Jak připravit auto na zimu?

Od: Datum: 17.10.13 10:43 odpovědí: 18 změna: 19.10.13 09:48
Dobry den,mam auto necely rok,muzete mi prosim poradit co bych mela vsechno udelat s autem pred zimou? Prezuto uz mam. Dekuji
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.10.13 10:58
avatar
nejdulezitejsi je stav baterie da se to poznat pri startovani jak moc se starteru chce tocit. Pokud je baterie slabsi tak v mrazech bude mnohem slabejsi . Dalsi vec je kapalina na chlazeni ta slabne pokud se v lete doleva destilkou . Vesmes se meri pro komtrolu a oboji ti zmeri v kazdem servisu na pockani . Pokud ve voze nemaz gumove rohoze tak na zimu si je porid voda se z nich da vylit a nezustava v aute. Posledni je osetreni zamku a gum ve dverich pripravkem odpuzujicim vodu ja to vsechno strikam silikonovym olejem . Pokud si poridis rozmrazovac zamku nezapomen ho brat domu a nezoufej protoze min 1dvere vzdy otevres a kufr to jisti
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.10.13 10:59
avatar

přezuto máte tak ještě kontrola popřípadě dolití či výměna nemrznoucí kapaliny v motoru,stálo by za to nechat dobít popřípadě skontrolovat baterii,pořídit si do auta koštátko,škrabku,já vozim i rozmrazovač -v nádobce s rozstřikovačem mám nalitou nemrznoucí směs do odstřikovače

důležité! vystříkat veškerý obsah nádobky odstřikovačů a letní směs nahradit zimní a po nalití chvilku odstříknout jak přední tak pokud je zadní okno jinak to s prvním mrazíkem zamrzne a budou problémy

Ohodnoceno: 0x
 
Od: radil*
Datum: 17.10.13 11:01

Změřit baterii, změřit chladící kapalinu, vyměnit kapalinu v ostřikovačích. Myslím, že pokud nejsi hodně zručná a zasvěcená, budeš mít nejlepší dát to šikovnému mechanikovi. Udělá ti kontrolu všeho potřebného za pár desetikorun a budeš mít jistotu. Tím nechci nijak srážet tvoje schopnosti, ale každý umí něco jiného. Ty můžeš opravdu max.vyměnit gumy a vodu v ostřikovačích, ostatní už je spíš na někoho, kdo ví kam sáhnout, má na to aparáty a podobně.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 17.10.13 15:54

v technických novinách ze 70 let je podrobný návod, zimní pneu sundáte i s disky, auto se postaví na špalky a následně s epečliv ě nakonzervuje a zakryje

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.10.13 20:43
avatar

Dobrý pokus o vtip,ale v sedmdesátých letech nebyla ani zmínka o zimních gumách v žádné příručce.Tehdy se těžko sháněly i protektory.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.10.13 21:30
avatar

Nezlob se, ale tohle je blábol.
Lhal bych, kdybych tvrdil, že se pneumatiky označovaly oficiálně jako zimní (to už si fakt nepamatuju), ale jednomu druhu pneu s hrubým vzorkem se lidově "zimáky" říkalo a tento typ vzorku byl zcela běžně ke koupi. Pravda je, že se kupoval převážně jako protektorovaná pneu a většinou se dával pouze na zadní (v té době měla většina aut u nás hnanou zadní nápravu) nápravu.
Těchto "zimních" pneu v protektoru byl na trhu dost velký přebytek a bylo to dané hlavně systémem protektorování (protektor byl možné udělat až 3x)
1. protektor - vzorek mohl být libovolný - letní i zimní
2. protektor - vzorek už se dělal pouze univerzální (OR6) a nebo ten zimní
3. protektor - jen zimní vzorek a doporučovalo se používat ho pouze na vleky
Protektorované pneu měly rychlostní omezení do 90km/h. Vyhlášeným a velmi vyhledávaným podnikem na protektorování pneu byla Obnova Brno. Pneu se tam zasílaly poštou (zájemce musel mít vlastní jetou pneu) a zpět to chodilo na dobírku. Cena za 1 protektor byla tuším 135,-Kčs (cena nové české pneu byla cca 450,-Kčs) a dodací doba byla tuším cca 1 měsíc.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 17.10.13 21:00

