Jak na spotřebu Felicie 1.3

Od: Datum: 15.10.13 11:25 odpovědí: 13 změna: 16.10.13 22:09

dory den mam feldu 1.3 50KW rv96 je to karburatorová verze nebo ne? a dalsi dotak jak s feldou usetrit na palivu (benzin) znamy mi rikalk ze radit na 2500 otackach a ne az na 3000když jedu tak jezdim na co nejnizsi otacky co de treba ve meste na 50 km mam 4Ku a necelych 2000 otacek jak sparve jezdit aby mela co nejnizsi spotrebu


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.10.13 11:52
avatar

felicie nejsou karburátory nýbrž už stříkačky a ta tvoje je jednovstřik BMM no a jak ušetřit nejezdit brzda plyn a za studena nevytáčet zbytečně vůz

doplněno 15.10.13 11:54:

o těch na vývoz do ruska sem už zaslech leč sem to v životě neviděl :D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.10.13 11:52
avatar
Pokud není dovezená z Ruska nebo z Jižní Ameriky, karburátor nemá ;)
Zásady úsporné jízdy jsou na dlouhé povídání. Není to jen o otáčkách, ale i o tom jak hodně šlapeš na plyn. Těmto motorům ale nejvíce vyhovuje 2000 - 3000 ot/min. Max krouťák je ve 3750 ot/min.
doplněno 15.10.13 12:00: Já taky ne. Ale lze si to představit :-D
doplněno 15.10.13 12:27: Čím prudčeji se budeš rozjíždět, tím vyšší spotřeba.
Zkus to třeba na půl plynu a při 3000 ot/m přeřaď. Po rovině nebo z mírného kopce se dá jet s feldou na pětku a lehký plyn i šedesátkou, motoru to ale moc nevyhovuje, spotřeba je však nízká.
Při economy rally a podobných šílenostech, se vozy ze startu rozjíždí téměř neslyšně a jezdci řadí už v nízkých otáčkách. Pedál akcelerace jen "hladí", motory točí blízko otáček nejnižší měrné spotřeby paliva, ale na co nejméně sešláplý pedál plynu.
Je to sranda, v normálním provozu se ale takto jezdit nedá.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: papousek11*
Datum: 15.10.13 12:10

Je lepsi auto rozjizdet naprikla pri trojce dele s malym mnozstvim plynu nebo dat plyn vic k podlaze abych byl driv na 4 ce atd...

Od: ptacud
Datum: 15.10.13 12:32
Jak nam rikaji na skoleni. Predvidat, predvidat a zase predvidat. Jet tak, aby se co nejmin pouzivala brzda a jizda byla co nejplynulejsi, to znamena i co nejmin zastavovat. S tou rychlosti, po nas chteji se co nejdriv rozject na pozadovanou rychlost a tu pak udrzovat, zadny pomaly rozjizdeni, ale zase nepretacet. V kopcich zase malinko povolit z plynu a ne mit plyn na doraz. A hlavne hrat si se setrvacnosti, dojizdet na semafory, kruhace atd. bez plynu nebo na neutral. Ja si vzdy rikam, jak bych asi danej usek jel na kole a pimaha to . Mam doma 2.8 benzin a spotreba 9 litru +/- nejaka deci.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.10.13 21:10

U Felicie OHV jezdit na nejvyšší převodový stupeň, který auto pobere. Jezdím sice na LPG a mám upravené zapalovací mapy, ale není problém jet po rovině i do mírného kopce pod 1tis ot/min. Jezdím takto cca 300tis km a motor nemá problém.To je víc, než bude mít většina felicií najeto před likvidací. Tento motor tímto nemůžete zničit.

Spotřebu mám za posledních cca 180tis km 7.26L LPG na 100km.(vedu si záznami v tel.) Jedná se o Pick-Up s nástavbou. Benzín tankuji tak po 10tis km za 200-300Kč.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jenn*
Datum: 16.10.13 10:19

já se svojí felicií jezdil zhruba za 1,10 kč/1km :) akorát to teda jezdilo i na zemní plyn, takže sem tyhle starosti opravdu neměl. A nemusel sem jezdit jak připosranej s už tak ne zrovna dvakrát rychlou felinou :)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.10.13 21:37

Kde jsi vyčetl, že jezdím jak připosranej. Když jedu po městě v koloně, tak si těžko mohu určovat tempo, jedu naprosto stejně rychle jako ostatní. To samé mimo město, kde na 90tce dle tacho jezdím cca 100km/h. Papíry mám jenom jedny. Nemohu si dovolit o ně přijít. Díky tomu, že skoro vždy zrychluji s pedálem na podlaze, tak i rozjezdy z křižovatek mám rychlejší než 90% aut okolo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 16.10.13 10:45

Ne že bych do toho chtěl kecat,ale jezdit s jakýmkoliv benzínovým autem pod 1 tis ot je jedním slovem šílenost...vlastním celkem dobře vybavenou felicii 1,3 MPi GLXi(klima,ABS,1x airbag,výhřev sedaček,okna a zrcátka v elektrice,edice color line)...jezdím stylem,že otáčky držím v zeleně označeném pásmu na otáčkoměru,tzn mezi 2000-3500 ot-motor neptrápím a jezdím tak aby se točil vždy lehce a měl dostatek výkonu...spotřeba na LPG mě vychází průměrná kolem 7,0 l a na benzín něco kolem 6,3 l...když jedu dlouhé štreky mimo město tak klidně i kolem 5,5l...

