i na letních, ale ten rozdíl v brzdné dráze se neokecá - kdo si nechává z kopečka odstup 50 metrů? A pokud ho nenechá tak při prudkém brzdění skončí v kufru nebo těsně před srážkou uhne do škarpy... Pokud pojede krokem tak ho zase všichni budou předjíždět = opět vyšší riziko nehody.
Po sněhu jezdím hodně a 10 let stará guma opravdu klouže. Rozdíl je i nová a rok stará pneu, samo že pokud není vůbec jetá a je dobře skladovaná tak tam stáří moc vliv nemá - pneu začíná stárnout po ojetí konzervační vrstvy. Největší rozdíl je na námrazách, mokrém asfaltu atd. kde má přilnavost směsi největší vliv... Kdo si projel např. starší čínu a novou kvalitní tak ví o čem mluvim - až jsem se divil jak velký to je rozdíl
taky mi to stačilo jet cca 40km/hod s krásným odstupem ve městě a to jsem čuměl, že nemůžu ubrzdit tak malou rychlost. Ta bezmoc kdy auto klouze a ten pred vami stoji... také cca 10 let staré gumy - koupil jsem je obuté na autu. Naštěstí to spravilo 500,- (citová újma za ťuklý nárazník) u něj a u mě asi 5.000,- (prasklé světlo, zbylé věci se neopravovaly).
Vyhazuju pneu starší 6 let i s dobrým vzorkem. Vím, že kupuju nové max rok vyrobené.
doplněno 18.10.13 10:53: tím že na nich budu jezdit jen pár hodin ročně a řekl bych tedy, že dojedu jakékoliv pak je to jen nižší riziko vs málo najetých kilometrů a zároveň zvýšené riziko vs málo najetých kilometrů - že to tak nemám v ruce resp málo zkušeností. Ber kde ber, furt mi to vychází stejně
SÁM ZA SEBE - já bych na nich klidně jezdil,jezdím jen okolo "místní věže" a do hor nikdy!Ale je to jen na vás zda je zkusíte či ne!Zodpovědnost z vás nikdo nesejme!
A vl.skušenost se starýmí zimáky. Před cca 15 roky jsem měl starou fiatku,jeden človíšek mi na ni nabídl zimní pneu,zadar že mu už přes deset let leží v garáži a je mu líto jen tak vyhodit.Byly to ještě "socialistické protektory",prostě protektor jako se dělali na zimu v sedndesátých a osmdesátých letech d.Měl jsem je jen na zadku (zadohrab) a nestalo se,pkd jsem nechtěl,aby zadek ustřelil,prostě seděl jako přibytý .Takže se svých skušeností těm radám o stáří pneu,výšce dezénu a dokonce letní vs zimní jak se píše nevěřím.Dokonce dnes se s pořádnými zimáky bojím více než tenkrát,mnohdy na sněhu dokonce jezdím pomaleji než v minulosti.
ještě nedávno výrobci pneu tvrdili že pneumatika starší 4 let postupěn ztrácí své vlastnosti, je zajímavé že ještě předloni byla média plná zpráv o tom že ne zimních neumatik nedosatatek, kaučuk je drahý a cena zimních pneu se zvyšuje, pneuservisy brečeli že mají problém s uspokojováním objednávek zimních pneu od dodavatelů...že se zimní pneu předběžně objednávají už v květnu a na podzim stejně nejsou atd...po roce od této hysterie jsem ( na jaře) v hypernově viděl hromady zimních pneumatik ve slevě ( o pár stokorun ) s datem výroby cca před rokem a půl...
Takže pneu někdo vyrobil ale nebyl schopen půl roku je dodat na trh?
Dnes výrobci pneumatik popírají svá nedávná tvrzení o tom že pneu starší 4 let postupně ztrácí své dobré vlastnosti , a to z prostého důvodu, loňské pneumatiky dnes nechce nikdo kupovat a hromadí se jim ve skladech...
Tak si můžete vybrat, kupovat pneumatiky několik let staré za cenu nových, nebo si kupovat nové za stejnou cenu...
Domnívám se že po 11 letech musí zákonitě dojít je změnám vlastností materiálu pneumatik, letních i zimních
Co je pravda a co je účelové tvrzení obchodníků a prodejců?