Nechat otestovat akumulátor, popř. ho vytahovat za krutých mrazů pokud se nejezdí denně, dobíjet. Pak změřit co je v chladiči a doplnit nemrznoucí kapalinu (vypustit vodu) z ostřikovače. Kvalitní škrabka na sklo, postřik na mráz, rozmrazovač na zámky. Zvážit zástěrku před chladič. Lopatku a možná trochu písku či něco podobného na posyp. Pluhy na ulici auta zatarasí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.10.13 22:05
avatar

Zdravím,
určitě nebudu sloužit jako kladný příklad v péči o auto na zimu (auto mám na to, abych s ní jezdil a ne okolo něj lítal - to už mne dávno přeslo). Takže přípravu na zimu nedělám žádnou - řeším věci " za pochodu", podle potřeby.
Jako začátečnici s novým autem bych rady, co a jak na zimu, rozdělil na 2 skupiny:
1) opomenutí přípravy, která mohou způsobit škodu
2) opomenutí přípravy, která nezpůsobí škodu - max. trochu znepříjemní život

ad 1)
- kontrola mrazuvzdornosti chladící kapaliny - doporučuju změřit (nebo nechat změřit) mrazuvzdornost, případně vyměnit kapalinu - opomenutí může mít při zamrznutí fatální následky (mrazem roztržený blok motoru)
- dolití směsi do ostřikovačů s vyšší mrazovou odolností - dolít tak, aby se směs v nádržce promíchala a prostříknout ostřikovače - pokud vám někde zůstane směs, která zmrzne, může se poškodit čerpadlo ostřikovačů
ad 2)
- do kapsy (nebo do kabelky) si dát kapesní lahvičku s rozmrazovací tekutinou na zámky - když se nedostanete do auta, tak vám jsou veškerá další příprava na nic - tohle řeším tak, že v každé tašce a v každé bundě mám jednu lahvičku a další je preventivně trvale v autě
- do auta si dát kus (lépe několik kusů) čistého savého hadru na případné otření oken, rukou
Další rady k bodu 2 jste už dostala od předešlých rádců. Některá opatření jsou podstatná více, některá méně. Jak jsme psal výše - já většinou z nich řeším "za pochodu" (zamrznou mi okna=hodím do auta rozmrazovací sprej, zachumelí mi auto=hledám, kde mám v autě smetáček (mám ho tam celoročně). Jediné, co třeba já dělám pravidelně na začátku zimy, je, že do auta dám řetězy (to ale záleží na místě pohybu a bydlišti každého).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.10.13 13:50

Takže přezuto máš, další věc ti řeknu stručně: Skontroluj do kolika máš a jestli vubec máš nemrznoucí kapalinu v chladiči, do ostřikovaču oken take nemrznoucí smes, výše zmíněný kolega má pravdu s tim ošetřením zámku, používám take tento silikonový olej ale delam s tim jen kufr a řidičovi dveře,pokudmamvplánoráno nekohovíst den předem ošetřímdalšídveře.. co setýká Baterky tu nech skontrolovat,pokud máš mín jak 10 měsícu starou tato povinost ti odpadá :) Dale je dobré dát na okno tekuté stěrače, lepe se pak dá okno oškrábnout ;) další věc pokud jezdiš do hor nebo bydliš v kopcovitem terenu doporučil by jsem svačinový pytlík písku nejlepe namíchat šterk/písek bohate postačí jeden pytlíček do nouzoveho rozjeti :) poté malou lopatku bohatě postačí dětska na písek :D nezabere místo a službu udelá, dále pak tažnou tyč pokud nekde sjedeš at neopatrností a nebo při vyhýbani s protijedoucim vozidlem a písek už nepomuže tak tažná tyč to jistí je lepší jak lano pač se tím potlačuje možnost přetržení ;) škrabka a rozmrazovač zámku samozřejmostí :) tot asi tak vše :)

doplněno 18.10.13 13:54:

Ještě doplnim,že pokud bydlíš nekde v horach nebo v kopcovitem terenu je dobre mit poruce řetezy :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: radil*
Datum: 18.10.13 13:55

Jo, a když už tak plníš kufr zbytečnostma, tak přibal velký rýč, mramorovou desku 1x1 metr a majzlík s kladivem. Kdybys někoho přejela, vykopeš mu hrob, z dokladů přeťukáš jméno na náhrobek a zrovna ho pochováš. Přihoď i varhany, ať mu můžeš zahrát. Když už tam budeš strkat tatžnou tyč, kterou jistě vozí každý místo povinné výbavy, tak těch pár maličkostí už tě nevytrhne. Bože, to je zase rada, chudák tazatelka. Aby si přikoupila ještě kouli a vlek.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.10.13 14:12