Tajemství nízké spotřeby nespočívá v tom motor utrápit aby se sotva otáčel...každý motor naopak má nějakou škálu optimálních otáček,u motoru 1,3 OHV felicia je to cca od 2000 do těch 3000,kdy má maximum výkonu i točivého momentu,oni inženýři ze škodovky nejsou takoví **** aby to pásmo zelených otáček značili jinak...v tomto pásmu otáček má motor nejnižší spotřebu vs nejlepší výkon...a další tajemství nízké spotřeby je plynulost jízdy,co nejméně brzdit a prudce akcelerovat,jezdit s dostatečnou výkonovou rezervou(před prudkým kopcem včas podřadit aby se motor netrápil),mít auto v dobrém technickém stavu a hodně udělají podhuštěné pneumatiky nebo přibrzďující kola,na to taky pozor

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx®
Datum: 16.10.13 13:37
avatar

palec hore...od vas by som si auto kludne kupil .
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.10.13 21:05

Doporučuji si např. přečíst tento článek. Nemám v něm k ničemu zásadní výhrady. Nebo mohu dát odkaz práce z VŠ, které toto řeší.

http://www.autoforum.cz/techn…aliva-co-je-efektivni-a-proc/

Výtah:

Původní otázka ale zněla, zda při udržování konstantní rychlosti existují nějaké nižší otáčky, při nichž má motor větší spotřebu než ve vyšších. Odpověď tedy zní: ano, existují, ale půjde zřejmě jen o velmi nízké otáčky, kde je efektivita fungování motoru mimořádně nízká s ohledem na účinnost spalovacího procesu a množství energie spotřebovávané samotným motorem. V těchto otáčkách zřejmě dnes nikdo z vás nejezdí, motor v nich musí být blízko hranici zhasnutí. Vzhledem k tomu, jak moc měrnou spotřebu paliva ovlivňuje míra otevření škrtící klapky, bude zjevně i "dušení” motoru v relativně nízkých otáčkách pod plynem znamenat vyšší účinnost než pocitově vhodnější jízda na vyšší otáčky s menším otevřením škrtící klapky. To vše samozřejmě za situace, kdy v obou režimech motor produkuje stejný výkon (a v oněch nižších otáčkách je vůbec schopen jej vyprodukovat). Pro jakéhokoli běžné rychlosti (typicky 90 km/h) bude u aut s obvykle poskládanou převodovkou na každý pád platit, že pro dosažení absolutně nejnižší spotřeby bude nejvhodnější použití nejvyššího převodového stupně.

doplněno 16.10.13 22:11:

Pokuď si myslíš, že otáčky pod 1tis ot/min motoru škodí, tak si rychle nech upravit volnoběh na minimálně 2000ot/min. Jinak si zničíš motor. Věř mi, říkáš to ty. *smich*

doplněno 16.10.13 22:14:

Tohle není teorie. Tohle je změřené na motorové brzdě na opravdovém motoru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 16.10.13 22:02

Bohužel ze mě už mluví nějaká praxe,viděl jsem až mnoho motorů co mělo najeto velice málo,ale s důchodcovskou rádoby úspornou jízdou měly vymlácené ojnice a z továrního výkonu asi tak 45%...

Nějaká laboratorní teorie je sice hezká,ale s reálnou jízdou to většinou nemá nic společného...nedokážu si představit situaci,kdy by nízkoobjemový benzín mohl jet bez újmy pod 1000 ot/min...jedna by byla,z kopce,ale tam by to mělo právě opačný efekt,protože jednotka když není sešláplý akcelerátor a otáčky jsou nad 1500,úplně vypne přívod paliva...kdyby měl motor nižší otáčky při jízdě z kopce,jednotka by se to snažila vykompenzovat a snažila se přidávat...po rovině jet s felicií pod hranicí 1000 ot by šlo maximálně tak na jedničku,už dvojka docela cuká a nedokáži si představit na vyšší rychlosti

Testů na spotřebu jsem dělal několik,mám palubní PC s výpočtem průměrné spotřeby...i jízda stylem jako vepř mě spotřebově vycházela lépe než dušení motoru,nejlépe mě vycházela ustálená jízda v průměrném pásmu otáček kolem 2800

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 0000567
Datum: 16.10.13 22:09

Jo a tahle teorie mě teda přijde taky pěkně přitažená za vlasy,dejme tomu že jedu 50km/h...mám tam 3...šlápnu na plyn a za malou chvilku tam mám 90,když chci prudce zrychlit,řadím nahoru cca 3500-4000 ot...90km/h už držím na 5

Stejná situace kdybych jel 50 a měl tam 5 ...motor bude sotva brumlat...šlápnu na plyn,ale hle,nic se neděje,motor se jen dusí a velice líně zrychluje...teprve až přeleze hranici dejme tomu 2000 ot se začně nějaká akcelerace dít,čas tak trojnásobný nebo i čtyřnásobný,zatížení motoru tak pětinásobné a spotřeba myslím si určitě daleko vyšší když mám plyn na doraz u 5 nebo tak na 1/3 u 3...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ondrassek
Datum: 16.10.13 14:02

moje zkušenost je taková že nejlepší je co nejrychleji se rozjet na těch 90km/h a potom dát pětku a nechat to na těch 2000otáčkách jen pobublávat.

Osobně jezdím s feldou 1,6 dlouhé trasy po dálnici 400km a 200km po okreskách a v ucpaném městě . Táhnu 750kg vozík s plachtou a jezdím za 16l LPG zkoušel jsem jezdit po dálnici 110 , potom 130 a občas i o dost víc, ale ta průměrná spotřeba na těch 600km je stále stejná.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.