Jde o to kde byly ty pneumatiky 11 let, zda na autě které stálo někde na slunci, nebo pečlivě uskladněné v garáži...
Mimochodem, některé názory odborníků nebo výrobců o tom, jak zacházet s uksladněnými pneumatikami jsou úsměvné, přestavte si že máte sklad plný pneumatik na Tatru 815 protože máte malou armádu, a výrobce doporučuje každých 14 dnů s uskladněnou pneumatikou různě manipulopvat , otáčet jí na druhou stranu a to i ve stojanech, nepokládat je na sebe atd...víte kolik váží jedna taková pneu na tatru?
Moje zkušenost ze zimními pneu,3 roky jezdily krásně,čtvrtý rok jsem jezdil už opatrněji,bylo poznat že to už není to pravé ořechové,Prostě to už nebylo ono,ačkoliv byl vzorek ještě v normě.Jednalo se o polaris 2.Auto octávia 1.9 Tdi.Takže za mě 4 roky max a šup s nimi pryč.
A jak jsi konkrétně poznal, že změna nebyla úbytkem vzorku, ale strukturou pneumatiky? Po 4 letech sice mohl být vzorek ještě v normě, ale zdaleka ne takový, jako při koupi, že ano? Jenže mediální masáž o čtyřleté výdrži udělá své. Jak se říká, opakovaná lež začne být po čase pravdou. Prostě si lidi vsugerovali, že po 4 letech maj měnit gumy a hotovo. Že je to kravina už nedomyslí. Změna vlastností možná bude mít vliv při profesionálních závodech, ale určitě ne u soukromého auta, se kterým se jezdí do práce, na nákupy a jednou, dvakrát ročně na dovolenou nebo na lyže.
Pro tazatele - stát se může všelicos stejně jako s novou pneumatikou, ale rozhodně bych se nebál toho, že kvůli stáří se stane nějaká katastrofa. 6mm vzorek je OK a na sněhu stejně musíš přizpůsobit styl jízdy celkovému stavu na silnici. Když nebudeš janek, budeš na nich jezdit ještě dvě sezony. A když přijde led, tak jsi v pr... i kdybys měl funglovky z fabriky.
S tim ledem nesouhlasim, tam je naopak rozdíl obrovský. Jasně že na ledě klouže všechno, ale na dobrých je brzdná dráha na rovině z 60 kmh např. 70 metrů, a na špatných 100.
Jezdit podle toho co gumy/auto zvládnou - ano, ale problém je že nejede sám a auta okolo mají lepší gumy = při brzdění buď má dostatečný odstup nebo nedobrzdí. A je jedno jestli jede po sněhu jednou za zimu nebo každý den, naopak kdo jezdí denně tak je vyježděný a na sněhu umí, kdo sníh potká čtyřikrát za zimu tak neví co s tim a snadno ztratí kontrolu nad autem. Pro něj je lepší počkat až to klouzat přestane (velice často v 7 ráno klouzačka a v 9 jen mokro)
Změna vlastností je jen malá - vliv to má třeba na to jestli dobrzdim s půlmetrovou rezervou nebo o půl metru nedobrzdim, což je dost podstatný rozdíl
Pro tazatele: nasaď te je a někde na bezpečném místě si vyzkoušejte jak kloužou za mokra a až nasněží tak na sněhu, uvidíte jestli nechat nebo pořídit lepší. Je dobré mít srovnání s dobrou pneu, ty rozdíly jsou velké.
Milane, 60 na ledu jezdim běžně, klidně vás svezu Na glazurce když mrzne a prší si po rovině dovolim jet max. 30 a do prudšího sjezdu se hooodně rozmýšlim jestl do něj vůbec najíždět (lepší rovnou dát řetězy), ale i čistý led když je větší mráz tak docela drží. Na sněhu mám najeto nějakých 200 tisíc km, jezdim poměrně rychle (= zatáčky většinou smykem) a bez nehod. Když kolem sebe nemám auta tak si klouzání užívám, pokud někoho dojedu tak holt zpomalim a courám se s ním - předjíždění je na sněhu problém, auto nemá zrychlení, při přejíždění v kolejích se vlní atd. a na sněhu není kam spěchat. Ale prázdná silnice uprostřed noci, trochu klikatá, mráz a 10 cm novýho prašanu - to je paráda
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.