Já třeba vozím tažnou tyč místo lana, mam ji složenou že v kufru to zabere místo 5x60x2cm Š/D/V ve složenem stavu a v pouzdře :) je to lepší než lano když pak nekoho táhnu nemusim se bát že to neubrzdí a práskne do me hmotnost? cca 2,5 kg není zbytečnost ale je to jednak bezpečnejší a jednak i pohodlnejší pro tažení vozidel :) mysli si co chceš ale ak nebreč až nekde skončísš a nevyjedeš a pluhem te zahrnou :D jen proto že si nemel v aute "zbytečnosti" :D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.10.13 14:46
avatar

Zdravím,
nebudu rozporovat, že tažná tyč je šikovná záležitost, ale lano je univerzálnější. Ne všechna auta mají totiž tažná oka.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.10.13 14:51

? tažná oka? pokud se nemylím tak každe lano musíš zahaknout do taždné oka, a už u stare felicie sem mel oko v kufru který sem montoval do předu k mlhovce :) a vzadu aj fábiere maji tžné oko nebo za co by jsi chtel tahat auta? uvažeš to snad za motor? a v zadu za tažné zařízeni? mam octávii 2 a mam tažné oko v kufru u rezervy už z výroby kde se stala chyba? :O

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.10.13 15:28
avatar

Trochu se mýlíš - u starých aut nic jako tažná oka neexistovalo, u některých byl jen nějaký hák vpředu. Běžně se vázalo za nápravu nebo za nárazník (to v dobách, kdybyl byl ještě nárazník nárazníkem a ne plastovou ozdobou).
Pokud mám někoho táhnout já, tak si ho uvážu jedině za "kouli" (tak jako dosud vždycky), pokud by měl někdo táhnout mne, asi bych se musel uvázat zas za nápravu (oko viditelné nemám a jestli je někde pod motorem netuším). Pravda, všechna auta, co mám jsou kousky starší 25let. V nových autech se nevyznám.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 18.10.13 18:00

ale kolik takových aut u nás jezdí? ano jezdej a proto oni maji mit lana nemusim ho mit já :) já mohu táhnout jak na laně tak na tyči a to sami v případě tažení me tak nevim co řešíš ;)

doplněno 18.10.13 18:01:

i na 120 je tažné oko :D a když ne pevne tak šroubovatelne ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.10.13 20:27
avatar

pěkně to tu rozjíždíte ten písek je hustej dodám že sušenej aby nezamrz v kostku. Zajímalo by kolik vašich žen by zvládlo vyměnit kolo nebo nasadit řetězy že jim nutíte tažný tyče, písek,lopatu, lano jsem sice cucák jezdim pár let ale normální ženská která zapadne do příkopu tak čučí na auto a myslí si že je rozbitý protože se točí jenom jedno kolo a proto nosí mobilní telefon nebo stopuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.10.13 01:42

fajn a když má mobi tak zavolá asi ježiška kterej ji přiveze ty potřebný pomucky že? :D proč když je bude mit v aute but je využije sama a nebo nekoho stopne kterej ji s tim píchne ale má svoje je to proste jistota, copak když přijede nějakej frajirek a řekne já myslel že to máte v aute tak nic musim proto zajet tak tu ještě vydržte - to je zbytečné! co se týká kola všechny z mejch kámošek kolo už min jednou menily tak zas klid :)

doplněno 19.10.13 20:21:

Každý nemusí mít asistenční službu zdarma :) a jednák práve když je ta tyč tak to sebevražda není v případě lana by byla :) ale tyč krásně v nouzi dobrzdí i auto co táhnu jen to zkuste a pak se mužem o tom bavit ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.10.13 09:48
avatar

pomůcky na výměnu kola je povinná výbava já osobně jsem nechal ženu vyměnit kolo cvičně na dvoře a mělo co dělat kolo povolit a mobilem se také volá asistenční služba která odtáhne vůz v rámci pojištění zdarma. Tahnout na laně nebo na tyči auto ve kterém sedí žena mě přijde jako sebevražda. Dle mého plně dostačuje základní povinná výbava

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.